جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۱
کد مطلب: 61319
۰

یک سوم والدین بیهوده از دارو برای کودکان استفاده می کنند

برخی والدین برای دادن دارو به فرزندان خود عجله می کنند
یک سوم والدین بیهوده از دارو برای کودکان استفاده می کنند

برای بسیاری از کودکان، فصل زمستان با قرار گرفتن منظم در معرض ویروس های در حال گردش در مدرسه یا مهدکودک همراه است و تب خفیف اغلب یکی از اولین نشانه های واضح ابتلای کودک به بیماری است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد:برخی از والدین ممکن است به درستی دمای بالا در کودکان را اندازه گیری نکنند و واکنش درستی نداشته باشند. در حالی که اکثر والدین تشخیص می دهند که تب خفیف به بدن کودک کمک می کند تا با عفونت مقابله کند، طبق نظرسنجی ها، از هر سه والدین یک نفر برای دمای بسیار خفیف نیز داروی کاهش دهنده تب تجویز می کند.

به گفته محققان نیمی از والدین نیز اگر تب بین ۳۸ تا ۳۸٫۸۳ درجه باشد از دارو استفاده می کنند و یک چهارم از والدین احتمالاً دوز دیگری برای جلوگیری از بازگشت تب تجویز می کنند. پژوهشگران توضیح می دهند که اغلب والدین نگران تب فرزندشان هستند و می‌ خواهند تمام تلاش خود را برای کاهش دمای بدن خود انجام دهند.

محققان معتقدند: برخی والدین برای دادن دارو به فرزندان خود عجله می کنند، اما دراین شرایط بهتر است اجازه دهیم تب ادامه پیدا کند. کاهش دمای کودک معمولاً به درمان سریعتر بیماری آنها کمک نمی کند. در واقع، تب با درجه پایین به مبارزه با عفونت کمک می کند. همچنین خطر تجویز بیش از حد دارو در صورت عدم نیاز، می تواند عوارض جانبی داشته باشد.
پژوهشگران خاطرنشان می کنند: روشی که برای اندازه گیری دمای بدن کودک استفاده می شود، مهم است و می تواند بر دقت اندازه گیری تأثیر بگذارد. والدینی که در این نظرسنجی شرکت کردند معمولاً دمای کودک خود را با اسکن پیشانی یا دهان اندازه‌ گیری می ‌کنند در حالی که کمتر از یک ششم از روش ‌های گوش، زیر بغل یا مقعدی استفاده می‌ کنند.

دماسنج های از راه دور در پیشانی یا داخل مجرای گوش در صورت استفاده صحیح می توانند دقیق باشند. محققان می ‌گویند: اگر اسکنر خیلی دور نگه داشته شود یا پیشانی کودک عرق کرده باشد، ممکن است خوانش‌های پیشانی نادرست باشد. دماسنج های گوش نیز برای نوزادان توصیه نمی شود، زیرا جرم گوش نیز می تواند در خواندن اختلال ایجاد کند.
برای نوزادان و کودکان خردسال، سنجش دمای مقعدی دقیق ترین است. هنگامی که کودکان بتوانند دماسنج را در دهان بسته خود نگه دارند، دمای دهان نیز دقیق است در حالی که دمای زیر بغل کم دقت ترین روش است.
آمارها نشان می دهد: دو سوم از والدین ترجیح می دهند قبل از استفاده از داروهای کاهش دهنده تب، روش هایی مانند یک پارچه شستشوی خنک را امتحان کنند. اغلب والدین همچنین می گویند؛همیشه یا معمولاً زمان هر دوز را ثبت می کنند و قبل از دادن نوبت دیگر، دمای کودک خود را دوباره می گیرند.
پژوهشگران می گویند: یک چهارم از والدین برای جلوگیری از برگشت تب به فرزندشان داروی بیشتری می‌ دهند، حتی اگر به بهبودی او کمکی نکند. با این حال، اگر یک نوزاد تازه متولد شده یا نوزاد کمتر از سه ماه تب داشته باشد، باید فوراً به یک متخصص بهداشت مراجعه کند.

 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.