دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۴
کد مطلب: 60289
۰
سامیه خسروی زاده

درمان افسردگی به کمک ایموجی های خندان و بازی

یافته های جالب پژوهشگران روانپزشکی
درمان افسردگی به کمک ایموجی های خندان و بازی
یک تیم تحقیقاتی گزارش می دهد که مطالعه اخیر روی ۱۵۴ نفر نشان می دهد که کسانی که بازی هایی با چهره های خندان و پیام های مثبت انجام می دهند تا سه ماه پس از تزریق کتامین از افسردگی در امان مانده اند. به گفته محققان اما افرادی که فقط کتامین دریافت کردند؛ پس از یک یا دو هفته مجددا به افسرگی حاد مبتلا شدند. 

ربکا پرایس (Rebecca Price) پژوهشگر این مطالعه و دانشیار روانپزشکی و روانشناسی در دانشگاه پیتزبورگ می گوید: نتایج پژوهش ها مهم هستند زیرا ما به رویکردهای جدیدی نیاز داریم که به افراد کمک کند سریعتر احساس بهتری داشته باشند.
 
به گفته او، داروهای تثبیت شده مانند Prozac و Zoloft می توانند هفته ها طول بکشد تا افسردگی را کاهش دهند و برای همه بیماران مؤثر نیستند. کتامین می تواند تسکین فوری ایجاد کند، اما اثرات آن اغلب پس از چند روز یا چند هفته محو می شود. پرایس می ‌گوید: پس از آن بازگشت بیمار به دفعات برای تداوم این تسکین می ‌تواند واقعاً سنگین و پرهزینه بوده و برای همه بیماران قابل دسترسی نباشد.
بنابراین پرایس و تیمی از محققان می‌ خواستند راهی برای ماندگاری طولانی ‌تر اثرات ضد افسردگی کتامین بیابند. پژوهشگران تصمیم گرفتند بر روی یک علامت رایج افسردگی با عنوان عزت نفس پایین و نفرت از خود، تمرکز کنند.

این تیم از تحقیقاتی استفاده کرد که نشان می ‌دهد کتامین به طور موقت باعث می ‌شود برخی از نواحی مغز وارد حالتی شوند که در آن تعداد زیادی اتصالات جدید ایجاد می شود.

در این دوره به نظر می رسد که مغز بیشتر پذیرای یادگیری و تغییر است. پرایس در این باره می ‌گوید: بنابراین ما سعی کردیم از این فرصت بعد از مصرف کتامین استفاده کنیم تا ویژگی‌ های مثبت را تقویت کنیم.

در ادامه این تیم مطالعاتی، به برخی از شرکت ‌کنندگان دستور داد پس از تزریق کتامین، روزانه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بازی‌ های رایانه ‌ای خاص را انجام دهند. پرایس می‌ گوید: در بازی ‌هایی که شامل کلمات می ‌شد، هر بار که بازیکنی حرف «I» معادل واژه من را می ‌دید، عبارت‌ های مثبتی مانند خوب، دوست ‌داشتنی، شیرین، شایسته و غیره در صفحه ظاهر می شدند.

در بازی ‌های دیگر، از شرکت‌ کنندگان خواسته ‌شد تا به محض اینکه یک قسمت از صفحه چشمک ‌زد، روی عکسی از خودشان یا یک غریبه کلیک کنند.
پرایس توضیح می دهد که هر بار که افراد روی عکس خود کلیک می‌ کنند، بلافاصله چهره‌ ای یا صورتکی خندان در همان مکان ظاهر می ‌شود.
پرایس توضیح می دهد:با انجام این بازی های کامپیوتری واقعاً ساده، می ‌توانیم اثر ضد افسردگی تزریق کتامین را حداقل برای یک ماه افزایش دهیم.

دکتر سانجی متیو (Sanjay Mathew) استاد روانپزشکی در کالج پزشکی بیلور و یکی دیگر از محققان این مطالعه، می‌ گوید: اگر این نتایج در مطالعات بزرگ ‌تر و برای مدت طولانی‌ تر باقی بماند، این رویکرد می‌ تواند درمان کتامین را بسیار مقرون به صرفه ‌تر کند.

متیو می گوید: افزودن ایموجی های خندان و بازی های رایانه‌ ای به درمان کتامین مورد استقبال قرار می ‌گیرد، زیرا متخصصان سلامت روان با کمبود دارو روبرو هستند.
او در پایان می‌ گوید: این یافته می ‌تواند به طور گسترده در کلینیک‌هایی منتشر شود که منابعی ندارند تا بتوانند روی عزت ‌نفس و باورهای بیماران کار ‌کنند.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن