يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۵
کد مطلب: 59536
۰
گزارس پژوهش از آکسفورد

با خیالی راحت بازی کنید

با خیالی راحت بازی کنید
نتایج یک مطالعه جدید که توسط محققانی از انگلستان انجام شده است، نشان می دهند که انجام بازی های آنلاین به احتمال زیاد هیچ تاثیر منفی بر رفاه و تندرستی افراد ندارد.

مطالعه جدید دانشگاه آکسفورد که بر روی 39 هزار گیمر انجام شده است، نشان می دهد که زمان صرف شده برای بازی های ویدیویی بعید است که بر سلامتی افراد تأثیر منفی بگذارد.
این تیم تحقیقاتی با هفت شرکت پیشرو در بازی های ویدیویی کار کرده است و از بازیکنان بالای 18 سال خواسته تا داده های بازی خود را برای تجزیه و تحلیل مستقل اهدا کنند.

داده های فوق از بازیکنان هفت بازی شناخته شده شامل Animal Crossing: New Horizons، Apex Legends، Eve Online، Forza Horizon 4، Gran Turismo Sport و The Crew 2 به دست آمده و یک دوره شش هفته ای را پوشش می دادند. 
این بزرگ ترین مطالعه از این نوع تاکنون است که از داده های واقعی در مورد رفتار بازیکن به جای بازی های خود گزارش شده آن ها استفاده می کند.
به گفته این پژوهشگران، مطالعه ما هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط بین انجام بازی ویدئویی و رفاه و تندرستی افراد پیدا نکرده است، اما می دانیم که برای ایجاد درک عمیق تر مورد نیاز برای اطلاع رسانی سیاست ها و شکل دادن به توصیه ها به والدین و متخصصان پزشکی، به داده های بازیکنان بسیار بیشتری از پلتفرم های مختلف نیاز داریم.
آن ها می گویند: در این باره، یک چیز، قطعی است. آن هم این است که در حال حاضر، اطلاعات و شواهد کافی برای سیاستگذاران و تنظیم‌کننده‌ها وجود ندارد تا قوانین و مقرراتی را برای محدود کردن بازی در میان گروه‌های خاصی در یک جمعیت ایجاد کنند. لذا من از همه پلتفرم‌های آنلاین و نه فقط شرکت‌های بازی، می‌خواهم که اهدای داده‌های خود را به محققان مستقل آسان تر کنند.

در این پژوهش برای مثال معلوم شده است که بازی دو تیرانداز آنلاین، هیچ تأثیری بر پرخاشگری ندارد و سایر محققان نیز تشویق شده اند تا از چنین داده‌هایی حداکثر استفاده را ببرند یافته های پژوهشی فوق در نشریه Royal Society Open Science منتشر شده اند.
 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد