چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۰
کد مطلب: 48943
۰

کمبود دانشجو در دانشگاه‌های کشور

میگنا: دكتر منصور غلامی در نشست با مدیران مؤسسات علمی و آموزشی غرب مازندران در سالن اجتماعات بندر این شهر با اشاره به اینکه از تعداد ۷۵ مؤسسه در سال ۸۳ به بیش از ۳۰۰ موسسه در سال ۹۱رسیدیم، اظهار کرد: یک دوره تقریباً نزدیک در حدود ۱۰ سال ۸۵ رشته در این زمینه خالی بود.

وی با بیان اینکه استان‌های فارس و مازندران دارای تراکم مؤسسات آموزشی غیردولتی هستند، افزود: شرایطی که برای مؤسسات غیردولتی از نظر امکانات و اعضای هیأت علمی تعیین می‌کنیم یک رابطه‌ای برقرار است و این حداقل کار از بابت اطمینان دادن به آن‌ها در زمینه مجوزات صادره است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه به هر حال الان در کشور با کمبود دانشجو مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ظرف دو سال اخیر کار‌های جدی و با قدرت در ساماندهی دانشگاه علمی و کاربردی انجام شده است و توفیقات خوبی به‌دست آوردند یعنی مجموعه‌های وابسته به دولت که عموماً کارمندان دولت را آموزش داده و به آن‌ها مدرک دادند توفیقاتی به دست آوردند و این خود یک ظرفیت بود.

وی عنوان کرد: در همه زیرنظام‌های آموزشی اُفت دانشجو را داشتیم و این به مؤسسات غیردولتی منتهی نمی‌شود و بنابراین ما در وزارت علوم تلاش داریم این بخش غیردولتی را نیز مورد حمایت قرار داده و حفظ کنیم هر چند ممکن است برخی تصمیمات منطبق با مدیران مؤسسات غیردولتی نباشد.

غلامی گفت: تجمیع مؤسسات غیردولتی در راستای برون رفت از مشکلاتی که آن‌ها را از دست‌یابی به توفیقات علمی و آموزشی بازمی‌دارد پیشنهادی است که من به آن‌ها می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه هرکجا مؤسسات خصوصی را محدود کردیم آن‌ها ظرفیت‌های کامل خودشان را در آنجا نمی‌آورند، تأکید کرد: دانشگاه‌ها برای تکمیل ظرفیت خود باید بیشتر تلاش کنند و در این‌باره اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند. وزیر افزود: باید دانشگاه آزاد اسلامی را مورد حمایت داشته باشیم و با هم‌فکری یکدیگر برای عبور از مشکلات حوزه علمی و آموزشی دانشگاه‌ها تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران نیز اظهار کرد: مؤسسات آموزش عالی غیردولتی نقش غیرقابل انکاری در توسعه علمی آموزشی کشور دارند.

کوروش نوذری افزود: ما باید بپذیریم در مرحله گسترش آموزش با کمیت شاید دو مقوله مهم مأموریت‌گرایی مورد توجه قرار نگرفت و مقوله‌هایی مانند آمایش آموزشی با توجه به وضعیت‌های نسبی منطقه چندان مورد توجه نبوده است.

وی گفت: باید نظام آموزشی ما در تراز استاندارد‌های بالا قرار بگیرد و به این سمت حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...