يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۸:۱۱
کد مطلب: 4468
۰

چشم و همچشمی بلای جان مادران

وقتی پای صحبت مادران می نشینیم هر کدام برای بزرگ کردن فرزندانشان راه و روش خودشان را دارند. اما تحقیقات جدید نشان داده بیش از 90 درصد مادران در شیوه های تربیتی و حتی وظایف اصلی شان از دیگر مادران تقلید می کنند.

درنظر سنجی که در آمریکا بین بیش از 26 هزار مادر انجام شده مشخص شداکثر آنها زندگی سایر مادران را به شدت زیر ذره بین دارند. بیش از 66 درصد آنها بیان کرده اند در صورتی که رفتار بدی از کودک سر بزند تمام مسئولیت را به گردن والدین او می اندازند و 32 درصد مسئولیت تماشای بیش از حد تلویزیون را بر عهده مادر می دانند.

شرایط فیزیکی کودک هم یکی دیگر از مسائلی است که مادران به آن اهمیت زیادی می دهند و 37 درصد وزن کودک را بهترین عامل برای قضاوت درباره رژیم غذایی خانواده می دانند. از طرفی بسیاری از آنها زمانی که در بین سایر مادران قرار می گیرند اعتماد به نفس خود را از دست  می دهند چون معتقدند خیلی زود شرایط منزل و البته ظاهر خودشان مورد بررسی قرار می گیرد!

لیسی دیویس اهل ویرجینیا غربی می گوید:«وقتی به خانه یکی از مادران می روم خیلی زود به سینک دستشویی ، گرد و خاک روی وسایل و فرش روی زمین نگاه می کنم و البته مراقب لباس بچه ها هم هستم .البته باقی مادرانی هم که به خانه ام میایند به همین شکل همه چیز را بررسی می کنند و واقعا آن زمان در عذابم؛ اما خودم ناخودآگاه این کارها را در منزل تک تکشان انجام می دهم!
لاونا هرل مادر دو فرزند اهل آلبرتا کانادا هم عنوان کرده تنها به این دلیل از کار کردن منصرف شده که باید سرکار  دائمابه فکر رقابت با سایر مادران می بود و آنها همیشه درباره جزییات زندگی او و فرزندانش مشغول قضاوت بودند.

این مسئله فشار عصبی زیادی برای او ایجاد کرد و به این خاطر ترجیح داده تا در خانه استراحت کند.وندی مگل کارشناس مسائل خانواده درسایت پرنتینگ در این زمینه می گوید:«در نگاه اول قضاوت درباره زندگی دیگران می تواند به مادران کمک کند تا شرایط بهتری برای خودشان متصور باشند. اما در بلند مدت تنها موجب ایجاد فشارهای روانی مضاعف می شود و نتیجه مثبتی نخواهد داشت .»

دیلی میل /11 اگوست
خبرآنلاین  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو