جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۴
کد مطلب: 42690
۰

صدای زمین از بستر اقیانوس‌هاست

صدای زمین از بستر اقیانوس‌هاست
به گزارش اینهبیتت، برای اثبات این موضوع گروه تحقیقاتی این پروژه از ایستگاه‌های سنجش زلزله اقیانوس استفاده کردند تا تصویری واضح‌تر از این پدیده ارائه دهند. Spahr Webb از موسسه زمین دانشگاه کلمبیا گفت: این صدا همانند گرفتن همه کلیدهای یک پیانو در یک زمان است، البته این صدا خوشایند نیست و فرکانس‌های عجیب و غریبی دارد.

محققان از مؤسسات مختلف علوم زمین در سراسر اروپا از طریق سنسورهای سنجش لرزه‌ای از منطقه‌ای در ۱۲۰۰ مایل مربعی شرق ماداگاسکار در اقیانوس هند این صداها را جستجو کردند. این گروه با استفاده از این داده‌ها دو ایستگاه زلزله‌سنج با کیفیت بالا را تعیین کردند که صدای زمین را از آنجا شناسایی کنند. با این حال این صدا با ۲.۹ تا ۴.۵ میلی هرتز و ارتعاش تقریبا ۱۰هزار بار پایین‌تر از فرکانس‌هایی است که انسان‌ها می‌توانند تشخیص دهند. دانشمندان از نتایج این تحقیق دریافتند بلندی صدای انسان در طول زمان تغییر نکرده است.

از سال ۱۹۵۹ دانشمندان از صدای زمین آگاه بودند و با تحقیق قطعی‌تر در سال ۱۹۹۸ منبع صداهای مرموز اعلام شد. درک بهتر شناخت صدای زمین برای ایجاد نقشه جامع‌تر از زمین که معمولا تنها طی زلزله مورد مطالعه قرار می‌گیرد بسیار ارزشمند است. هرچند مطالعات اخیر منبع و ماهیت صدای زمین را مشخص نکرده، اما این پدیده فرصتی برای تحقیقات بیشتر به منظور شناخت بهتر سیگنال‌ها و نوسانات بستر اقیانوس فراهم کرده است. البته مطالعات اخیر نشان می‌دهد که آشفتگی اتمسفر و امواج اقیانوس باعث ایجاد صداهایی می‌شود که این مورد نیز دور از تصور نیست.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی