چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۶
کد مطلب: 395
۰
۱

روانشناسی رنگ قرمز


در حالت منفی رنگ قرمز، مفهوم خشم و عصبانیت را می رساند. در چین قرمز رنگ خوشبختی و شادمانی می باشد. عروسها در شرق قرمز می پوشند. در حالیكه رنگ قرمز در آفریقای جنوبی رنگ سوگواری و عزا می باشد. در روسیه بلشوویكها از پرچم قرمز زمانی كه تزار روس را سرنگون كردند استفاده نمودند.ینابراین قرمز مرتبط با كمونیسم می باشد.در بسیاری از پرچمها از رنگ قرمز استفاده شده است.قرمز رنگ سه شنبه می باشد.قرمز گلی سمبل عشق آتشین می باشد. حلقه های یاقوتی در دست چپ انداخته می شوند. قرمز رنگ سیاره مریخ می باشد.این سیاره معروف به خدای جنگ می باشد.و نیز این رنگ نشان دهنده خطر و آتش سوزی می باشد.
بدن ما با راههای مختلف توسط طول موجهای متفاوت نور تحت تاثیر قرار می گیرد.نور قرمز بزرگترین طول موج و كمترین فركانس را دارد.نور قرمز باعث تحریك قلب و گردش خون می شود.در واقع رنگ قرمز احساسات ما را تحریك و گردش خو ن را فعال میكند.
رنگ قرمز مرتبط با عشق، انرژی،گرما،حادثه،خوش بینی،عشق آتشین،شهوانیت،میل جنسی می باشد.قرمز رنگ خون ،سرویس های كمكهای اولیه مانند صلیب سرخ را نشان می دهد.
افرادی كه تمایل به پوشیدن لباس قرمز دارند، جاه طلب،محرك و پرانرژی هستند.آنها تمایل دارند افرادی خیلی موفق ، شجاع ، برونگرا باشند كه می تواند آنها را رهبران خوبی بسازد. از آنجاییكه رنگ قرمز توجه را به خود جلب می كند از آن برای خط كشیدن تكالیف و امتحانات دانش آموزان و یا برای نشان دادن اینكه یك محصول زیر قیمت فروخته می شود استفاده می گردد.
به خاطر اثر تحریك كنندگی رنگ قرمز ، آن برای اتاقهایی كه حركت و فعالیت در آن مثل سالن ، راه پله ، سالن ورزشی یا آشپزخانه زیاد است مناسب می باشد. و از آنجایی كه رنگ قرمز اشتها را زیاد می كند، در رستورانها معمولا به كار برده می شود. و می تواند یك گزینه خوب برای یك اتاق ناهارخوری رسمی باشد، چنانچه احساسات شاداب و معاشرتی را ترویج می كند.
اما به خاطر داشته باشید كه لازم نیست از رنگ قرمز برای رنگ آمیزی همه دیوارها استفاده كنید. چون قرمز می تواند بر شخص غالب و باعث سردرد شود. و همچنین از رنگ قرمز برای اتاق بچه ها استفاده نكنید. بیشتر از رنگ قرمز در دكوراسیون و حاشیه نما استفاده كنید.
رنگ قرمز شاد است. و بسیاری از محصولات مرتبط با بچه ها مثل توپها ، اسباب بازیها، لباسها قرمز می باشند. تزئینات كریسمس نیز قرمز است.
اگر در زندگیتان به دنبال افزایش شور و شوق و علاقه ، انرژی بیشتر، فعالیت و اعتماد به نفس بعد از تصوراتتان ، حفاظت از ترسها و نگرانیها هستید ، از رنگ قرمز استفاده كنید. تبیان  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

arezoo
Iran, Islamic Republic of
من خودم دانشجوی رشته ی روانشناسیم..این مطالب واقعاسودمندبودمتشکرم........
مجوزهای نظام روانشناسی از یکم خرداد الکترونیکی می شود
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.