شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۱
کد مطلب: 3376
۰

مدارس تعطیل می شوند/آموزش عمومی در خارج از مدرسه/حذف نمره 20

ایسنا نوشت: رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین «درس ملی»، گفت: متناسب با برنامه‌های درسی، روش ارزشیابی دانش‌آموزان متنوع، نمره‌دهی از روش «یک تا بیستی» خارج و ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، با بیان اینکه چند رسانه‌ای شدن آموزش جزو مهمترین بخش‌های نظام آموزشی جدید است، گفت: یکی از محیط‌های جدید آموزش، محیط مجازی است، بر این اساس بسته‌های جدید یادگیری، در کنار کتاب درسی، راهنمای معلم، کتاب کار، مجلات و فیلم آموزشی در قالب‌ها و روشهای جدید ارایه می‌شوند، ضمن آنکه امیدواریم در آینده مجلات رشد به عنوان یکی از منابع آموزشی دانش‌آموزان مدنظر قرار گیرند. وی افزود: کیف یا محتوای الکترونیکی نیز بخشی از بسته آموزشی تعریف شده در تغییرات برنامه درسی ملی است. همچنین متناسب با برنامه‌های درسی روش ارزشیابی دانش آموزان متنوع شده و نمره دادن به دانش‌آموزان از شیوه «یک تا 20» خارج و ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود که بخشی از نمره‌دهی در این قالب قرار می‌گیرد. به گفته رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش، براساس تعاریف و حوزه‌های جدید یادگیری، آموزش باید از محیط صرف مدرسه خارج شده و در محیط درون و برون مدرسه شکل بگیرد لذا بر اساس برنامه جدید، بخشی از درس به کوچه، بازار، درون خانواده منتقل می‌شود و جزو ساعت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد بود. وی ادامه داد: پس ازاجرایی شدن برنامه سند ملی و درس ملی آموزش و پرورش، اردوهای دانش آموزی همچون بازدید از موزه‌ها و گردش‌های علمی، به محیط‌های آموزشی تبدیل و یادگیری در محیط‌های واقعی انجام می‌شود. محمدیان با بیان اینکه رویکرد برنامه درس ملی یک رویکرد نو و جدیدی در برنامه‌ریزی درسی است و هدف آن شکوفایی فطرت توحیدی است، تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی درسی در کشور ما همانند فلسفه آموزش و پرورش امری وارداتی است و تاکنون عمده برنامه‌ریزان با اسناد و یافته‌های علمی و پژوهش ترجمه شده کار کرده‌اند. محمدیان با بیان اینکه دیدگاه‌های دینی و اسلامی زیربنای اندیشه‌های جدید آموزش و پرورش از جمله سند ملی و درس ملی برای برنامه‌ریزی درسی است، افزود: با نظر صاحب‌نظران و شناسایی نیاز مخاطبان و تشخیص تمایلات آنها، حوزه‌های یادگیری جدیدی در این دو سند تعریف شده است. معاون آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های درسی از مقطع ابتدایی تا پایان دبیرستان در حوزه‌های یادگیری تفکر، حکمت، معارف اسلامی مبتنی براندیشه ایمانی، زبان فارسی، آشنایی با زبان‌های خارجی، آداب و مهارت زندگی، مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی و بهداشت، تندرستی و تربیت بدنی تدوین و تعریف شده است و اساس نظام جدید برنامه‌ریزی و رویکرد آموزشی خواهد بود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.