جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۳
کد مطلب: 31518
۰
یک استادیار دانشگاه هنر اصفهان:

دسته‌بندی دانش‌آموزان، صادرات تیزهوشان را بدنبال دارد

 

به گزارش ایسنا، محمدرضا ثقفی امروز (سه‌شنبه) در اختتامیه همایش ملی بهره‌وری فضا و تجهیزات در آموزش‌وپرورش با اشاره به تعریف واژه بهره‌وری اظهار کرد: بهترین تعریف برای بهره‌وری کارایی به اضافه اثربخشی است.

 

وی افزود: در رویکرد بهره‌وری در آموزش نیاز به تغییر ویژه و نگرش مدیران، در رویکرد بهره‌وری در فضای آموزشی نیاز به اصلاح در نوسازی و بهسازی و در رویکرد بهره‌وری در مدیریت نیاز به برنامه‌ریزی و اعمال بازخورد عملکردها وجود دارد.

 

استادیار دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه بدون علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به کتاب و کتابخانه اتفاق خاصی در نظام آموزشی نمی‌افتد، گفت: علاوه بر این بدون انجام فعالیت‌های پژوهشی در مدارس می‌توان انتظار حل مسائل جامعه را از دانش‌آموزان ممتاز و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها داشته باشیم.

 

ثقفی اضافه کرد: بهره‌وری نظام آموزشی را نباید با تعداد مدال‌هایی که از المپیادهای بین‌المللی کسب می‌شود، سنجید.

 

وی ادامه داد: متأسفانه دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و عادی دسته‌بندی می‌شوند و در نتیجه آن صادرات بلاعوض دانش‌آموزان تیزهوش به کشورهای توسعه یافته اتفاق می‌افتد، اما توجهی به دانش‌آموزان متوسط نمی‌شود.

 

استادیار دانشگاه هنر اصفهان افزود: امروز نیاز نیست معلمان منبع اطلاعات باشند و اهمیت ندارد چراکه با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می‌توان به اطلاعات دست یافت. معلم باید خودش را با دانش‌آموز وفق دهد و او را درک کند و در این صورت است که بهبود بهره‌وری حاصل خواهد شد.

 

ثقفی به بهره‌وری در فضای آموزشی اشاره و تأکید کرد: با نگاه نقادانه به وضعیت امروز فضاهای آموزشی می‌توان راه درست آینده را انتخاب کرد و جهت بهبود فضاهای آموزشی کشور گام برداشت.

 

وی به مدیریت و بهره‌وری اشاره کرد و گفت: در این راستا نیاز به یک نظام هماهنگ و یکپارچه برای آموزش‌وپرورش وجود دارد.

 

استادیار دانشگاه هنر اصفهان در پایان اظهار کرد: می‌توان بهره‌وری را از کلاس درس، مدرسه و محله خودمان شروع کنیم و منتظر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بالادستی نباشیم.

 

هم‌چنین مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید در هموارتر کردن راه آموزش و پرورش از این فعالیت‌های علمی استفاده کنیم.

 

محمدحسن قائدی‌ها با بیان اینکه جنب و جوش زیادی در این همایش وجود داشته است، اظهار کرد: جامعه فرهنگی کشور، تشنه برگزاری چنین همایش‌هایی است تا بتواند نظرات ارزشمند خود را ارائه دهد و آموزش و پروش هم باید در هموارتر کردن راه آموزش و پرورش از این فعالیت‌های علمی استفاده کنیم.

 

وی افزود: اجرای اینگونه برنامه‌ها سختی‌های خاص خود را دارد و برگزاری این همایش حاصل تلاش بیش از 100 جلسه در کمیته‌های علمی، اجرایی و پشتیبانی و تأمین منابع بوده است.

 

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با تشکر از دست اندرکاران برگزاری همایش ملی بهره‌وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش، گفت: انتقادات و پیشنهاداتی نیز از طرف شرکت کنندگان همایش دریافت شده و امیدواریم با به کارگیری این پیشنهادات و انتقادات در جهت بهبود برنامه های آتی حرکت کنیم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد