جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ / ۰۸:۵۵
کد مطلب: 3091
۰

باز هم وقتی به معلمان رسید، آسمان تپید!

در حالی که انتظار می‌رفت امسال به خاطر موادی که در برنامه پنجم به‌خصوص مفاد 18 تا 28 پیش‌بینی شده اتفاقات قابل توجهی در رابطه با اعتلای آموزش و پرورش و معلمین بیفتد و شاهد حرکت‌های جدیدی در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور و تحقق برنامه پنجم توسعه باشیم، اما بودجه‌ای که در مجلس تصویب شد ادامه همان مسیری که در سال‌های گذشته وجود داشت و به عبارت بهتر برش و انقطاعی که متاثر از برنامه پنجم و یا نقشه جامع علمی کشور باشد در بودجه امسال مشاهده نمی‌شود. متأسفانه اتفاق متفاوتی در بودجه امسال نسبت به سال‌های گذشته در رابطه با آموزش و پرورش رخ نداده است، به تعبیر بهتر اتفاق شاخصی که بتوان گفت براساس آن وضعیت معلمان نسبت به سال گذشته تغییر جدی پیدا می‌کند در هیچ‌یک از ماده واحده‌های بودجه پیشنهادی دولت به چشم نمی‌خورد. نصرالله نصیری‌قیداری ضمن بیان مطلب فوق به اعتدال اظهار داشت: در حالی که انتظار می‌رفت امسال به خاطر موادی که در برنامه پنجم به‌خصوص مفاد 18 تا 28 پیش‌بینی شده اتفاقات قابل توجهی در رابطه با اعتلای آموزش و پرورش و معلمین بیفتد و شاهد حرکت‌های جدیدی در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور و تحقق برنامه پنجم توسعه باشیم، اما بودجه‌ای که در  مجلس تصویب شد ادامه همان مسیری که در سال‌های گذشته وجود داشت و به عبارت بهتر برش و انقطاعی که متاثر از برنامه پنجم و یا نقشه جامع علمی کشور باشد در بودجه امسال مشاهده نمی‌شود. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات کشور در ادامه خاطر نشان کرد: البته تلاش وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی وضعیت معلمان مطلوب است اما این تلاش‌ها متناسب با ظرفیت‌های موجود در این وزارتخانه‌ نیست به این معنا که معلمان هنوز در جایگاهی که باید باشند، نیستند. نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم گفت: این در حالی است که دین اسلام ارزش بسیاری برای معلمان قائل است اما بودجه سنواتی معلمان و تلاش‌های وزارت آموزش و پروش در این قد و قواره نیست، معلمان وظایف و رسالت خطیری در تربیت فرزندان این مرز و بوم بر عهده دارند و نتایج عملکرد آنها باید در صحنه اجتماع تاثیرات مثبتی داشته باشد، اما متأسفانه این موضوع در عمل کمتر مشاهده می‌شود. وی در ادامه افزود: این همه نارسایی‌ها و مشکلاتی که در جامعه ما به‌عنوان یک جامعه در حال توسعه وجود دارد باید به دست دانش‌آموزان امروز و متخصصان فردا حل شود، اما در این ظرفیت‌ کار نمی‌کنیم و صحنه اجتماع ما متناسب با انتظاراتی که دین ما و مردم ما دارند، نیست. این عضو اصلاح طلب مجلس هشتم در انتها متذکر شد: این جهش و تغییر فقط و فقط به دست دانش‌آموزان توانمند و با ظرفیت‌های بالقوه بالا امکان‌پذیر است که لازمه بالفعل شدن این پتانسیل‌ها حمایت دولت، مجلس و ملت از معلمان به‌صورت بسیار گسترده و جدی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو