شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۶
کد مطلب: 30320
۱

نقش ژن‌ها در بی‌علاقگی تنبل‌ها به درس و مدرسه

نقش ژن‌ها در بی‌علاقگی تنبل‌ها به درس و مدرسه
محققان دانشگاه ایالت اوهایو 13 هزار دوقلو را از شش کشور جهان مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند انگیزه یادگیری در 40 تا 50 درصد این کودکان متفاوت بوده و این اختلافات از تفاوت در ساختار دی‌ان‌ای آنها منجر شده است.
این نتیجه برای دانشمندانی که عوامل محیطی مانند خانواده و معلمان مشترک را علت اصلی بی‌علاقگی کودکان نسبت به درس و مدرسه می‌دانستند، بسیار تعجب‌آور بوده است.
این در حالی است که عوامل محیطی مشترک کمترین تاثیر و ژنتیک بیشترین تاثیر را در ایجاد انگیزه یادگیری کودکان دارد.

به گفته استیفن پترین، دستیار نویسنده این مطالعه نتایج این تحقیق با بررسی داده‌هایی از کشورها، سیستم‌های آموزشی و فرهنگ‌های مختلف بدست آمده و در تمام موارد این نتیجه صدق می‌کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد قبل از این که والدین، معلمان و کودکان را مقصر بی‌توجهی نسبت به درس بدانند کمی بیشتر فکر کنند؛ شاید هیچ‌کس در این مسأله مقصر نباشد.
یافته‌های حاصل از این پژوهش در مجله تفاوت‌های شخصی و شخصیتی به چاپ رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!