چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۳۳
کد مطلب: 26262
۰

نقش حیاط‌های مدارس در کاهش استرس کودکان

نقش حیاط‌های مدارس در کاهش استرس کودکان
به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو بودلر، کار بر روی تکالیف درسی و باغبانی در چنین محیط‌هایی دارای مزایای کاهش استرس برای جوانان است.

این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است.

دانشمندان با مطالعه دانش‌آموزان ابتدایی در نواحی ساخته‌شده و جنگلی، استفاده دانش‌آموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس نوشتاری و همچنین باغبانی دانش‌آموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند.

به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آن‌ها می‌گذرانند و بنابراین واردکردن تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکان‌ها به دلیل مزایای فراوان آن حائزاهمیت است.
حیاط‌های خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل، بلوط و ویژگی‌هایی آبی هستند، روابط پشتیبانی‌کننده و احساس رقابت را در میان کودکان افزایش می‌دهند.
جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند