شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۱
کد مطلب: 24931
۰

معجون جوانی

معجون جوانی
در همین رابطه، محققان دانشگاه هاروارد پروتئینی را کشف کرده‌اند که قابلیت متوقف کردن و تغییر جهت روند بالا رفتن سن را در اختیار دارد.

این پروتئین که GDF11 نام دارد تاکنون فقط روی موش آزمایش شده و نتایج مثبتی نیز داشته است. طبق اطلاعات به دست آمده موش مورد آزمایش از لحاظ جسمانی در شرایطی معادل یک انسان هفتاد ساله بوده است. بعد از این آزمایش، مشخص شد بسیاری از عضلات از کار افتاده به حالت اصلی خود بازگشته و در ادامه سلول‌های از بین رفته نیز ترمیم شده‌اند. این در حالی است که عکسبرداری ام.آر.آی بخوبی نشان داده بافت‌های مغز موش مورد آزمایش تغییر کرده و به شکل بهتری کنترل بدن را در اختیار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه این است که پروتئین GDF11 به طور معمول در بدن انسان یا موش وجود دارد، اما به مرور با افزایش سن، میزان آن کاهش پیدا می‌کند. پروتئینی که با قرار گرفتن روی بخش‌های مختلف DNA بدن سبب کند شدن روند افزایش سن می‌شود.

محققان حاضر در دانشگاه هاروارد توضیح داده‌اند دو روش مختلف برای افزایش میزان پروتئین GDF11 در بدن وجود دارد. روش اول به این شکل عمل می‌کند که یک بدن جوان را به بدن پیرتر متصل کرده و جریان خون که در خود پروتئین را نیز حمل می‌کند، انتقال دهند.
در این روش بزرگ‌ترین مشکل موجود مربوط به ارتباط درست دو بدن می‌شود. در روش دوم پروتئین GDF11 به صورت مستقیم به بدن وارد می‌شود.
محققان تاکنون فقط از روش دوم روی یک موش استفاده کرده و نتایج مثبتی را نیز به دست آورده‌اند. امروزه تمرکز متخصصان روی این موضوع قرار دارد که از پروتئین GDF11 به هر شکلی روی انسان استفاده و نتایج آن را بررسی کنند. نتایجی که شاید روزی به درمان همیشگی بیماری‌هایی همچون آلزایمر منجر شود.

(جام جم/ضمیمه سیب/محمد طالبیان)
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد