سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۸:۱۵
کد مطلب: 24363
۰

نگراني از میانگین رتبه‌ ورودی‌های دانشگاه علامه!

نگراني از میانگین رتبه‌ ورودی‌های دانشگاه علامه!
به گزارش ایسنا، حسین سلیمی در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برای اولین بار تلاش شده در دانشگاه برنامه استراتژیکی طراحی شود که در حال حاضر در مراحل نهایی خود به سر می‌برد. منابعی که برای اهداف کلان دانشگاه استفاده شده منابعی عمدتا از سند نقشه جامع ملی کشور، برنامه توسعه پنجم، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌های وزارت علوم، پژوهش‌های دانشگاه در دوره‌های گذشته و نیز نظرسنجی از اساتید دانشگاه می‌باشد.


رئیس دانشگاه علامه ادامه داد: در هشت ماهه مسئولیت من، حداقل با 170 نفر از اساتید دانشگاه ساعت‌ها اهداف یاد شده با آنها چک شده و مشورت کرده‌ام.

وی با معرفی بخش‌های مختلف دانشگاه علامه گفت: از نظر هیئت امنا دانشکده‌های اقتصاد و ریاضی با یکدیگر متفاوت هستند و دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات نیز دو دانشکده جدا از هم می‌باشند و دانشکده مدیریت و حسابداری نیز از این نظر که محدودیت فیزیکی داشته‌ایم در حال حاضر در یک دانشکده حضور دارند. بزرگترین دانشکده، دانشکده الهیات است و کوچکترین دانشکده از نظر هیئت علمی، دانشکده علوم اجتماعی است.

سلیمی با اشاره به اینکه در طول این مدت یک حرکت رو به جلو نسبت به سطح ارتقای اعضای هیات علمی صورت گرفته گفت: در برنامه خود دیده‌ایم که اعضای هیئت علمی را از 425 عضو هیئت علمی به 600 نفر برسانیم تا نسبت دانشجو به استاد دگرگون شود و امیدواریم در سال 97 مربی و آموزشیار نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون 16 هزار دانشجو در دانشگاه علامه شاغل به تحصیل هستند اظهار کرد: بیشتر دانشجویان متعلق به دوره‌های کارشناسی ارشد هستند و در طول این سالها روند امیدوار کننده‌ای نسبت به کیفیت دانشجویان وجود داشته اما این مطلوب نیست و شیب این مسئله باید بیشتر باشد.

وی با اشاره به آمار نگران کننده‌ رتبه‌های دانشجویان دانشگاه علامه، گفت: میانگین رتبه‌هایی که وارد دانشگاه علامه می‌شوند هر سال رو به افزایش است و این به این معناست که دانشجویان ضعیف‌تری وارد دانشگاه علامه می‌شوند.

سلیمی با اشاره به یکی دیگر از اهداف دانشگاه علامه گفت: در این برنامه دیده شده تا 40 درصد از دانشجویان به دوره کارشناسی ارشد و 20 درصد به دوره دکترا راه پیدا کنند و میانگین کنکور ارشد دانشجویان، رتبه‌های پایین تری باشد.

رئیس دانشگاه علامه با بیان اینکه وضعیت مطلوب ما این است که 14 دانشکده را محقق کنیم افزود: تقریبا مطمئن هستیم که به این شرایط دست پیدا خواهیم کرد و سعی داریم آموزش‌های مجازی را افزایش دهیم و دانشجویان را با حفظ ظرفیت تحصیلات تکمیلی به 18 هزار نفر افزایش دهیم.

سلیمی با بیان اینکه تا کنون دانشگاه علامه 602 مقاله داخلی و 87 مقاله بین المللی داشته، اظهار کرد: این وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد و از دانشگاه‌های متوسط کشور پایین تر هستیم. امیدواریم این مسئله بهبود پیدا کند چرا که اگر این آمارها صحت داشته باشد وضعیت نگران کننده‌ای داریم و تلاش شده تا تشویقی‌های مقالات افزایش پیدا کند و امیدواریم در مورد انتشار کتب و مقالات وضعیت دگرگون شود.

وی افزود: بیشترین مقالات پژوهشی برای دانشکده ریاضی،‌ کامپیوتر و اقتصاد بوده و عملکرد دانشکده‌های روانشناسی و حقوق و ادبیات مورد رضایت نیست و باید جهش بیشتری داشته باشیم. امیدواریم نسبت‌های پژوهشی تا پایان سال جاری به دو برابر ارتقا پیدا کند و این وضعیت مطلوب ما در چهار سال آینده است.

رئیس دانشگاه علامه با بیان اینکه در حوزه دانشجویی در کاغذ وضعیت بدی نداریم اما در واقعیت با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم اظهار کرد: امیدواریم 14-15 مجموعه خوابگاهی را در چهار مجموعه تجمیع کنیم و دو اردوگاه تفریحی احداث شود و وضعیت اردوها و کار فرهنگی افزایش پیدا کند.

سلیمی با بیان اینکه دانشگاه هیچ چیز پنهانی از اعضای هیئت علمی ندارد، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش بودجه‌ای که امسال داشته‌ایم اصلاحی در رقم حقوق کارمندان ایجاد کنیم و اهدافی که به آنها اشاره شد محقق شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بخش عمده‌ای از اهداف را در حوزه پروژه‌های عمرانی دانست و اظهار کرد: اگر این مراسم امروز در پردیس المپیک برگزار می‌شود به این دلیل است که محدودیت‌های فیزیکی داریم و تنها دانشگاه علوم انسانی کشور یک کتابخانه در شان خود ندارد.

وی با اشاره به طرح‌های جامع عمرانی در دهکده المپیک گفت: در صدد این هستیم تا چهار هکتار از اراضی که در اطراف دانشگاه وجود دارد و مسکونی است خریداری و به ساختمان‌های اداری و دانشکده‌های کوچک تبدیل کنیم. اگر کل دهکده المپیک را بتوانیم در طرح توسعه قرار دهیم فعالیتهای عمرانی توسعه بسیاری پیدا خواهد کرد. همچنین حدود 27 هزار هکتار به شهرداری واگذار شده و قرار شده است شهرداری به جای آن اراضی را به دانشگاه تحویل دهد.

رئیس دانشگاه علامه با تقدیر از اساتید دانشگاه گفت: این روز فرصتی است که بعد از هفت سال برای همدلی و هم اندیشی به دور یکدیگر جمع شویم و برای یک حرکت رو به جلو خود را آماده کنیم. تا به حال خوشبختانه در عمر 30 ساله این دانشگاه گامهای بزرگی برداشته شده اما کافی نیست و باید گام‌های بلندتری برداریم.

وی سرمایه‌های اصلی این دانشگاه را اساتید عنوان کرد و افزود: اگر هیچکدام از این اهداف که گفته شد اجرایی نشود همین سروری که در قلبهای اساتید ایجاد شده برای ما کفایت می‌کند. بعد از مدتی که در دلهایمان غل و غش وجود داشت شرایط دانشگاه امروزه به گونه‌ای تغییر کرده که قلبها به یکدیگر نزدیک شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.