شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۴
کد مطلب: 20238
۱

پدر دانش‌ بیماری‌های عفونی ایران+عكس

پدر دانش‌ بیماری‌های عفونی ایران+عكس
ایسنا: پروفسور دکتر یلدا در مراسم اعطای جایزه جهانی که به پاس خدمات ارزشمندش به عنوان پدر دانش بیماری‌های عفونی ایران، به نام وی نامگذاری شده، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران کنگره تازه‌های پژوهش در دانش پزشکی که 4 تا 7 آبان ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی ره تهران برگزار شد و نیز با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم این جایزه جهانی، به استادان پیشکسوت، محققان برجسته و پژوهشگران نوآور جوان تبریک گفت و افزود: به قول مولانا، بزرگترین گناه، جهل، نادانی و خرافه‌پرستی است. ما باید اول خودمان را اصلاح و سپس جهل و خرافه را از جامعه پاک کنیم.
وی افزود: دانشمندان، عالمان و محققان نباید بگویند جامعه برای ما چه کرده است بلکه باید همواره این سوال را از خود بپرسند که ما برای مردم و جامعه چه کرده‌ایم؟ پروفسور یلدا گفت: ارزش انسان «به دیگران فکر کردن» است و من از این که در چنین برنامه‌ای مکرر نام «یلدا» گفته و شنیده می‌شود و بزرگانی که تلاش ارزشمندی برای معرفی پژوهش‌های پزشکی و دستاوردهای دانشمندان داشتند یا آن‌ها که خدمات ارزنده‌ای در این عرصه از خود به یادگار گذاشته‌اند، کمتر نامشان برده می‌شود، غصه می‌خورم.

پدر دانش بیماری‌های عفونی ایران در ادامه از زحمات همسر خود دکتر طاهره جعفرزاده، متخصص بیماری های زنان و زایمان به خاطر صبوری و زحمات بی وقفه‌اش که موجب همه موفقیت‌های وی شده است قدردانی و در ادامه خطاب دانشجویان اظهار کرد: انسان باید پیوسته فلسلفه چرایی برای خود داشته باشد و در برابر هر اتفاق و هر رویداد بپرسد: «چرا»؟ وی همچنین یادی از پزشکانی کرد که در عرصه دفاع مقدس علاقه‌مندانه و عاشقانه و در گمنامی خدمات بی‌نظیر کردند.
پروفسور یلدا حضور جمع زیادی از زنان در میان ارائه دهندگان مقالات کنگره تازه‌های پژوهش در دانش پزشکی و نیز برگزیدگان را نیز ستود و آن را نشانه پیشرفت جامعه دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...