يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ / ۲۲:۲۱
کد مطلب: 20080
۰

تکنیک کلامی برای تقویت ارتباط "پرستار" با کودکان بیماری

خدیجه زارعی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: پرستارانی که در بخش های کودکان مشغول به خدمت هستند می توانند هنگام پذیرش و بستری کودکان و اقدامات درمانی با قصه گفتن به کودکان آنها را برای انجام اقدامات درمانی تشویق کنند تا علاوه بر توجه به بعد روانی کودکان همکاری آنها را در قسمت درمان به همراه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به درصد بالای کودکان بستری در بیمارستان و عوارض ناشی از بستری شدن و عوارض جانبی فراوان روش های دارویی، توجه بیشتر به روش های غیر دارویی اعمال شده است.
وی تصریح کرد: پرستاران در تمام سطوح بالینی می توانند اصول قصه را در ارتباط بین بیمار و پرستار به کار گیرند و از قصه گویی به عنوان یک تکنیک کلامی برای تقویت ارتباط استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: پرستار به عنوان جزیی از مراقبت می تواند با استفاده از رویکرد قصه و قصه گویی به کودک در توجه کردن و انگیزه دادن و مشارکت در درمان کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن