سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۵
کد مطلب: 19372
۰
گزارش ميداني از مراکز بهداشت؛

بیمارانی که تنها تا ظهر فرصت درمان دارند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وجود مراکز بهداشت در کنار بیمارستان ها و درمانگاه ها فرصت مناسبی را برای خدمت رسانی سریعتر به مردم فراهم می کند؛ اما گویا در برخی از شهرستان ها این مراکز بهداشت چندان نیاز مردم را در بحث بهداشت و سلامت رفع نمی کند. مرکز بهداشتی و درمانی شریف آباد یکی از مراکز بهداشتی است که به گفته اهالی آن محله ساعت کاریش تا ساعت 14 بوده و از آن به بعد تعطیل است؛ یعنی از آن ساعت به بعد یا کسی نباید مریض شود و یا در صورت بیماری باید به شهرستان فریمان مراجعه کند.

پزشک متخصص نداریم
یکی از اهالی ساکن در این محله در گفتگو با خبرنگار ما گفت: علاوه بر اینکه این مرکز بهداشت تا ساعت دو باز است؛ اما کمبود امکانات نیز دارد و پزشک متخصص نیز ندارد. سالهاست به این وضع قانعیم یکی دیگر از اهالی ادامه داد: چند سالی است که به این وضع قانع هستیم. بیمارستانی را روبروی شهرداری احداث کردند؛ اما پزشك ندارد. در اینجا این سوال مطرح می شود که اگر فردی بخواهد فشارخون یا تزریقی انجام دهد باید به کجا مراجعه کند؟ چون هم مرکز بهداشتی درمانی شریف آباد و هم خانه بهداشت فرهاد گرد فقط تا ساعت چهارده بیماران را پذیرش می کنند و باز هستند.

کمبود امکانات و تجهیزات در مراکز بهداشتی
سلیمانی یکی دیگر از ساکنان این منطقه در این باره افزود: ما برای درمان به فریمان مراجعه می کنیم. بعد از ظهرها خانه بهداشت بسته است و باید مسئولان پیگیر مشکلات ما باشند.
شهروند دیگری نیز در ادامه صحبت های همسایه اش گفت: مرکز بهداشت را در سال 1372 ساختند و با تمامی امکانات و تجهیزات داروخانه ای و ...؛ اما الان این طور نیست. در حال حاضر به آمبولانس بخواهیم زنگ بزنیم مسیر دو دقیقه ای را پانزده دقیقه ای طول می کشد تا بیاید؛ چون ما با مرکز فریمان تماس می گیریم و پس از اعلام مرکز، آمبولانس اعزام می شود. شاید بهترین و مناسب ترین راهکار این باشد که ساعت کاری این گونه از مراکز بهداشتی و درمانی را در شهرستان ها اضافه کنیم تا خدمات رسانی در طول ساعات شبانه روز به شهروندان انجام شود.

يك سال است پزشكانمان حقوقي دريافت نكرده اند
ايزدپناه رئيس شبكه بهداشت و درمان مي گويد: ما به اندازه كافي پزشك نداريم و برخي از پزشكان تخصص قبول شده اند و به دليل حقوق پايين حاضر نيستند در اين مناطق مشغول به كار شوند.

حضور 4 تیم از 13 تیم سلامت
دکتر ایزد پناه با اشاره به اینکه پزشک متخصص در این بیمارستان حضور دارد، افزود: متخصص زنان یکروز در هفته، متخصص چشم یکروز در هفته، متخصص اورلوژی سه روز در هفته، متخصص روانپزشکی چهار روز در هفته، متخصص داخلی و جراحی نیز نسبت به دیگران بیشتر حضور دارند؛ اما در زمینه متخصص زنان و پرستار کمبود داریم؛ و خوشبختانه متخصصان در نزدیکی بیمارستان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه مراجعه کنندگان بیشتر شب ها به دلیل تعطیلی مراکز بهداشت و درمان به بیمارستان مراجعه می کنند، اظهارداشت: در حال حاضر در حال پیگیری هستیم تا دستگاه سونوگرافی را خریداری کنیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان در پایان با بیان اینکه چهار آمبولانس در بیمارستان وجود دارد، اظهارداشت: از سیزده تیم سلامت تنها چهار تیم ـ پزشک وجود دارد که تعدادشان برای ادامه تحصیل رفتند و برخی نیز ه دلیل هزینه کم به این مراکز مراجعه نمی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.