چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۲
کد مطلب: 16478
۰

وزیر: معلمان کارمند نیستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: این تعریف که «معلمان کارمند هستند» را قبول ندارم و بر این باورم که تمام مشکلات آموزش و پرورش ناشی از این تعریف است.
به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با یک هزار فرهنگی شهرستان بابل در مجمتع ورزشی بهار این شهرستان با اعلام دو نوع کار اجرایی و علمی در کشور، اظهار داشت: نوع کار معلمان در کشور علمی است و برای آموزش یک ساعت درس باید حداقل 2 ساعت مطالعه و تحقیق کرد.

وی سنگین‌ترین رسالت و وظیفه را متعلق به آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش دارای جایگاهی  رفیع است و این مهم باید به باور تمام ملت تبدیل شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه اگر معلمان اراده کنند، جامعه را خواهند ساخت، تصریح کرد: معلمان باید دارای جایگاه هیئت علمی در کشور باشند زیرا نوع کار معلمان علمی، پژوهشی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه این تعریف که معلمان کارمند هستند را قبول ندارم و بر این باورم که تمام مشکلات آموزش و پرورش ناشی از این تعریف است، تأکید کرد: نوع کار معلمان همانند کار اساتید دانشگاه است که به تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان می‌پردازند.

حاجی بابایی با بیان اینکه خانواده نقش کلیدی و اساسی در تعلیم و تربیت دارد، ادامه داد: هدف از اجرای بیمه طلایی برای فرهنگیان ارتقای شأن و جایگاه آنان بوده است.

وی، مهم‌ترین دلیل اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را مهندسی نیروی انسانی آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: فرهنگیان محکم و استوار در حساس‌ترین برهه های تاریخ نیز پشتیبان نظامند و حمایت خود را از آن دریغ نخواهند کرد.

* آرزوی دیرینه وزیر آموزش و پرورش

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش راه‌اندازی دانشگاه ویژه برای فرهنگیان را از آرزوهای دیرینه خود توصیف کرد و گفت: راه‌اندازی این دانشگاه یکی از اقدامات تحولی آموزش و پرورش است که نتایج و ثمرات آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای راه‌اندازی این دانشگاه 3 سال کار شبانه روزی و طاقت فرسا در کشور صورت گرفت تا در نهایت 64 پردیس دانشگاهی برای پذیرش 25 هزار دانشجوی متعهد به خدمت در بهمن ماه 91 آماده شد.

حاجی بابایی، هدف از تحول بنیادین را تغییر نگاه‌ها به آموزش و پرورش و معلمان دانست و تصریح کرد: رشد شاخص‌ها در آزمون تیمز و پرلز طی 2 سال گذشته در مقایسه با 34 سال پیش بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

وی ادامه داد: دانش آموزان ایرانی در 3 سال گذشته در المپیادهای جهانی موفق به کسب 3 مدال طلا، سال گذشته 5 مدال  طلا، و امسال 7 مدال طلا شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان کشور برای حضور در تمامی مشاغل تربیت خواهند شد، تصریح کرد: هدف تحول بنیادین، تربیت اسلامی دانش‌آموزان است و بر این اساس آنان باید به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی، عدم تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز جامعه را مشکل امروز کشور دانست و گفت: طی 3 سال اخیر میانگین تعداد هنرجویان در هنرستان‌ها از 30 درصد به 45 درصد در کشور افزایش یافته است.

حاجی بابایی با اشاره به تلاش برای تصویب 4 میلیارد دلار بودجه برای مدرسه سازی در کشور در زمان نمایندگی در مجلس خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته معلمان بر اساس شاخص‌های شخصیتی ویژه نسبت به کارکنان سایر مشاغل، دارای برتری به حقی بوده‌اند اما به واسطه برخی ضعف‌ها، این جایگاه از دست رفته است که امروز به دنبال احیای آن هستیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟