دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ / ۱۹:۴۵
کد مطلب: 158
۰

ده (10) دلیل ورشکستگي کسب و کارهاي کوچک

1ـ فقدان سرمايه کافي پول مي تواند علت اصلي تمام ورشکستگي ها در تجارت باشد. صاحبان کسب و کارهاي کوچک بايد تخمين بزنند که به چه مقدار پول نياز دارند تا بتوانند کار خود را راه اندازي کنند. آن را خوب اداره کرده و سپس در سطح خوبي نگه دارند و به عنوان يک شرکت بازرگاني موفق خود را مطرح کنند.نورمن اسکاربورو استاد تجارت در کالج Presbyterian در کاروليناي جنوبي مي گويد: "زماني که سرمايه کافي نداريد و با فقدان سرمايه روبرو مي شويد، اين موضوع مي تواند خود شروع يک حرکت مارپيچي نزولي باشد که شما نمي توانيد از آن جلوگيري کنيد." 2ـ به جريان انداختن ضعيف نقدينگي هنگامي که نقدينگي نتواند هزينه ها و ديگر مخارج را جبران کند، حتي مشاغلي که مراحل نخستين رشد خود را طي کرده اند، نيز سقوط مي کنند. مراقب نرخ سوخته (rate burn) باشيد. اين اصطلاح را شرکتهاي دات کام ابداع کرده اند براي آگاهي از اينکه چه مقدار از نقدينگي به هدر رفته يا به اصطلاح سوخت شده است، اسکاربورو مي گويد : "نقدينگي تنها چيزي است که واقعا ارزش دارد." 3ـ برنامه ريزي نامناسب و ناکافي عدم برنامه ريزي صحيح در واقع، علت مشکلاتي از قبيل فقدان سرمايه کافي و جريان انداختن ضعيف نقدينگي است. بايد يک برنامه کاري منسجم را با در نظر گرفتن تمام امور مالي، بازاريابي، رشد و ديگر موارد خاص در نظر بگيريد. مي تواند بسيار زمان بر باشد، زيرا يک برنامه ريزي صحيح و مناسب هفته ها يا ماهها تلاش نياز دارد. عقايد و نظرات شما زماني کارساز خواهد بود که با برنامه ريزي صحيح جلو برويد. در غير اين صورت در آخر کار، سرمايه شما به هدر خواهد رفت.
4ـ در نظر نگرفتن رقابت نظرات منحصر بفرد را بندرت مي توان يافت. بسيار مهم است که بتوانيد بهره برداري لازم را از کار خود بنماييد. اسکاربورو مي گويد : "بسياري از صاحبان تجارت، کسب و کار خود را مشابه و همانند ديگران انجام مي دهند. اطمينان حاصل کنيد که در کار شما چيزي منحصر بفرد و متفاوت از ديگر رقبا وجود دارد." 5ـ بازاريابي ضعيف آيا مشتريان شما از فعاليتها و کيفيت کالاي شما رضايت لازم را دارند ؟ ضروري است که استراتژي بازاريابي خود را توسعه دهيد تا دريابيد که چه کساني و به چه علتي مشتريان شما هستند. اطمينان حاصل کنيد که استراتژي بازاريابي شما، مشتريان بيشتري را به سوي شما جذب مي کند و به اين ترتيب، شما را از ديگر رقبا متمايز خواهد کرد. 6ـ نداشتن انعطاف پذيري لازم صاحبان کسب و کارهاي کوچک مي دانند که يک رقيب بزرگتر با ميزان نقدينگي بالاتر و تعداد کارمندان بيشتر، مي تواند رقيبي بسيار جدي براي آنها باشد. هرگز فراموش نکنيد که انعطاف پذير باشيد. کالا، روند فعاليت و بازاريابي خود را به گونه اي تطبيق دهيد که بتوانيد با رقباي بزرگ رقابت کنيد. ژ 7ـ ناديده گرفتن قدم بعدي اجازه ندهيد روند حرکت کاري شما کند و آهسته شود مطمئن شويد که شما و کارمندانتان بر روي حمايت و دادن خدمات به مشتري، تأکيد لازم را مي کنيد.
8 ـ سعي در انجام دادن تمام امور بطور کامل و بي عيب و نقص اکثر بازرگانان از ذکاوت لازم براي کار و تجارت برخوردارند. اما اداره کردن يک کسب و کار کوچک، پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. سعي نکنيد که همه کارها را خودتان انجام دهيد و بخواهيد که تمام کارها کامل و بدون نقص انجام شود. اگر مي خواهيد دانش و آگاهي خود را در مورد کارتان افزايش دهيد، کتابهاي تخصصي در اين زمينه را بخوانيد و حتما با يک کتابدار خوب مشورت کنيد. هنگام پيش آمدن مشکلات حقوقي، به جاي تکيه بر دانش شخصي خود، سعي کنيد از يک وکيل مجرب کمک بگيريد. توصيه مي شود يک وکيل وارد به امور تجارت و بازرگاني براي امور حقوقي شرکت خود داشته باشيد. 9ـ رئيس در حد عالي، کارمندان در حد معمولي نمونه هايي از ورشکستگي برخي از شرکتها حاکي از اين است که چگونه يک کسب و کار موفق و منسجم که صاحب آن بسيار آگاه و علاقه مند به شغل خود است و معلومات وي در
زمينه کاري اش در سطح عالي است، با داشتن کارکناني بي تجربه و بي انگيزه مي تواند سقوط کند و دچار ورشکستگي شود. اطمينان حاصل کنيد که حتما کارکنان شما هم از دانش و مهارتهاي لازم برخوردار هستند. 10ـ رشد کنترل نشده يک تجارت کوچک که خيلي ساده و سريع رشد مي کند، مي تواند موجبات ورشکستگي خود را فراهم آورد. اگر توليد کالاي شما همگام با تقاضاي لازم در بازار نباشد، رشدي که شما به عنوان صاحب تجارت توقع داريد و از آن خشنود هستيد، مي تواند موجوديت تجارت و سرمايه شما را تهديد کند. سعي کنيد به رشد مورد نظر و پيش بيني شده در برنامه هاي خود برسيد. اطمينان حاصل کنيد که هرگز کنترل رشد تجارت و کسب و کارتان از دستتان خارج نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن