مدرسه، مسابقه یادگیری نیست
یک روانشناس گفت: والدین کودک باید توجه داشته باشند که مدرسه مسابقه یادگیری نیست.
"مجتبی امیدمجد" در گفتوگو با ایسنا، منطقه زنجان، افزود: با توجه به اینکه همه کودکانی که تازه وارد مدرسه میشوند اضطراب حضور در مکان جدید را دارند باید توجه کنیم که با اقدامات نسنجیده این شرایط را برای کودکان تشدید نکنیم.
وی به شرایط کودکان استثنایی نیز در این وضعیت اشاره کرد و افزود: کودکان استثنایی به دلیل تجربه کردن شکستهای بسیار در زندگی خود بیشتر در معرض خطر استرس قرار دارند و نیاز به توجه ویژهای در این خصوص دارند.
این روانشناس با بیان اینکه والدین کودکان استثنایی باید از قبل شرایط را برای ورود فرزندشان به مدرسه ایجاد کنند، یادآور شد: والدین با حضور در کنار کودک باعث ایجاد آرامش روحی فرزند خود میشوند.
وی اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و دلپذیر برای کودکان و خصوصاً کودکان استثنایی از ضرورتهاست که باید به آن توجه داشت.
امیریمجد با اشاره به اینکه والدین باید توجه داشته باشند که یادگیری کودکان نسبت به هم متفاوت است، اضافه کرد: والدین باید براساس استعداد، نسبت به پیشرفت کودک خود از او انتظار داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: نیمرخ پیشرفت کودکان با یکدیگر متفاوت است و در شرایطی کودکان استثنایی بهتر از کودکان عادی از خود فعالیت مناسب را نشان میدهند و در مواقعی نیز کودکان استثنایی به زمان بیشتری در راستای یادگیری مطالب در خود نیاز دارند.
"مجتبی امیدمجد" در گفتوگو با ایسنا، منطقه زنجان، افزود: با توجه به اینکه همه کودکانی که تازه وارد مدرسه میشوند اضطراب حضور در مکان جدید را دارند باید توجه کنیم که با اقدامات نسنجیده این شرایط را برای کودکان تشدید نکنیم.
وی به شرایط کودکان استثنایی نیز در این وضعیت اشاره کرد و افزود: کودکان استثنایی به دلیل تجربه کردن شکستهای بسیار در زندگی خود بیشتر در معرض خطر استرس قرار دارند و نیاز به توجه ویژهای در این خصوص دارند.
این روانشناس با بیان اینکه والدین کودکان استثنایی باید از قبل شرایط را برای ورود فرزندشان به مدرسه ایجاد کنند، یادآور شد: والدین با حضور در کنار کودک باعث ایجاد آرامش روحی فرزند خود میشوند.
وی اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و دلپذیر برای کودکان و خصوصاً کودکان استثنایی از ضرورتهاست که باید به آن توجه داشت.
امیریمجد با اشاره به اینکه والدین باید توجه داشته باشند که یادگیری کودکان نسبت به هم متفاوت است، اضافه کرد: والدین باید براساس استعداد، نسبت به پیشرفت کودک خود از او انتظار داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: نیمرخ پیشرفت کودکان با یکدیگر متفاوت است و در شرایطی کودکان استثنایی بهتر از کودکان عادی از خود فعالیت مناسب را نشان میدهند و در مواقعی نیز کودکان استثنایی به زمان بیشتری در راستای یادگیری مطالب در خود نیاز دارند.