شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۵
کد مطلب: 1409
۰

راه‌اندازي رشته‌هاي بينايي سنجي و مديريت توانبخشي در دانشگاه علوم پزشکي تهران

 اين رشته‌ها براي اولين بار در كشور بنيان گذاري مي شود و در همين راستا اساتيدي از كشورهاي خارجي براي تدريس اين رشته‌ها دعوت مي شوند. دكتر بهروز عطار باشي مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي ايسنا، - منطقه علوم پزشكي تهران، با بيان اينكه دانشكده توانبخشي براي اولين بار در كشور در دو رشته بينايي سنجي و مديريت توانبخشي دانشجو مي پذيرد، اظهاركرد: رشته بينايي سنجي در مقطع كارشناسي و رشته مديريت توانبخشي در مقطع كارشناسي ارشد راه اندازي مي شوند. وي ادامه داد: به دليل اينكه اين رشته‌ها براي اولين بار در كشور آموزش داده مي شود و ما اساتيدي را براي تدريس اين رشته‌ها در داخل كشور نداريم، بنابراين از خارج كشور چون كشورهاي هند، آمريكا و ايتاليا اساتيدي براي تدريس اين رشته‌ها دعوت خواهيم كرد. عطارباشي در مورد برنامه‌هاي اين دانشکده در سال تحصيلي جديد، گفت: براي شروع سال تحصيلي برنامه ريزي‌هايي را انجام داده‌ايم كه يكي از اين برنامه‌ها مجهز كردن دانشكده به سيستم وايرلس است که اين کار هم اکنون مراحل فني خود را مي گذراند و تا قبل از شروع سال تحصيلي انجام شده است. وي ادامه داد: با اينکه سيستم رايانه‌اي مركز كامپيوتر دانشكده، امكانات و تجهيزات بسيار خوبي دارد و ما مي توانيم با سرعت بالا از اينترنت استفاده كنيم، اما با وجود محدوديت فضا و تعداد زياد دانشجويان كه با آمدن رشته‌هاي جديد، اين تعداد بيشتر نيز مي شود در پي ايجاد سيستم وايرلس دانشكده هستيم تا دانشجوها بتوانند راحت تر از امكانات اينترنتي دانشگاه استفاده كنند. معاون آموزشي پ‍ژوهشي دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: با آغاز سال تحصيلي جديد با توجه به اينكه دانشجويان جديد الورود آشنايي زيادي با قوانين آموزشي ندارند، در نظر داريم جلسات معارفه اي را به صورت جداگانه براي دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد برگزار و دانشجويان را با سيستم و قوانين آموزشي تا حد امكان آشنا كنيم. عطار باشي تصريح کرد: براي مقاطع كارشناسي ارشد و دکترا هم جلسات معارفه‌اي خواهيم داشت تا با اعضاي هيات رييسه دانشكده و مديران گروه آشنا شوند و از قوانين آموزشي اطلاع يابند تا در آينده در اين زمينه با مشكل مواجه نشوند. معاون آموزشي پژوهشي دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي تهران ادامه داد: در شروع سال تحصيلي جديد به علت افزايش تعداد پذيرش دانشجو از جهت فضاي کم آموزشي و تعداد كلاس‌ها مشكلاتي داشتيم که با برنامه ريزي‌هايي که انجام شد، فضاهاي ناکارآمد دانشكده مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون تا حدودي مشكل كمبود فضاي آموزشي برطرف شده است. وي با بيان اينكه يكي از مشكلات دانشکده دور بودن آن از پرديس دانشگاه است؛ اظهاركرد: اگر بخواهيم منتظر باشيم تا روند دولتي، قانوني و اداري طي شود تا مكاني را نزديك دانشگاه علوم پزشکي تهران به دانشكده توانبخشي اختصاص دهند با توجه به افزايش تعداد دانشجو، دانشكده با مشكلاتي رو به رو خواهد شد. عطار باشي تصريح کرد: بيشترين مشكل ما در زمينه آموزشي است و به دليل اينكه سيستم‌ها اتوماسيون و اينترنتي شده از بعد پ‍ژوهشي مشكلي نداريم و ارتباطات برقرار و مشكلات تا حد زيادي برطرف شده است. وي در پايان با بيان اينکه دانشجويان دانشکده بسيار علاقه مند هستند تا در پرديس دانشگاه باشند و اين حق را نيز دارند؛ ابراز اميدواري کرد كه با صبر و حوصله تمام مسائل درست شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی