يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۶:۳۵
کد مطلب: 13045
۰

بازنشستگي 310 هزار معلم تا سال 99

رييس مركز برنامه‌ريزي و آموزش و نيروي انساني آموزش و پرورش گفت: از سال 1389 تا 99 بر اساس برآوردها 310 هزار معلم بازنشسته مي‌شوند كه از اين تعداد 97 هزار نفر در 5 سال اول و باقي مانده نيز در پنج سال دوم سالهاي اعلام شده بازنشسته و از آموزش و پرورش خارج مي‌شوند.


اسدالله اسدي گرمارودي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: معاونت برنامه‌ريزي، مسئوليت برآورد نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش را بر عهده دارد و با بررسي وضع موجود نيروي انساني به تفكيك جنسيت، رشته، مقطع، توزيع و پراكندگي در استان و شهرستانها پيش بيني‌هاي لازم را درباره ورود و خروج معلمان اعم از جذب و بازنشستگي و افزايش و كاهش دانش آموزان طي برنامه 10 ساله‌ براي وزارتخانه تدوين مي‌كند.

وي افزود: در اين برنامه برآورد آمار، نيروي انساني مورد نياز آموزش و پرورش اعم از جذب و تعديل‌ها انجام و بر همين اساس نيز برنامه دانشگاه فرهنگيان تدوين شده است.

اسدي تصريح كرد: پس از 2 سال تلاش براي نخستين بار اين برآورد نيروها در آموزش و پرورش احصاء و تكميل شده و براي نظر خواهي به استانهاي كشور ارسال شده و به مبناي نظرات استانها، طرح وزارتخانه تدوين و برنامه‌ريزي شده است.

پذيرش 171 هزار دانشجو از سال 95 تا 1400 در دانشگاه فرهنگيان و شهيدرجايي

رييس مركز برنامه‌ريزي آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه پنجم توسعه وزارتخانه از سال 1395 تا 1400 طي 5 سال 171 هزار دانشجو در دانشگاه جذب مي‌شود و اين عدد برآمده از ميزان خروجي‌هاي آموزش و پرورش است كه بايد از طريق دانشگاه‌ فرهنگيان و شهيد رجايي نيروهاي لازم جذب و تربيت شوند.



بازنشستگي 310 هزار معلم تا سال 99

وي با بيان اينكه 25 هزار دانشجو در سال جاري براي دانشگاه فرهنگيان جذب مي‌شود، اضافه كرد: از سال 1389 تا 99 بر اساس برآوردها 310 هزار معلم بازنشسته خواهند شد كه از اين تعداد 97 هزار نفر در 5 سال اول بازنشسته و از آموزش و پرورش خارج مي‌شوند و باقي مانده آن در پنج سال دوم بازنشسته مي‌شوند.

اسدي گرمارودي علت بالا بودن تعداد بازنشستگان در 5 ساله اول را بازنشستگي پيش از موعد 10 هزار معلم اعلام كرد و مشمولان مصوبه جديد بازنشستگي پيش از موعد قطعا اين آمار را افزايش خواهد داد.

وي با اشاره به اينكه با خروج اين تعداد نيرو از آموزش و پرورش بايد نيروهاي جايگزين نيز تامين و تربيت شود، خاطر نشان كرد: با توجه به تعيين تكليف نيروهاي شركتي ـ حق‌التدريسي و نهضتي تا چهار سال آينده مشكلي براي جايگزيني نيروهاي بازنشسته نخواهيم داشت و از سال پنجم از ورودي‌هاي امسال دانشگاه فرهنگيان نيروهاي مورد نياز را تامين خواهيم كرد.


73 درصد معلمان تهراني و 60 درصد معلمان كشور زن هستند

وي ادامه داد: مهمترين دغدغه آموزش و پرورش در بحث نيروي انساني ساماندهي است و با توجه به اينكه تعداد دانش آموزان دختر و پسر در يك سطح مساوي قرار دارند، اما نيروي انساني در بخش بانوان 60 درصد است كه اين آمار در تهران به 73 درصد مي‌رسد، لذا مشكلاتي در خصوص ساماندهي بر اساس جنسيت بوجود آورده است.

در هنرستانها، مقطع راهنمايي و دبيرستان پسرانه با كمبود معلم و در مدارس دخترانه با مازاد نيرو مواجهيم

اسدي گرمارودي گفت: به دليل فرهنگ و ارزش‌هاي اسلامي امكان بكارگيري معلمان زن در دبيرستانها و مقطع راهنمايي پسرانه وجود ندارد، حال آنكه در مدارس دخترانه در برخي مناطق با مازاد نيروي انساني زن مواجهيم.


بكارگيري معلمان به صورت حق‌التدريس براي جبران كمبود نيرو در مدارس پسرانه

وي ادامه داد: يكي از سياست‌هاي آموزش و پرورش براي حل مشكل كمبود نيرو در مدارس پسرانه استفاده از معلمان فعلي به صورت حق‌التدريسي است.

معلمان داراي بيماري صعب‌العلاج با اولويت معلمان زن پيش از موعد بازنشسته مي‌شوند

رييس مركز آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه مجلس و در راستاي حل مشكلات ناشي از نيروهاي مازاد مقرر شده بخشي از معلمان داراي بيماري صعب‌العلاج با اولويت معلمان زن، پيش از موعد بازنشسته شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!