شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۴
کد مطلب: 12789
۰
۱

راه‌كارهاي افزايش نشاط در ميان دانشجويان دختر بررسي شد

پنل تخصصی «بررسي راهكارهاي افزايش نشاط در ميان دختران دانشجو» با هدف بررسی و دست‌ یافتن به راهکارهای بالا بردن سطح نشاط و شادابی در میان دانشجویان دختر تشکیل شد.
به گزارش ايسنا، در این پنل که با حضور فاطمه جميلي، عضو هيأت علمي دانشگاه الزهرا(س)، مجید ابهري، عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي، ابوتراب طالبي، عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم تشکیل شد، مهمترين عوامل مؤثر بر شادي و عدم شادي و راهكارهاي پيشنهادي براي بالا بردن سطح نشاط دانشجويان دختر مورد بررسي قرار گرفت.

در اولین نشست تخصصی طرح نشاط که با هدف شناسايي بهترين راهكارها و دريافت نظرات اساتيد متخصص در اين حوزه جهت تدوين برنامه‌هاي اجرايي تشكيل شد، مدعوین به بیان پیشنهادات و راهکارهای اجرایی خود در این زمینه پرداختند.

در نظر گرفتن تفاوت‌هاي دختر و پسر در برنامه‌ريزي‌ها، سياستگذاري بر مبناي پژوهش و پرهيز از سليقه محوري، در نظر گرفتن تأثير ارتباط عاطفي با پدر بر روحيه دختران، استفاده از رنگ‌هاي شاد در محيط‌هاي خوابگاهي و دانشگاهي، ايجاد تسهيلات ويژه براي سفرهاي دانشجويي، در نظر گرفتن نمره ويژه براي شركت در فعاليت‌هاي مربوط به شادي در كارنامه فرهنگي دانشجويان و همچنین لزوم نيازسنجي، مخاطب شناسي پیش از برنامه‌ريزي در اين حوزه از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود. هدف از راه‌اندازی طرح نشاط و تشکیل پنل‌های تخصصی آن، تقویت روحیه دانشجویان دختر و بالا بردن سطح نشاط و شادابی در میان آنان به منظور ايجاد زمينه‌هاي رشد فكري و بالندگي علمي و نيز جلوگيري از به وجود آمدن آسيب‌هاي ناشي از عدم توجه به شادي و نشاط در دوران دانشجويي عنوان شده است.

همچنین در پایان این نشست مقرر شد تا گروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم پس از برگزاري جلسات بعدي، براساس پيشنهادات ارائه شده و بررسي‌هاي كارشناسي در خصوص آن‌ها و نيز فراخوان ارائه بهترين ايده‌ها براي بالا بردن سطح نشاط در ميان دانشجويان، برنامه مدوني را جهت ابلاغ به دانشگاه‌ها تهيه نماید.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
مرسی از توجه
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.