شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۳
کد مطلب: 12353
۰

برگزاري کنکور دانشگاه آزاد با حال و هواي نيمه شعبان

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در بخشنامه‌ای به روسای شورای فرهنگی مناطق هیجده‌گانه دانشگاه بر برگزاری مراسم جشن و برنامه‌های فرهنگی ویژه نيمه شعبان در ایام برگزاری کنکور سراسری سال 1391 دانشگاه آزاد تاکید کرد.

به گزارش ايسنا، متن کامل بخشنامه محمد مهدی مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بدین شرح است: حلاوت و شور راستین نهفته در فرهنگ انتظار، مرزهای علم و دانش را در نوردیده و در بسیاری از جوامع اسلامی زمینه ساز بیداری و خودباوری گردیده است. میهن اسلامی ایران نیز سالیانی است که این فرهنگ را در خویش بازشناخته و در سایه آن پویایی و نشاط جامعه را به ارمغان آورده است. از این رو پاسداشت فرهنگ و اندیشه مهدودیت در هر کسوتی نیکوست و در جایگاه دانشگاهیان نیکوتر.

برگزاری کنکور دانشگاه در سال 1391 مقارن با ایام فرخنده میلاد منجی عالم بشریت فرصتی مغتنم است تا داوطلبان، نخستین حضور خویش را در محیط دانشگاهی با فضای روح بخش انتظار و مهدویت همراه ساخته و آینده علمی خویش را رقم زنند. از این رو مقتضی است واحدهای دانشگاهی، حضور پر شکوه داوطلبان و اولیای آنان را برنامه‌هایی فرهنگی در قالب محورهای تعيين شده، معنویتی دو چندان بخشند.

بر اين اساس، پخش دعای فرج حضرت ولی عصر(عج)، پس از تلاوت آیات قرآن کریم و پیش از آغاز کنکور، برگزاری جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) در اماکن مذهبی مانند مسجد یا نمازخانه واحد با شرکت اولیای داوطلبان، تزیین دانشگاه به ویژه سالن برگزاری کنکور و درج عبارت‌های زیبا حاوی روایات ویژه ظهور و یا قطعات ادبی و فرهنگی پیرامون این موضوع، در تابلوهای فرهنگی و یا چاپ و انتشار آن میان داوطلبان و اولیای آنان، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در مسیر داوطلبان و اولیای آنان و اهدای بسته‌های فرهنگی برخي از اين برنامه‌هاست.

مظاهری در پایان اظهار امیدواری کرد كه با استعانت از خداوند متعال و انفاس قدسی حضرت ولی عصر (عج)، داوطلبان کنکور دانشگاه در این سال، بیش از هر زمان دیگر، گوهر فرهنگ و دانش را با یکدیگر آمیخته و حاصل آن در اصلاح هر چه بیشتر جامعه آشکار شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!