چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۳۹
کد مطلب: 11584
۰

مصرف روزانه میوه و سبزی خطر ابتلا به سكته را 22 درصد كاهش می‌دهد

خطر سکته در افرادی که سه بار در روز میوه و سبزی مصرف می‌کنند،۲۲ درصد کمتر از كسانی است که کمتر میوه و سبزی مصرف می‌کنند.
به گزارش وب‌دا، كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به این كه گروه میوه‌ها در دومین ردیف هرم غذایی قرار دارند اظهار داشت: مصرف میوه‌ها برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری است و قربانیان سرطان اغلب افرادی هستند که در رژیم غذایی خود از مقدار میوه و سبزی کمتری استفاده می‌کنند .

پریسا ترابی افزود: میوه‌های غنی از ویتامین ث مانند مركبات، میوه‌های غنی از ویتامین آ شامل میوه‌های به رنگ زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره (طالبی، زردآلو و شلیل) و سایر میوه‌ها مانند سیب، موز، هلو، گلابی، انواع توت‌ها، گیلاس، انگور، هندوانه در گروه میوه‌ها قرار دارند.

وی ادامه داد:‌ میوه‌ها منابع غنی از انواع ویتامین‌ها, آنتی‌اکسیدان‌ها, انواع املاح‌ و فیبر هستند و بهترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در میوه‌ها وجود دارد و شادابی، سلامت پوست و کاهش فرآیند پیری, مبارزه با عومل سرطان زا، از مهم‌ترین خواص آنتی‌اکسیدان‌ها است.

این متخصص تغذیه تصریح كرد: میوه های غنی از ویتامین ث شامل انواع مرکبات مانند پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین و انواع توت‌ها است که در ترمیم زخم‌ها و افزایش جذب آهن نقش مهمی دارند و میوه‌های غنی از ویتامین آ عبارتند از طالبی، خرمالو، شلیل و هلو که مصرف این گروه نیز در جلو گیری از خشکی پوست، افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت و سلامت چشم نقش مهمی دارند.

وی خاطر نشان كرد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، مصرف ناكافی میوه و سبزی‌ها علت 31 درصد از بیماری‌های ایسكمیک قلب و 11 درصد از سكته مغزی است و توصیه می‌شود افراد بزرگسال سالم روزانه 2 تا 4 واحد میوه مصرف كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مجوزهای نظام روانشناسی از یکم خرداد الکترونیکی می شود
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...