جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۰
کد مطلب: 11454
۰

نحوه طراحي و حد سوالات كنكور91

مشاور عالي سازمان سنجش با بيان توصيه‌هايي به داوطلبان كنكور91، آنان را به آرامش دعوت كرد و گفت:‌ كنكوري‌ها در فرصت باقيمانده به مرور مطالب بپردازند.

به گزارش ايسنا، حسين توكلي با تشريح سابقه و تاريخچه برگزاري كنكور در كشور، با بيان اينكه اولين كنكور در سال 48 با شركت 47 هزار و 773 داوطلب برگزار شد، اظهار كرد: البته تا پيش از اين دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي به صورت جداگانه دانشجو مي‌پذيرفتند.

وي با بيان اينكه در سال 47 اساسنامه مركز آزمون شناسي تصويب شد، تصريح كرد: در سال 54 تشكيلات سازمان سنجش مصوب شد و طي آن سالانه بيش از 150 آزمون سراسري در سال توسط سازمان سنجش برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه در كنكور سراسري از 100 هزار عامل اجرايي كمك گرفته مي‌شود، اظهار كرد: علاوه بر آن گروه‌هاي امنيتي و حفاظتي در برگزاري كنكور مشاركت دارند و شايد اگر اين گونه حساب كنيم تعداد عوامل برگزار كننده كنكور برابر با تعداد داوطلبان آن باشد.

توكلي با تاكيد بر اينكه سوالات كنكور سراسري از كتب درسي داوطلبان طراحي مي‌شود، خاطر نشان كرد: هيچ سوالي از خارج كتاب و يا حذفيات آن طراحي نخواهد شد بنابراين اگر داوطلبي به اين مسئله اعتقاد داشته باشد مطمئنا در كنكور موفق مي‌شود.

وي با بيان اينكه در سالهاي اخير رتبه‌هاي برتر كنكور از شهرهاي كوچك بوده‌اند، اظهار كرد: البته بايد گفت كه داوطلبان استان يزد چند سالي است در رتبه‌هاي بالا قرار دارند.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به نحوه طراحي سوالات تستي و چهار گزينه‌اي، خاطر نشان كرد: سوالات كنكور سراسري به صورت مفهومي طراحي مي‌شود البته مفهومي بودن آن به منزله دشوار بودن سوالات نيست.

وي در توصيه به داوطلبان در فرصت‌هاي باقي مانده گفت: داوطلبان بايد از الان به مرور مطالب درسي بپردازند.

دكتر توكلي با بيان اينكه سوالات در حد داوطلبان متوسط طراحي مي‌شود، تصريح كرد: حتي زمان پاسخگويي براي اين دسته از داوطلبان به صورت منطقي در نظر گرفته شده است.

وي با تاكيد بر اينكه داوطلبان بايد متن سوالات را با دقت بخوانند و سپس پاسخ دهند، به داوطلبان توصيه كرد كه در منزل به خودآزمايي خود بپردازند چرا كه اگر داوطلبان از خود در منزل آزمون بگيرند مي‌توانند مديريت زمان داشته باشند و از سوي ديگر با تمرين تست زني از اضطراب و استرس خود بكاهند.

توكلي در خصوص طرح حذف كنكور در سال 93، گفت: كارگروهي به اين منظور شكل گرفته است كه در حال بررسي براي موضوع است تا بتوانند زمينه‌هاي لازم براي تاثير سوابق تحصيلي در پذيرش دانشجو را فراهم كنند.

وي با بيان اينكه كنكور سال 81 داراي بيشترين داوطلب بوده است، اظهار كرد: در اين دوره از كنكور بيش از يك ميليون و 146 هزار داوطلب شركت كردند.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به كاهش 66 هزار نفري داوطلبان كنكور 91 نسبت به سال گذشته، گفت: در سال گذشته با احتساب رشته‌هاي نيمه متمركز 700 هزار داوطلب پذيرفته شدند كه اگر امسال نيز همان ميزان ظرفيت پذيرش شوند درصد بالايي از داوطلبان در كنكور امسال قبول خواهند شد.

بر اساس اين گزارش كنكور سراسري 91 با رقابت حدود يك ميليون و 66 هزار و 141 داوطلب در طي روزهاي هشتم تا دهم تير ماه به صورت متمركز در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

دكتر توكلي در خاتمه گفت‌و‌گوي خود در خصوص مشكلات به وجود آمده در زمينه برگزاري آزمون آيلتس گفت: به دليل مشكل فني اخيرا مشكلاتي در برگزاري آزمون آيلتس ايجاد شده است كه طي اطلاعيه‌اي به داوطلبان آن اعلام شد كه در صورت تمايل مي‌توانند به موسسات ديگر معرفي شوند. مطمئنا پس از رفع اين اشكال آزمون آيلتس مجددا به صورت مرتب برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند