جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۷
کد مطلب: 11149
۰

والدین سیم‌کارت اعتباری برای دانش‌آموزان نخرند

والدین سیم‌کارت اعتباری برای دانش‌آموزان نخرند/تلفن همراه با قوانین خانواده
یک روانشناس با بیان اینکه والدین از خریداری سیم‌کارت‌های اعتباری برای دانش‌آموزان خودداری کنند، گفت: والدینی که قصد دارند برای فرزند خود تلفن ‌همراه خریداری کنند، قوانینی نیز برای استفاده صحیح از آن وضع کنند.

به گزارش میگنا، رقیه ارجی، روانشناس در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینکه در مواقعی شاهد هستیم استفاده از تلفن‌همراه به عنوان نیاز اولیه در جامعه مطرح می‌شود، اظهار داشت: استفاده از تلفن‌همراه در بین دانش‌آموزان بیشتر در بین مقاطع راهنمایی و دبیرستان رواج دارد.

وی با اشاره به این نکته که ایجاد معضلات مختلف استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان به عدم آموزش استفاده درست از این وسیله باز‌می‌گردد، گفت: آسیب‌های استفاده دانش‌آموزان از تلفن‌همراه در افراد مختلف متفاوت است چراکه ممکن است در خانواده‌ای نظارت دقیق والدین و آموزش چگونگی استفاده نوجوان از تلفن همراه برقرار باشد ولی در خانواده‌ای درست مقابل این شرایط  وجود داشته باشد.

این روانشناس ادامه داد: در شرایطی که نوجوان دچار کمبود عاطفی باشد میزان آسیب استفاده از تلفن همراه نیز در آن به مراتب بیشتر است.

وی در خصوص ورود تلفن‌همراه به مدارس گفت: نوجوانی که تلفن‌همراه ندارد ولی مشاهده می‌کند هم‌کلاسی‌اش از تلفن‌همراه استفاده می‌کند، خانواده خود را مجبور می‌کند تا برای وی تلفن همراه تهیه کنند.

*آسان‌ترین راه ارتباط‌ با جنس مخالف از طریق تلفن‌ صورت می‌گیرد

ارجی افزود: البته گاهی اوقات هم والدین برای اینکه عدم حضورشان در کنار نوجوان دیده نشود و بیشتر به کارهای خود برسند، برای فرزند خود تلفن همراه تهیه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دانش‌آموزانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند در سن نوجوانی و بروز نیازهای غریزی و افزایش تمایل به جنس مخالف قرار دارند، بیان کرد: نخستین و آسان‌ترین راه ارتباط‌ با جنس مخالف از طریق تلفن‌ صورت می‌گیرد.

این روانشناس ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد سیم‌کارت‌های اعتباری و عدم پیگیری شماره‌هایی که از طریق این نوع سیم‌کارت‌ها برقرار می‌شود، والدین نمی‌توانند هیچ نوع نظارتی بر ارتباط‌های تلفنی نوجوانان خود داشته باشند.  

وی اضافه کرد: نوجوانی که دچار خلأ عاطفی است، نیاز به هم صحبت دارد که ادامه ارتباط‌های تلفنی به ملاقات‌های حضوری می‌انجامد و این ملاقات‌های حضوری مسائل و آسیب‌های خاص خود را برای فرد به همراه دارد.

*نبردن تلفن‌ همراه به مدرسه آسیب‌ کمتری برای دانش‌آموز به همراه دارد

این روانشناس اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های استفاده از تلفن ‌همراه باید در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و والدینی که قصد دارند برای فرزند خود تلفن ‌همراه خریداری کنند، قوانینی نیز برای استفاده صحیح از آن وضع کنند.

وی با بیان اینکه والدین از خریداری سیم‌کارت‌های اعتباری برای دانش‌آموزان خودداری کنند، گفت: والدین در صورت تمایل به خرید سیم‌کارت برای فرزندشان، از سیم‌کارت‌های دائمی استفاده کنند چراکه این نوع سیم‌کارت‌ها افزایش کنترل و نظارت والدین در ارتباط‌های نوجوان را فراهم می‌کند.  

ارجی با تأکید بر اینکه نبردن تلفن‌همراه به مدرسه آسیب‌ کمتری برای دانش‌آموز به همراه دارد، افزود: والدین باید در خصوص استفاده دانش‌آموز از تلفن همراه با مدارس هماهنگ شوند چراکه آوردن تلفن‌همراه در مدارس ممنوع است و والدین باید به کودکان و نوجوانان آموزش دهند که در هر شرایطی اجازه بردن تلفن همراه به مدرسه را ندارند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی