جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۴:۴۶
کد مطلب: 10272
۰
۱

رمزکارت خود را فوراً تغيير دهيد!

 
توضیحات بانک مرکزی در خصوص خبر لزوم تغییر رمز کارت‌ها بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پی برخی شایعه ها در فضای مجازی ؛ اطلاعیه مهمی اعلام کرد: در پی بروز برخی شایعات در فضای مجازی، به آن دسته از مشتریانی که طی ماه‌های گذشته رمز کارت بانکی خود را تغییر نداده‌اند توصیه می‌شود با مراجعه به خودپردازها و یا شعب بانکی نسبت به تغییر رمز کارت خود اقدام کنند.
بانک مرکزی تاکید کرده است : به منظور ارتقای سطح ایمنی، ایجاد محدودیت در دسترسی غیرمجاز در شبکه کارتی کشور و حفاظت مشتریان در مقابل مخاطرات احتمالی ناشی از آن، به بانکهای کشور ابلاغ شده است ضمن اعلام مراتب به دارندگان کارت هایی که در چند ماه گذشته رمزخود را تغییر نداده‌اند، با مراجعه به خودپردازها یا شعب بانک مربوطه برای تغییر رمز کارت اقدام کنند.

بانک مرکزی ضمن پوزش از برخی مشتریان بانک‌ها که ناچار به تغییر اجباری رمز خود هستند، تصریح کرده است این کار فقط به منظور ارتقای سطح ایمنی کارتها صورت می گیرد و در ادامه توصیه‌های قبلی این بانک و بانک‌های کشور مبنی بر رعایت نکات ایمنی در خصوص نگهداری و کاربری کارت‌ها به مشتریان اکیداً توصیه می‌شود ،حداقل هر سه ماه یک بار برای تغییر رمز اول و دوم (اینترنتی) کارت خود اقدام کنید و از قراردادن رمزهای کارت در اختیار اشخاص دیگر به هر عنوان جداً اجتناب کنید.   شماره و رمز 3 میلیون کارت بانكي هك شده است؟ گفته می‌شود ۳ میلیون کارت بانکی خصوصی و دولتی توسط هکرها هک شده و اطلاعات آنها در وبلاگي منتشر شده است.
در حالی‌که گفته می‌شود رمز کارت ۳ میلیون مشترک بانکی توسط هکرها هک شده، دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها اين موضوع را تكذيب كرد.

به گزارش ایلنا، گفته می‌شود ۳ میلیون کارت بانکی از اكثر بانک‌های خصوصی و دولتی توسط هکرها هک شده و رمز آنها به همراه شماره كارت در وبلاگي منتشر شده كه اين وبلاگ در دسترس قرار دارد.
هرچند كه وبلاگ مورد نظر توسط سيستم فيلترينگ كشور، فيلتر شده است.

این بانک‌ها به مشتريان خود با ارسال پیامک، توصیه کرده‌اند که هر چه زودتر رمز کارت بانکی خود را تغییر دهند.

گفته می‌شود، شماره کارت بانکی این شماره کارت‌ها به اضافه رمز کارت در یک وبلاگ منتشر شده است.

این در حالی است که با وجود تایید تلویحی برخی از مسئولان بانک مرکزی مبنی بر افزایش ضریب امنیتی نظام‌های پرداخت الکترونیکی بانک‌ها و ارائه روش‌های جدید اما هکرها اقدام به این کار کرده‌اند.

در اين شرايط دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها محمدرضا غفوری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ارسال پیامک برای مشترکان از سوی برخی بانک‌ها برای تعویض رمز کارت بانکی خود تنها برای ضریب امنیت بالا و همچنین پایان گرفتن زمان کارت‌های یاد شده بوده است.

مدير روابط عمومي بانك تجارت تصریح کرد: بانک‌ها برای افزایش ضریب اطمینان نظام الکترونیکی خود هر ساله راهکارهای جدیدی ارائه می‌کنند.

در همین رابطه مقام آگاه در روابط عمومی بانک اقتصاد نوین نیز اظهارات دبیر کمیسیون هناهنگی روابط عمومی بانک‌ها را تإیید کرد و در گفت‌و گو با ایلنا بیان داشت: ارسال پیامک به مشترکان بانک اقتصاد نوین مبني بر تعويض رمز كارت بانكي به منظور افزایش ضریب امنیت بالا و کاری روتین بوده است.

خانم فروزان تصریح کرد: بعضی ازکارت‌ها مدت اعتبارشان منقضی شده بود و به همین دلیل پیامک برای مشترکانی که کارتشان منقضی شده، ارسال شده بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
می خواهم رمز را تعققیر دهم
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد