پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۳
کد مطلب: 63137
۲
۱

تیم یا مربی خوب مساله این است ؟

دکتر بهروز شهسواری
تیم یا مربی خوب مساله این است ؟
هرگز یک تیم خوب نمی تواند یک سرمربی خوب بسازد؛ بلکه این سرمربی است که می تواند یک تیم خوب بسازد. یک تیم گروهی از افراد است که در ارتباط با هدف مشخصی گرد هم آمده‌اند. از تیم جهت انجام وظایفی که دارای پیچیدگی و قابل تقسیم به زیر وظایف ساده‌تر می‌باشند استفاده می‌شود. تیم‌ها به‌طور معمول دارای اعضایی هستند که با بر خورداری از مهارت‌های مکمل، سبب ایجاد هم افزایی در طی یک تلاش هماهنگ شده می گردند

هرگز یک تیم خوب نمی تواند یک سرمربی خوب بسازد؛ بلکه این سرمربی است که می تواند یک تیم خوب بسازد.
هرچند که برای هدایت تیم های بزرگ ؛ سرمربیان می بایست توانمندی ها و شایستگی های در خور ستایش داشته باشند و البته ؛ دارای ویژگی ها ؛فاکتورها واستانداردهایی شامل:تحصیل و آموزش؛تجربه عملی؛ مهارت رهبری و مدیریت و همچنین به روزبودن به دانش و مهارت های روز دنیا؛ را می توان جزء خصوصیات بارز این افراد به شمار آورد.
 بنا بر همین گزارش از میگنا دکتر بهروز شهسواری در ادامه این مطلب اضافه میکند : همه ی سرمربی تیم ها می خواهند بهترین عملکردشان را  درمسابقات ارائه دهند؛ تا بتوانند شایستگی ها و توانمندی هایشان را به اثبات برسانند تا هرگز کسانی که به آنان اعتماد کرده اند را نا امید و مایوس ننماید.
شکی در این نیست؛ که داشتن بازیکنان با کیفیت برای هر تیمی موهبت بزرگی محسوب می شود ؛ که شاید هر سرمربی آنقدر خوش شانس نباشد که چنین موقعیتی برایش فراهم شود؛ که ستاره هایی را در اختیار داشته باشد که بتوانند در شرایط های بحرانی تیم؛ درلحظه ایی با مهارت های خاصی که دارند سرنوشت رقابت ها را دست خوش تغییرات نمایند.
از این رو چگونه می تواند سرمربی یک تیم با قدرت به کارش ادامه دهد در حالی که چنین موقعیت و شانسی نداشته است؟ و چنین ستاره هایی را دراختیار ندارد؟
در برخی اوقات براثر اتفاقاتی که در روند مسابقات برای یک تیم پیش می آید وآنها دچار  بحران می شوند؛ بازیکن کارت قرمز دریافت می کند یا مصدومیتی پیش می آید محرومیت وغیره......که به هر دلیلی حضور آن بازیکن در مسابقات بعدی تیم ؛ منتفی بوده و شرایط حضور را پیدا نمی کند. سرمربی چاره ایی جزء استفاده از بازیکن جایگزین ندارند و در شرایط مسابقات خلع وکمبود آن بازیکن اصلی مشهود بوده و تیم از همان ناحیه بسیار شکننده وتحت فشار قرار می گیرد و در برخی از مواقع به شکست تیم هم منجر می شود.
در این شرایط سرمربی تیم چگونه می تواند با قدرت و اقتدار به کارش ادامه دهد در حالی که دستش خالی است؟
مسلما می توان قدرت و اقتدارسرمربی را داشتن بازیکن با کیفیت روی نیمکت تیم دانستن که در شرایط های بحرانی در هرلحظه می تواند از آنان استفاده کند. که چه بسیار دیده شده است که بازیکنان ذخیره توانسته اند سرنوشت مسابقات در آخرین لحظات تغییر دهند
در این مواقع ؛ یکی از مهم ترین کارهایی که سرمربی می تواند انجام دهد تقویت بازیکنان ذخیره در روی نیمکت است ؛ که بتوان در زمان لزوم از آنان استفاده نماید البته ایده خوب و سازنده ایی است؛ اما نکته مهم این است که چه کسی و چگونه؛ می خواهد این عمل مهم و حیاتی انجام دهد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

گلمنمدی.
United States
خیلی مفید وموثربرای بازیکنان ومربی ها
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.