دبیر نشست «پژوهش در معنای دیگری» گفت: نظام آموزش و پرورش هیچ قابلیتی برای آموزش پژوهشگر و محقق ندارد. این فقدان قابلیتها بیشتر به بنیادهای نظری و عملی آن مربوط است. یکی از این بنیادها عبارت است از اهداف آموزش ...
نویسنده در این کتاب قصد دارد سایههای پنهان کلاس درس را روشن کند و با دیدگاهی چندوجهی به آنچه که باعث شایستگی معلم میشود افقی تازه و دورنمای روشنی از آموزش متفاوت در امر تدریس در ...
اغلب پدر و مادرها تصور میکنند هر کودکی که پرتحرک و شلوغ باشد، «بیشفعال» است؛ در صورتی که اینطور نیست و معمولا تشخیص بیشفعالی در سنین کمتر از هفت سالگی برای والدین مشکل است.
روز گذشته، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز و بازگشایی مدارس به صورت مجازی در قالب استفاده از ظرفیت اینترنت و شبکه های اجتماعی انجام شد. فارغ از آسیب های این نوع شیوه آموزش که در جای خود قابل بحث و ارزیابی است؛ این دومین ...
انجام امور آموزشی و دانشجویی تمامی پردیس های دانشگاهی فرهنگیان از طریق سایت گلستان فرهنگیان انجام می شود. دانشجویان تمامی واحدها، رشته ها و مقاطع مختلف می توانند برای انجام اموری از قبیل انتخاب واحد، مشاهده نمرات، ...
وزیر اسبق آموزشوپرورش با انتقاد از اینکه «روانشناسی بلوغ» در نظام آموزشی جدید فراموش شده است، گفت: در وزارت آموزش و پرورش باید شورایی دائمی مرکب از صاحب نظران تشکیل شود که در طول سالیان خدمت ناظر کار وزیر باشد ...
مشاوره و راهنمایی در مدارس برنامهای حیاتی است که در عرصه تعلیموتربیت جهان از سالهای دور مورد توجه قرار گرفته است. اعمال برنامههای مشاورهای بجا و مناسب، نه فقط به ارتقای اهداف و غنای آموزشوپرورش میانجامد ...
وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ کرد. بر این اساس شرایط تأمین معلم برای انواع مدارس دولتی و خاص مشخص شده همچنین کاهش تراکم ...
معلمان ایران اسلامی بارها و بارها عشق خود را به مردم و کشورشان ثابت کردهاند، از دوره انقلاب تا جنگ و اکنون در دوران اپیدمی کرونا که ایثار و از خودگذشتگیشان، الگویی کم نظیر برای آینده کشور است.
طی ماههای گذشته خبرهایی از ساخت مدارس حیات طیبه به گوش میرسد؛ برخی استانها از کلنگزنی و برخی هم از افتتاح این مدارس خبر میدهند؛ اما مدرسه حیات طیبه چه فرقی با مدارس دیگر دارد؟ اصلا چرا نام این مدارس حیات طیبه ...
به همّت شهیدان رجائی و باهنر نهاد «امور تربیتی» در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۹، با هدف پاسداری از اصول اخلاقی، گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی و تربیت دینی دانش آموزان در مدارس كشور تأسیس شد.