نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
نوع مطلب :  
بخش :
۱۲۳۴
۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۴

یکی از اختلالاتی که در فرآیند یادگیری دیده می‌شود اختلال خواندن است که از میان روش‌هایی که برای درمان این اختلال ارائه شده می‌توان به روشی که برای بازپروری مشکل خواندن ارائه شده اشاره کرد که متمرکز بر نظام عصبی فرد است که سه مرحله آن در ادامه می‌آید.

 
رابطه «خودکارآمدی» و پیشرفت تحصیلی
۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۳

یکی از موقعیت‌های چالش‌برانگیز برای نوجوانان، حوزه تحصیل است. افراد با خودکارآمدی بالا می‌توانند با موقعیت‌های چالش‌برانگیز بیشتر درگیر شوند.

 
نظريه يادگيري بندورا  Bandura’s Learning Theory
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵

آلبرت بندورا (Albert Bandura: 1925) کانادایی و از روان‌شناسان نامدار حوزه روان‌شناسی اجتماعی در قرن بیستم است. نظریه یادگیری وی، كه در سال‌های 69-1965 مطرح گردید.

 
چگونه انسانی یادگیرنده باشیم؟
۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸

اهمیت یادگیری، در ارتقای عملکرد انسان نهفته است. یادگیری، آموزشی است که منجر به تغییر رفتار می‌شود. بنابراین آموزش، ابزاری برای رسیدن به هدف یادگیری است.

 
بدخطی دانش‌آموزان ناشی از چیست؟
۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰

در میان مهارت‌های تحصیلی پایه، نوشتن ملموس‌ترین مهارت نام گرفته است. تفاوت نوشتن با سایر مهارت‌های ارتباطی این است که نوشتن سندی کتبی از خود به جای می‌گذارد و جزء مهارت‌های ظریف حرکتی است.

 
تأثیر اضطراب بر عملکرد تحصیلی
۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۲

برای آنکه فرد رفتارهای مناسب را برای درس خواندن داشته باشد لازم است اضطراب متناسبی داشته باشد تا سر وقت از خواب بیدار شود، وقت برای انجام تکالیف بگذارد و با بی خیالی دنبال کارهای دیگر نرود و شب هم تا وقتی تکالیف را انجام نداد، نخوابد.

 
فعالیت هایی برای شکل گیری یک مغز سالم در کودک
۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴

قبل از اینکه به شما شیوه هایی را نشان دهم که بتوانید یادگیری اولیه کودکتان را تحت تاثیر قرار دهید، بهتر است بدانید که برخی از کشف های مهم و موثر درباره رشد مغز است که با تاکید بر سه مقوله توجه، به ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی و برقراری ارتباط منجر می شود.

 
اختلال یادگیری سراغ نوابغ نیز می رود
۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۴

از عوامل بی شماری که ممکن است موجب بروز مشکلات درسی در مدرسه شود، اختلال های یادگیری است که البه پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد. در واقع، آنها چیزی بیش از مشکلات تحصیلی هستند.

 
نقش تقویت كننده ها در آموزش
۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۲

تقویت كننده مثبت ایده آل تقویت كننده ای است كه زمانی مربی در امر تغییر رفتار ناشایست دانش آموز ، آن را بكار گیرد هم رفتار نابهنجاردر دانش آموز خاموش شود و هم رفتارمطلوب و بهنجار جایگزین رفتار ناشایست دانش آموز شود و دانش آموز از انجام رفتار بهنجار لذت ببرد

 
۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۰

ناتوانی یادگیری باعث مشکلات چشم گیر در یادگیری و کاربرد زبان و مهارت های گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ،استدلال یا ریاضی می شوند.

 
۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۸

سوال: کودکم در کلاس اول ابتدايي درس مي خواند و اختلال يادگيري دارد چه کارهايي بايد براي درمانش انجام دهم؟ آشنايي با اختلالات يادگيرييکي از مسائلي که دانش آموزان به طور جدي با آن روبه رو هستند ناتواني در يادگيري مطالب آموزشي است به گونه اي که اين مشکل ۸ تا ۱۰ درصد از کودکان دبستاني را درگير کرده است....

 
۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۸

مشكل اصلي بچه‌هاي مبتلا به اختلال يادگيري خواندن (ديسلكسيا)، ناتواني در شناخت كلمات، درك مطلب ضعيف و خواندن پر غلط و كندخواني است. اين اختلال كه نسبتا شايع است و چهار درصد بچه‌هاي سن مدرسه به آن دچار مي‌شوند، در 40 درصد موارد، بستگان درجه يك بچه‌ها دچار اين مشكل هستند. دكتر ميترا حكيم شوشتري، فوق‌تخصص ...

 
۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۷

از اختلال دیکته نویسی چه می دانید؟ از سال 1950 روان شناسان، پزشکان و متخصصان آموزش ویژه به گروه خاصی از دانش آموزان و آموزش آنان علاقمند شدند . این گروه ازدانش آموزان از نظر جسمی و مغزی دچار هیچ گونه عارضه مشخصی نیستند، ولی در یادگیری اشکالاتی دارند. متخصصان آموزشی با بسیاری از دانش آموزان مواجه می ...

 
۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۲

 

 
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۰۲

میزان یادگیری تکلم کودکان همانند سایر ابعاد رشدیشان تا حدود بسیاری با یکدیگر متفاوت است . این توانایی به عواملی از قبیل طبیعت و رشد جسمی قسمت هایی از بدن که در امر تکلم دخالت دارند و نیز توانایی هوشی و یا وجود انگیزه از سوی محیط بستگی دارد

 
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۵

خوبي‌ها و فوايد دوزبانه بودن مختص به سن خاصي نيست، از خردسالي گرفته تا دوران ميانسالي دانستن زبان‌هاي خارجي مي‌تواند، باعث بالا رفتن توجه، تمركز، فعاليت مغز و حافظه شود.

 
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۰۰

براي موفقيت در هر كاري دو عامل مهم دخيل است يكي انتخاب راه و روش درست و ديگري اعتماد به نفس.

 
۲۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۵۱

در نظریه های تعلیم و تربیت با دو دسته افراد درگیر در فراگیری روبرو هستیم : یکی فرادهنده و دیگری فراگیرنده که با بررسی آنها به عنوان دو نظام مجزای محاط در نظام کلی تعلیم و تربیت می توانیم با نگرشی جدیدتر و دقیق تر با تعلیم و تربیت برخورد کنیم و جهت اصلاح و بهبود آن درحد توان و امکانمان گام برداریم ...

 
۲۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۳۲

تحقیقات جدید حاکی ازفعالیت های شبانه مغزاست وبرهمین اساس کارشناسان اعلام کرده اند که هنگام شب زمان خوبی برای یاگیری ومطالعه است.

 
۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷

واژه «اختلالات يادگيري» يا «ناتواني در يادگيري» به معناي عقب‌افتادگي ذهني يا اختلالات عاطفي نيست. دانش‌آموزاني كه ناتواني در يادگيري دارند داراي مشكلاتي چون مشكل در صحبت كردن،‌ خواندن، نوشتن، محاسبه، مشكل در تمركز حواس و توجه به مطالب، گيج شدن در مورد زمان و فضا، رفتاري تحريك‌پذيرانه و مشكل در يادآوري ...

 
۱۲۳۴