نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
نوع مطلب :  
بخش :
به سوی شادکامی، به روش علمی
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۶

روانشناسی مثبت نگر شاخه ای از روانشناسی است که به جای تاکید بر آسیب ها و بیماری های روانی به مطالعه شرایط و فرآیندهای دستیابی به موفقیت و زندگی رضایتبخش می پردازد.

 
چرا هیچ کس دلش نمی خواهد با شما وقت بگذراند؟
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۸

سر شلوغی خودتان و آدم های دیگر را بهانه نکنید؛ حتی در روزهای شلوغ هم آدم ها به اندازه کافی برای وقت گذراندن با هم فرصت دارند؛ شاید تنهایی که شما را محاصره کرده، حاصل اشتباه هایی که در معاشرت هایتان انجام می دهید باشد.

 
فرق داروی ضد افسردگی و داروی شادی آور!
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹

«من طربم طرب منم،زهره زند نوای من عشق میان عاشقان شیوه کند برای من»؛ شاید بارها و بارها این بیت شور انگیز مولانا جلال الدین بلخی را شنیده اند که در نهایت زیبایی، شور درونی خود را در قالب چند واژه ساده در اختیار مخاطب قرار می دهد و تردیدی نیست که این شعر از روحیه شاد این شیخ شهیر، به جوشش آمده است ...

 
نقش خانواده در بهداشت روانی
۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۱

در نظام‌های سالم خانوادگی نقش‌ها انعطاف‌پذیرند و دست‌به‌دست می‌شوند. حركت آرام و آهسته است، تبادل افكار با یكدیگر دارند، روابط آنها با هم ملایم است.

 
۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴

این افکار خودمان است که کمکمان می‌کند یا به ما ‌آسیب می‌زند. وقتی فکر ما تغییر می‌کند، همه چیز در دنیای بیرون آرام‌آرام شروع به تغییر می‌کند.

 
6 اثر مخرب استرس بر آدمی
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴

امروزه بیشترین استرسی که ما تجربه می کنیم، در ذهن مان به وجود می آید، تغییر شغل، نقل مکان به یک شهر جدید، ازدواج، مرگ نزدیکان و وجود یک بیماری بااهمیت در خانواده از جمله عوامل بیرونی رهاسازی فشار عصبی هستند. جالب آنکه حوادث شادی آور نیز می توانند به همان اندازه وقایع غم بار برای انسان فشارزا باشند.

 
در عرض 10 دقیقه به آرامش برسید!
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۶

آیا می دانید خوردن شکلات خلق و خوی شما را بهبود می بخشد؟ شکلات خوردن همچنین باعث آرامش اعصاب شما و تقویت متابولیسم می شود.

 
توصیه هایی برای رفع درگیری فکری
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۱

آیا درگیری فکری شما هم زیاد است و می خواهید از شر آن خلاص شوید و از آسیب ها و عوارض آن در امان بمانید روانشناسان و مشاوران چه توصیه هایی در این زمینه به ما می کنند؟

 
چطور ذهن آشفته خود را آرام کنیم
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۴

خیلی از افراد پیرامون توانایی بر مدیریت بهینه زمان شان ابراز نگرانی می کنند. اما مدیریت زمان تنها راه حل برطرف کردن احساس ضعف ذهنی که دارید نیست. شاید شما درگیر شلوغی فکر و آشفتگی ذهنی باشید.

 
افراد کم اعتماد به نفس، از چه کلماتی استفاده می کنند؟!
۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱

فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد کمتر احتمال دارد دروغ بگوید. اما فردی که اعتماد به نفس پایینی دارد تمایل بیشتری به دروغ گفتن، تقلب و خیانت دارد.

 
من به درد هیچ کاری نمیخورم!
۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

گفتگوهای درونی منفی نگرانه سد راه ما قرار می گیرند، خود را در ذهن ما جای می دهند، و ما را از اهدافمان منحرف می کنند. این تفکرات ما را متقاعد می کنند که سعی کردن و امتحان کردن هیچ سودی نخواهد داشت

 
دلیل هایی برای اینکه امروز بیشتر سپاسگزار بدنتان باشید
۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

تمام چیزهایی را که دارید و می توانید بخاطرش سپاسگزار باشید ، بیاد بیاورید

 
مدرک به چه درد ازدواج می خورد؟
۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۹

تا قبل از این که جامعه این همه مدرک زده شود و تحصیل در دانشگاه این قدر فراگیر باشد، کمتر کسی برای تناسب تحصیلی در ازدواج چانه می زد.

 
۱۰ واقعیت فراموش‌شده برای کمک به کنار آمدن با سختی‌های زندگی
۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸

می توانید اجازه دهید شرایط سخت زندگی شما را توصیف کند، ویرانتان کند و یا قوی‌ترتان کند.

 
۱۰ واقعیت فراموش‌شده برای کمک به کنار آمدن با سختی‌های زندگی
۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰

در مقاله امروز، می‌خواهیم به شما چند واقعیت مهم که به سادگی فراموشمان می‌شود را یادآور شویم.

 
با این 14 راه از انرژی های منفی دور شوید
۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴

افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد.

 
دروغ های ذهن برای تغییر ندادن زندگیتان
۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

ذهن، چیز فوق العاده ایست.ذهن همچنین یک دروغگوی بزرگی است که دائما تلاش می کند ما را متقاعد سازد که دست به انجام کارهایی که می دانیم برای ما مفید است نزنیم و تغییرات فوق العاده بسیاری را در زندگی ما متوقف می کند.ذهن بی انصاف.

 
چگونه دیدن خواب‌های بد را متوقف سازیم
۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹

اگر می‌خواهید بدانید چگونه دیدن خوابهای بد را متوقف سازید، پس این مقاله را بخوانید. در اینجا، چند تکنیک ساده‌ای که می‌توانند به شما در خروج از این مشکل کمک کنند را مورد بحث قرار داده‌ایم.

 
تکنیک‌هایی برای رهایی از استرس در 10 دقیقه!
۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۱

شهر نشینی مزیت‌های زیادی دارد اما در کنار تمام این مزیت‌ها، آلودگی هوا و ترافیک به همراه فشار ناشی از کار زیاد، باعث شده تا استرس به زندگی روزمره راه پیدا کند...

 
چگونه عادت هاي بــد را ترک کنيم؟
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶

عادت هاي بد نيز مي تواند خطرناک باشد، چرا که ممکن است فرد بدون فکر دست به کارهايي بزند که زندگي شخصي و شغلي اش را در معرض خطرات جدي قرار دهد