پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۹
کد مطلب: 27407
۲
معاون ساماندهی امورجوانان وزیر ورزش و جوانان

مشاوران مدارس دلسوزان آگاه جامعه هستند

مشاوران مدارس دلسوزان آگاه جامعه هستند
معاون ساماندهی امورجوانان وزیر ورزش و جوانان بیان اینکه مشاورین مدارس باید هویتشان را حفظ کنند گفت: این مشاوران درآسیب شناسی و ارائه راه کار به دانش آموزان دلسوزان آگاه جامعه می باشند.

به گزارش میگنا، صبح امروز دكتر محمود گلزاری در همایش یک روزه هفته بهداشت روان که در سالن اجتماعات ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مشاوره برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار ارزشمند است.

وي با بیان اینکه در بحث بهداشت روان چهار حرفه ياري رسان مددکاری اجتماعی ، مشاور، روان شناس بالینی و روان پزشک تعریف می شوند تصریح کرد: مددکار اجتماعی فرد آسیب دیده را از نظر شناسایی منابع جامعه هدایت می کند و روان شناس بالینی مشاوری است که در کنار ارائه روش های مشاوره ای،  شناختی از بیماری های روانی دارد و به ارائه راه کارهای رفع آسیب می پردازد. وی با بیان اینکه روان پزشک نيز با براي درمان مشکلات جسمانی به تجويز دارو  می پردازد خاطر نشان کرد: مشاورین باید دانش آموزان و افراد آسیب دیده را به گونه ای هدایت کند که عقل را از بند عواطف و احساسات آزاد کند و به راه صحیح بکشاند.

گلزاری با اشاره به اینکه مشاور در آموزش وپرورش با یک روان شناس بالینی ، روان پزشک ، مددکار اجتماعی و معلم تفاوت دارد تصریح کرد: علاوه بر تحصیلات مراحل رشد کودکان را به صورت علمی بداند به طوری که بتواند مشکلات را به صورت یک آسیب شناسایی کرده و راه پیشگیری را ارائه دهند.

وی تأکید کرد: هویت با پاسخ دادن همزمان به این دو سؤال که من کیستم و چه کسی نیستم، شکل می‌گیرد و مشاور باید بتواند نحوه شکل‌گیری، تقویت و درمان هیجاناتی مانند غم و شادی را در دانش آموزان بررسی و هدایت کند.

معاون ساماندهی امورجوانان وزیر ورزش جوانان کار مشاور را در چرخه فرایند ارتباط اولیای دانش آموزان با معلمین کامل توصیف کرد و افزود: سه ضلع مثلث اوليا ،معلم و مشاور ركن اصلي فعاليت مشاور مدرسه است و مشاوران باید به اولیا در خصوص آسیب های کودکان آگاهی لازم را بدهند تا دانش آموزان بتوانند از بحران های دوران جوانی و نوجوانی به خوبی عبور کنند.

گلزاری از ضرورت تدوین کتابی ازتمام مشکلات خاص و عام دانش آموزان با استفاده از منابع داخلی وخارجی خبر داد و ادامه داد: باید برای معلمان مدارس نیز راهنماهایی از مشکلات روانی و آموزشی دانش آموزان وجود داشته باشد تا نقشه راه معلمین در برخورد با مشکلات باشد.
وی تصریح کرد؛ اگر این موارد به خوبی رعایت شود جایگاه مشاوره در مدارس ارتقا می یابد و می توان شاهد کاهش آسیب ها در جامعه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد