سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸
کد مطلب: 39061
۰
دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد

برگزاری مجدد آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمان برای مردودی‌ها

برگزاری مجدد آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمان برای مردودی‌ها
میگنا: دانشگاه فرهنگیان در خصوص آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمان اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه‌ آمده است، دانشجو معلمانی که در طرح صلاحیت حرفه‌ای معلمان ویژه آزمون استخدام پیمانی سال 1394 حد نصاب لازم را کسب نکرده بودند می‌توانند دوباره در آزمون صلاحیت شرکت کنند.

موفقیت هر نظام آموزشی به دانش و مهارت‌ های حرفه‌ ای معلم بستگی دارد. اطمینان از کسب شایستگی‌ها در دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، یکی از گام‌های اساسی در تحقق امر کیفیت در نظام آموزش و پرورش است. تربیت معلمانی برخوردار از شایستگی‌های حرفه­ای، نیازمند بهره‌­گیری از برنامه‌های درسی منسجم و سازوکارهایی برای ارزشیابی برنامه‌ها است.

ارزشیابی صلاحیت‏های حرفه‏ای معلمی با تأکید بر سنجش کیفیت دانش ­آموختگان دانشگاه فرهنگیان و توجه به فرآیند تربیتی آنان، بخشی از نظام جامع ارزیابی را تحقق می‌بخشد.

یکی از روش‌­های پذیرش معلم در نظام آموزش کشور، استفاده از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است. بر اساس این ماده، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش ­آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌­های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت­ آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.

 طرح ارزشیابی صلاحیت ­های حرفه‌ای به عنوان بخشی از دوره یک ساله مهارت آموزی به منظور تعیین صلاحیت داوطلبان ورود به عرصه معلمی برای اولین بار در شهریور 1395 به اجرا در آمد که نتایج آن حاکی از قبولی قطعی بیش از  75 درصد از مهارت آموزان بود.

با توجه به درخواست­ های مکرر مهارت آموزان مشروط و احراز صلاحیت نشده مبنی بر برگزاری زود هنگام آزمون مجدد، دانشگاه بر آن است علی­ رغم هزینه­ های مالی و مشکلات برنامه­ ای نسبت به تعیین تکلیف سریع ­تر مهارت آموزان و تسهیل و زمینه­ سازی برای خدمت در آموزش و پرورش اقدام به عمل آورد.

 دامنه شمول

 کلیه مهارت آموزان دوره یک ساله مهارت آموزی که در مرحله اول ارزشیابی صلاحیت حرفه­ ای (آزمون جامع)، وضعیت مشروط یا احراز صلاحیت نشده دارند می‌‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

 قواعد و شرایط عمومی و اختصاصی

1.مهارت آموز می‌تواند یک یا چند مورد از مؤلفه‌­های عملکرد فرهنگی، تدریس عملی خرد و آزمون کتبی (چند گزینه ­ای و عملکردی) را برای ترمیم حد نصاب خود انتخاب کند. این انتخاب کاملاً اختیاری بوده و از مهارت آموز صرفاً در مؤلفه ­هایی که خود، انتخاب کرده باشد، سنجش به عمل خواهد آمد.

2.کلیه شرایط حاکم بر آزمون اصلح مرحله اول، اعم از نصاب‌ها در هر یک از مؤلفه ­ها، دروس مورد آزمون، چارچوب­ های سنجش و ... در این مرحله نیز برقرار است. سهمیه ­های قانونی نیز بر اساس شرایط و ضوابط مصوب اعمال خواهد شد.

 3.مهارت آموزان احراز صلاحیت نشده که مجموع نمره آزمون­ کتبی (چند گزینه ­ای و عملکردی) آن­ها کم تر از 112.5 برای افراد بدون سهمیه و 90 برای افراد دارای سهمیه قانونی باشد، ملزم به شرکت در مؤلفه آزمون کتبی (چند گزینه ‏ای و عملکردی) می­ باشند. این افراد می­ توانند علاوه بر آزمون کتبی، سایر مؤلفه ­ها را نیز انتخاب نمایند.

 4.هر مهارت آموز برای سنجش مجدد، ملزم به پرداخت هزینه در هر مؤلفه خواهد بود. مبلغ واریزی برای مؤلفه عملکرد فرهنگی، 300 هزار ریال، تدریس عملی (خرد)، 500 هزار ریال و آزمون کتبی و عملکردی، 700 هزار ریال است که از طریق درگاه الکترونیکی موجود در سامانه ثبت نام قابل پرداخت است. برای انتخاب هر مؤلفه باید به صورت مجزا اقدام شود.

 5.محدوده زمانی برگزاری آزمون نیمه دوم آذر ماه بوده و اطلاعات دقیق تر در مورد زمان، مکان، منابع و نحوه اجرای مؤلفه ­ها پس از ثبت نام و جمع بندی اطلاعات از سوی سازمان مرکزی از طریق سایت مرکز سنجش اعلام خواهد شد.

-
-
-

مرجع : فارس migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی