سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۶
کد مطلب: 36207
۰

یادگیری را برای کودک اجباری نکنید

یادگیری را برای کودک اجباری نکنید
امین حق وردی روانشناس عمومی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، عنوان کرد:
عنوان کرد: بیشتر والدین نگران این هستند که فرزندانشان از هوش و استعداد کافی بخوردار نباشند و در بزرگسالی دچار مشکل شوند؛ که گاهی این استرس جنبه وسواس به خود گرفته و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
 
وی افزود: قرار دادن کودک در شرایط آموزشی نامناسب و اجباری با نیازهای رشدی وی تضاد داشته و باید ویژگی‌های هر سنی را برای وی در نظر داشت که با توجه به آن‌ها والدین انتظارات خود را از او توقع داشته باشند.
 
حق وردی تصریح کرد: معمولا بعد از 6 و 7 تفکرات کودک منطقی تر شده و مهم سنین پایین‌تر برای شکل گیری استعداد و ظرفیت‌ شناختی وی بوده که اکثر والدین این وظیفه را بر عهده مراکز آموزشی قرار می‌دهند.
 
وی گفت: اولین و مهمترین هسته شکل گیری استعداد کودک در خانه و با تلکم کردن بودن و بهتر است ویژگی‌ و نیازهای کودک قبل از ورود به جریان‌های آموزشی توسط یک روانشناس مشخص شود.
 
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: برای آموزش کودک چه در کلاس، چه مراکز آموزشی و در خانه باید ویژگی‌های فردی کودک مورد توجه قرار گرفته و هیچ گانه بستری را برای دلسرد شدن فرزند از آموزش فراهم نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند