جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۹:۴۹
کد مطلب: 29098
۰

یاد‌گیری تحلیلی و گام به گام

یاد‌گیری تحلیلی و گام به گام
چنین چیزی آشنا به نظر می‌رسد؟
اگر این چنین است، به این خصیصه‌ها نگاهی بیندازید تا دریابید که آیا این ویژگی‌ها را دارید. سپس ممکن است بخواهید که روی نظریه‌هایی که برای مطالعه ارائه شده است، سرمایه‌گذاری کنید و مهارت‌های مطالعه خود را بهبود دهید.

آیا یک یاد گیرنده ترتیبی هستید؟

• یک یاد گیرنده تحلیلی یا ترتیبی ممکن است به مسائل ابتدا با منطق خود پاسخ دهد تا با عواطف و احساسات.
• اگر یک یاد گیرنده ترتیبی هستید، ممکن است این حس را کرده باشید که نیاز است هر قسمت یک معادله جبری را یاد بگیرید.
• در مدیریت زمان قوی هستید و احتمالاً سر وفت به مدرسه می‌رسید.
• معمولاً اسامی را به خاطر می‌سپارید.
• یاد‌داشت‌هایتان ممکن است تقسیم‌بندی و برچسب‌گذاری شده باشند. هر چیزی را دسته‌بندی می‌کنید.
• از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید.
-

مشکلات

• ممکن است در هنگام مطالعه، روی جزئیات معطل شوید. مجبورید هر چیزی را قبل از این که سراغ مطالب جدید بروید، بیاموزید.
• ممکن است به راحتی از افرادی که به سرعت شما نمی‌آموزند، عصبانی شوید.

توصیه‌هایی برای نحوه مطالعه افرادی که داری هوش تحلیلی هستند:

آیا شما زمانی که افراد عقاید خود را به عنوان حقیقت بیان می‌کنند، عصبانی می‌شوید؟ افرادی که خیلی تحلیلی می‌آموزند، ممکن است این گونه باشند. دانش‌آموزان تحلیلی واقعیت‌ها را دوست دارند و علافمند هستند که هر چیزی را گام به گام بیاموزند.
این دانش‌آموزان خوش‌شانس نیز هستند، زیرا بسیاری از روش‌هایی که آن‌ها ترجیح می‌دهند، درتدریس سنتی استفاده می‌شود. معلمان نیز از گرفتن امتحاناتی که دانش‌آموزان تحلیلی طرفدار آن هستند لذت می‌برند مانند: صحیح/ غلط یا امتحانات چند‌گزینه‌ای.
از آن جایی که سبک یاد‌گیری شما با روش سنتی تدریس، سازگار است و از نظم و ترتیب لذت می‌برید، بزرگ‌ترین مشکل شما، عصبانی شدن است.
یک دانش‌آموز تحلیلی ممکن است از موارد زیر سود ببرد:

• قواعد شفاف بخواهید. شما به شفافیت نیاز دارید. بدون قاعده، سردرگم می‌شوید.
• از نظرات مختلف عصبانی نشوید. به ویژه دانش‌آموزان کلی‌نگر که می‌خواهند مقایسه کنند. این کار فقط روش آن‌ها در یادگیری است، از این رو اجازه ندهید که این مسأله باعث عصبانیت شما شود.
• نگران به اتمام رساندن کار نباشید. ممکن است اگر با چیزی مانند کمبود ملزومات در کار مواجه باشید، نخواهید که سراغ کار بعدی بروید. سعی کنید خودتان را معطل نکنید. گاهی اوقات خوب است که رو به جلو حرکت کنید و در فرصتی دیگر، پروژه را باز‌نگری کنید.
• اگر همه چیز منطقی نیست، نگران نباشید. گاهی اوقات، ما قواعد را وضع نمی‌کنیم. اگر قاعده‌ای را می‌بینید که قابل توجیه نیست، اجازه ندهید که این مسأله شما را گیج کند.
• اطلاعاتتان را طبقه‌بندی کنید. دانش‌آموزان تحلیلی در دسته‌بندی کردن مطالب قوی هستند. پیش بروید و اطلاعاتان را گروه‌بندی کنید. این کار کمک می‌کند که اطلاعات را هر زمان که به آن‌ها نیاز دارید، به خاطر آورید.
• در قسمت جلوی کلاس بنشینید تا حواستان پرت نشود. اگر دانش‌آموزان پر‌سر‌ و صدا و پر‌حرفی که در انتهای کلاس می‌نشینند، مزاحم شما هستند، سعی کنید در قسمتی بنشینید که آن‌ها در معرض دید شما نباشند.
• اگر مفاهیم سخت را فوراً یاد نگرفتید، نگران نباشید، به خودتان زمان بدهید. اگر یک کتاب یا یک بخش را مطالعه می‌کنید اما متوجه مفهوم آن نمی‌شوید، رهایش کنید. ممکن است ابتدا نیاز داشته باشید تمامی جزئیات را فرا بگیرید و سپس آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید.
• هر چیزی را به صورت گام به گام در نظر بگیرید، اما خود را معطل نکنید. اگر در حال حل یک مسأله ریاضی هستید، و یک قسمت خاص را متوجه نمی‌شوید، خود را معطل نکنید. این قضیه را بدون اثبات بپذیرید.
• یک هدف خاص را دنبال کنید. دانش‌آموزان تحلیلی ممکن است نیاز داشته باشند که قبل از این که یک پروژه را شروع کنند، یک هدف خاص را مشخص کنند. پیش بروید و اگر نیاز به اهداف شفاف دارید، جویای آن‌‌ها شوید.
-

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری
مرجع : پايگاه اطلاع رسانی راسخون
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی