شرایط ثبتنام دانشآموزان غیر شاهد در پایه اول متوسطه مدارس شاهد
شیوهنامه ثبتنام سال تحصیلی 92ـ91 مدارس شاهد به استانها ابلاغ شد شیوهنامه ثبتنام سال تحصیلی 92ـ91 مدارس شاهد طی بخشنامهای با امضا رئیس ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران به ادارات کل آموزش و پرورش استانهای کشور ابلاغ شد.
در شیوهنامه ثبتنام سال تحصیلی 92ـ91 مدارس شاهد آمده است: با توجه به اهداف طرح نیمه متمرکز شاهد و اولویت فرزندان طرح شاهد در استفاده از برنامهها، فوق برنامهها، فضا و امکانات آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، ستادهای اجرایی شاهد منطقه و استان موظفند با هماهنگیهای لازم از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرایط ثبتنام و ادامه تحصیل دانشآموزان شاهد در این مدارس را فراهم آورند.
ثبتنام و پذیرش دانشآموزان غیر شاهد در پایه اول دبیرستانهای شاهد به دو شیوه امتیاز بندی و آزمون قابل اجرا است و در سایر پایهها صرفاً از طریق امتیاز بندی انجام میشود.
ستاد اجرایی شاهد استان موظف است با توجه به وضعیت و تراکم داوطلبان در هر آموزشگاه شیوه پذیرش را تعیین و مراتب را حداکثر تا 16 خردادماه به دفتر امور شاهد و ایثارگران اعلام کند.
بر اساس این شیوهنامه، در جلسات توجیهی مدیران مدارس شاهد باید بررسی دقیق شرایط عمومی و صلاحیتهای اخلاقی و رفتاری دانشآموزان و رعایت شئونات اسلامی به ویژه حجاب برتر در مدارس دخترانه شاهد مورد تأکید قرار گیرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسئولیت هماهنگی و نظارت برحسن اجرای این شیوه نامه درسطح استان، منطقه و مدرسه به ترتیب برعهده روسای ستادهای اجرایی شاهد استان، منطقه و مدیران مدارس شاهد است.
ثبتنام و پذیرش دانشآموزان غیر شاهد در پایه اول دبیرستانهای شاهد به دو شیوه امتیاز بندی و آزمون قابل اجرا است و در سایر پایهها صرفاً از طریق امتیاز بندی انجام میشود.
ستاد اجرایی شاهد استان موظف است با توجه به وضعیت و تراکم داوطلبان در هر آموزشگاه شیوه پذیرش را تعیین و مراتب را حداکثر تا 16 خردادماه به دفتر امور شاهد و ایثارگران اعلام کند.
بر اساس این شیوهنامه، در جلسات توجیهی مدیران مدارس شاهد باید بررسی دقیق شرایط عمومی و صلاحیتهای اخلاقی و رفتاری دانشآموزان و رعایت شئونات اسلامی به ویژه حجاب برتر در مدارس دخترانه شاهد مورد تأکید قرار گیرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسئولیت هماهنگی و نظارت برحسن اجرای این شیوه نامه درسطح استان، منطقه و مدرسه به ترتیب برعهده روسای ستادهای اجرایی شاهد استان، منطقه و مدیران مدارس شاهد است.