جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ / ۰۶:۱۵
کد مطلب: 2932
۰

یک میلیون نفر عضو انجمنهای اولیا و مربیان مدارس کشور

مهر:  قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان کشور گفت: در بیش از 110 هزار مدرسه کشور انجمن اولیا و مربیان فعال شده و یک میلیون نفر در این انجمن ها عضویت دارند.
فرشته حشمتیان در حاشیه برگزاری سومین جشنواره تجارب و نوآوری انجمن اولیا و مربیان در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین اظهارداشت: وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارد که نتیجه فعالیت در همه حوزه ها مدرسه و فعالیت انجمن اولیا و مربیان به مردم ختم می شود و رویکرد جدی وزارتخانه به انجمن اولیا و مربیان انتظار خاصی را ایجاد می کند و نیازمند برنامه ریزی است که امیدواریم از همه ظرفیت اولیا برای مشارکت در امر مهم تعلیم و تربیت استفاده بهینه کنیم.
 
وی افزود: یکی از ضرورتها در بهره وری از ظرفیت اولیا تقویت آموزش خانواده، مراکز راهنمایی و مشاوره و استفاده از
تجارب ارزشمند اولیایی است که از روی دلسوزی این تجارب را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهند که امیدواریم ما نیز بتوانیم امانت دار باشیم و نقش متقابل را ایفا کنیم.
 
فعالیت انجمن اولیا و مربیان در110 هزار مدرسه
 
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش از فعالیت انجمن اولیا در 110 هزار مدرسه کشور خبرداد و افزود: حدود یک ملیون نفر عضو این نهاد هستند و به آموزش و پرورش در امور تربیتی کمک می کنند.
 
حشمتیان تعداد اولیا دانش آموزان کشور را 20 میلیون نفر اعلام کرد و اظهارداشت: اولیا دانش آموزان پشتوانه قوی برای آموزش و پرورش هستند که با احتساب خانواده ها بیش از40 میلیون نفر پشتیبان ما هستند که می توانند در ارتقا کیفی آموزشی مدرسان ما کمک کنند. 
 
این مسئول یادآورشد: در حال حاضر اعضای انجمن های اولیا و مربیان و سایر خانواده های دانش آموزان ظرفیت موثری
هستند که در راستای برنامه ریزی می توانند نقش فعالی را در کارهای تخصصی مدارس برعهده بگیرند و این همکاری بیشتر هم خواهد شد.
 
راه اندازی هشت هزار مجتمع آموزشی روستایی
 
حشمتیان به فعالیت مجتمع های آموزشی هم اشاره کرد و گفت: تمامی روستاهای کشور تحت پوشش این مجتمع ها قرار می گیرند تا با توزیع عادلانه خدمات آموزشی گام موثری در مسیر کیفی سازی تعیلم تربیت در اقصی نقاط کشور برداشته شود.
 
وی افزود: مدارسی که انجمن های غیر فعال دارند یا دونوبته و یا مدارسی هستند که تعداد دانش آموزان آنها به حد نصاب نمی رسد که خوشبختانه مدارس دو نوبته در حال جمع آوری است و با راه اندازی مجتمع ها این مشکلات هم برطرف می شود.  
 
وی از راه اندازی هشت هزار مجتمع آموزشی روستای در کشور خبر داد و گفت: این مجتمع ها نقش مهمی در توزیع امکانات آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .