پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۵
کد مطلب: 42156
۳
۱
انتقاد رییس کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام روانشناسی از تصمیم وزارت علوم:

حذف مقطع كارشناسي ارشد روانشناسی ورزشی با چه استدلالی؟!

حذف مقطع كارشناسي ارشد روانشناسی ورزشی با چه استدلالی؟!
به گزارش میگنا محمد واعظ موسوی رییس کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام روانشناسی ایران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: از سال 96- 97 وزارت علوم پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی را متوقف کرده است. نکته قابل توجه در این زمینه این است که هیچ کس از توقف پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این رشته اطلاعی ندارد و این که این کار به چه دلیل و با دستور چه کسی این کار صورت گرفته و چرا وزارت علوم برای توقف این رشته از صاحب‌نظران و متخصصان روانشناسی ورزشی مشورت نگرفته است. ضمن این که کمیته برنامه ریزی علوم ورزشی نیز در جریان این قضیه نیست.

وی افزود: آن چه که در این مساله جای تعجب دارد این است که همزمان با توقف پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی در سال 96- 97، پذیرش دانشجو در مقطع دکتری این رشته آغاز شده است. واقعا چطور می‌شود پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی در سال آینده متوقف شود و سپس وزارت علوم از پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خبر دهد. دانشجویانی می‌توانند در مقطع دکتری شرکت کنند که فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد این رشته باشند نه سایر رشته‌ها، این رفتار وزارت علوم قابل درک نیست.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک اضافه کرد: به عنوان رییس کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام روانشناسی ایران پیشنهاد می‌کنم وزارت علوم با پذیرش دانشجو روانشناسی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت کارشناسی رفتار کند و با نظر شخصی یک یا دو نفر صحبت از قطع پذیرش دانشجو در این مقطع نکند و همچنین از کمیته برنامه‌ریزی در این زمینه استعلام بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: تیم‌ها و تشکیلات ورزشی تمایل دارند برای بهتر شدن عملکرد ورزشکاران خود از مشاوره روانشناسی ورزشی استفاده کنند، یا از طریق کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام اقدام کنند و یا اینکه با افراد شایسته مشورت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

جعفري
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا كار خيلي خوبي كردن.دستشونم درد نكنه. چرا بيخود و بي جهت ميخواين علم روانشناسي رو تيكه پاره كنين. بنظرم دانشجو بايد در دوره هاي كارشناسي و ارشد مباحث تئوريك و مباني علم روانشناسي رو خوب ياد بگيره و در دوره دكتري بجز انتخاب گرايش هاي (باليني ، تربيتي و عمومي و..) اگر فرد علاقمند بود بتونه بره گرايش ورزشي.
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...