جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ / ۰۵:۳۱
کد مطلب: 15317
۲
۸

تازه های نشر روان شناسی برای مشاوران مراکز مشاوره و مربیان مدارس

          مهارت های زندگی زناشویی
کتاب های زیادی درباره ی مهارت های زناشویی نوشته شده اند. "کتاب مهارت های زندگی زناشویی" یکی از مفیدترین کتاب های خودیاری است که از جهت تأکید بر مهارت آموزی و تغییر عملی به جای نظریه پردازی، و آموزش مهارت هایی که بر اساس نتایج مطالعات علمی، تجارب بالینی و نظریه های زوج درمانی، از مهم ترین عوامل دخیل در تعارضات و مشکلات زناشویی محسوب می شوند، با سایر کتاب ها متفاوت است.

مهم ترین نقطه قوت کتاب حاضر، رویکرد عملی آن است. مثال های روشن، برگه های فعالیت و تمرین های سازنده و تعاملی کتاب برای زوج ها، به شما کمک خواهد رد تا هرکدام از مهارت های آموخته شده را به خوبی درک و در عمل پیاده نمایید.

این کتاب به زوج هایی که مایل به تغییر و بهبود رابطه ی خود هستند کمک می کند تا مهارت های اساسی زندگی زناشویی را از قبیل گوش دادن، ابراز مناسب احساسات و خواسته ها، مذاکره، حل مسأله، مقابله با خشم و تعارض و ... را یاد بگیرند و با ایجاد تغییر در نحوه ی تفکر، احساس و رفتار خود با همسرشان، صمیمیت بیشتری در زابطه ی زناشویی شان به وجود آورند.   قيمت :  12000 تومان ------------------------------------------------------------------------------------------------------


اخلاق حرفه ای مشاوران

متخصصان، اصول اخلاق حرفه ای را پایه ی حیاتی تمام اعمال یک مشاور و روان شناس می دانند. چرا که آنان در ارتباط مؤثر با مراجعان خود روزانه و گاهی چندین بار در روز با مسایلی مواجه می شوند که مرتبط با اصول اخلاق حرفه ای است بنابراین برای این که تصمیم های آنان به نفع مراجعان باشد باید با نظام نامه های اخلاقی آشنا باشند و اصول اخلاقی را بدانند. این اصول و قوانین، راهنما و راهگشای چالش های اخلاقی و حرفه ای و چارچوبی برای حل مسایل و مشکلات آن هاست.

مطالعه این کتاب به همه ی مشاوران و روان شناسانی که به اثربخشی فرآیند مشاوره می اندیشند صمیمانه توصیه می شود.


قيمت: 5500 تومان     ------------------------------------------------------------------------------------------------- مشاوره با دانش‌آموزان در مدارس

(مهارت‌ها و كاربرد‌ها براي معلّمان)   مشاوره و راهنمايي درمدارس برنامه‌اي حياتي است كه در عرصه‌ي تعليم و تربيت جهان (خصوصاً دوره‌ي آموزش عمومي) از سال‌هاي دور مورد توجّه قرار گرفته است. چرا كه طيّ اين دوره‌ دانش‌آموزان در مرحله‌ي آغازين تجربه‌هاي اجتماعي توأم با رشد فردي قرار دارند. تعليم و تربيت در دوره‌ي مذكور نقش تعيين‌كننده‌اي در هدايت فراگير و نقش‌پذيري متناسب وي در جامعه ايفا مي‌نمايد به‌طوري كه ايجاد سرمايه‌ي انساني و توسعه‌ي فرهيختگي در جامعه‌ي ناشي از تربيت فراگيران در اين دوره به ويژه با تأكيد بر شناخت توانايي‌ها، استعداد‌ها و علايق آنان است.
كمك به توسعه‌ي مهارت‌هاي زندگي به ويژه فرآيند تصميم‌گيري و هدف‌گزيني از ضرورت‌هاي ارزشمندي است كه تقويت فرآيند مشاوره و راهنمايي از طريق معلّمان دانا و دلسوز را ميسّر مي‌سازد. براي تحقّق برنامه‌هاي مذكور دو رويكرد وجود دارد :
1ـ تأكيد بر مشاور در مدارس به عنوان يك فرد متخصّص
2ـ ارتقاء فرآيند راهنمايي و مشاوره از طريق توانمند‌سازي كليه‌ي عوامل انساني مدارس (مدير ـ معاون ـ مربّي و معلّمان)
با توجّه به شرايط آموزش و پرورش كشور رويكرد دوم مقدّم بر رويكرد اوّل بوده و در حوزه‌ي برنامه‌هاي اجرايي امكان تحقّق آن بيش‌تر است و از سوي ديگر مي‌توان رويكرد دوم را مقدّمه‌اي براي تحقّق رويكرد اوّل در توسعه‌ي مطلوب آموزش و پرورش آينده تلقي كرد.
مك‌لاگلين (1999) معتقد است كه معلّمان براي كمك به دانش‌آموزان جهت رشد اجتماعي و عاطفي بهترين موقعيّت را دارند. معمولاً معلّمان طيّ يك دوره‌ي طولاني با دانش‌آموزان در تعامل بوده به طوري كه رفتار آنان را مشاهده مي‌نمايند. لذا مي‌توانند برنامه‌هاي هدايتي و راهنمايي را در مدرسه توسعه دهند، مشاهده و بررسي رفتار فراگير اوّلين گام براي فعّاليّت‌ راهنمايي و مشاوره است و اين موقعيّت براي معلّمان بيش از هر فرد ديگري در مدرسه مهيّا است.
معاونت آموزش عمومي و امور تربيتي وزارت آموزش و پرورش سياست ارتقاي مهارت راهنمايي و مشاوره‌اي معلّمان را محور فعّاليّت هاي خويش براي توسعه‌ي آموزش و پرورش قرار داده است و طرح «احياي نقش مشاوره و راهنمايي» در همين راستا در استان‌هاي كشور به اجرا گذاشته شده است و براي استحكام علمي طرح مذكور اسناد علمي متعدّد توليد و دوره‌هاي آموزشي متناسب پيش‌بيني شده است.
كتاب حاضر يكي از منابع مفيد در جهت ارتقاي مهارت معلّمان در زمينه‌هاي فوق‌الذّكر است كه لازم مي‌دانم از مؤلّفين محترم سپاسگزاري نمايم.   عناوين فصول اين كتاب پركاربرد براي مشاوران و مربيان مدارس عبارتند از : فصل اوّل : معلّمان و مشاوره
فصل دوم : الگوي مشاوره در مدارس
فصل سوم : آشنايي با مهارت‌هاي مشاوره
فصل چهارم : راهكارهاي مداخله‌اي
فصل پنجم : توانا ساختن كودكان و نوجوانان
فصل ششم : آموزش مبتني بر رشد عاطفي
فصل هفتم : مشاوره‌ي همسالان
فصل هشتم : نقش معلّمان در راهنمايي و مشاوره با والدين
فصل نهم : همكاري بين كاركنان مدرسه در راهنمايي و مشاوره‌ي دانش‌آموزان
فصل دهم : موضوعات اخلاقي در راهنمايي و مشاوره براي معلّمان
فصل يازدهم : كارگاه‌هاي آموزشي توانا ساختن والدين و خانواده‌ها
فصل دوازدهم : مشاوره در شرايط خاص بخش اعظم این کتاب ترجمه کتاب Counselling pils in schools: skills and strategies for teachers  نوشته گری هوربی، کارول هوربی و اریک هال است. ‏ ترجمه و تأليف :
حميد اصغري‌پور
نگار اصغري پور ـ منوچهر فضلي‌خاني قيمت 6400 تومان ---------------------------------------------------------------------------------------------------   مهارت‌هاي تحصيلي
سؤالات متعدّد و دل‌مشغولي‌هاي دانش‌آموزان در مورد اين‌كه هرچه مي‌خوانيم، كم‌تر نتيجه مي‌گيريم مرا بر آن داشت دست به قلم ببرم و اين مجموعه تهيّه و تقديم شما گردد.
شاید شما هم با من هم‌عقیده باشید که نه تنها در برنامه‌های رسمی و غیررسمی آموزش و پرورش جایی برای آموزش مهارت‌های تحصیلی دیده نشده بلکه در گذشته‌هاي دور نیز زمانی که ما دانش‌آموز بودیم به‌صورت مدوّن از این دانش بی‌بهره بودیم و اگر اندک اطّلاعاتی نیز در این حوزه به‌دست آورده‌ایم حاصل مطالعات فردی و توصیه‌های مقطعی مربّیان در ایّام امتحانات و کنکور بوده است .
پر واضح است که یادگیری و مطالعه‌ي هدف‌مند نیز مثل بسیاری از فعّالیّت‌ها و امور جاری نیازمند فراگیری و مهارت لازم است هم‌چنانکه برای بهتر زیستن نیازمند به کسب مهارت‌های زندگی اعم از تصمیم‌گیری، حلّ مسأله، خلّاقیّت، کنترل خشم و ... هستیم. برای بهتر و مؤثّرتر آموختن نیز باید خود را به علوم و فنون مربوطه مجهّز کنیم، چرا که بهترین ساعات، روزها و سال‌های زندگی به‌صورت رسمی و غیررسمی درگیر آموزشگاه و آموختن هستیم.
تقریباً هر دانش‌آموزی مایل است که عادات و مهارت‌های خود را برای رسیدن به موفّقیّت تحصیلی بهبود بخشد. تحقیقات مکرّر پژوهش‌گران بیان‌گر این واقعیّت است که فقدان مهارت‌های تحصیلی فشارها و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد نموده لیکن، تنها معدودی از آنان، اقدام به فراگیری مهارت‌های تحصیلی می‌نمایند.
متأسّفانه بسیاری از دانش‌آموزان انجام تمرين و فنون مطالعه و یادگیری را کار سخت می‌دانند. امّا باید بدانند که هیچ راه آسانی برای موفّقیّت وجود ندارد. لیکن، آن‌ها که این روش‌ها را به‌کار می‌گیرند معمولاً پاداش می‌گیرند، زیرا با کوشش کم‌تر مطلب بیش‌تری یاد می‌گیرند، از مطالعات خود لذّت می‌برند و نمرات بالاتری کسب می‌کنند.
بسیاری از افراد گمان می‌کنند توصیه‌ها و فنون مطالعه صرفاً برای دانش‌آموز ضعیف کاربرد دارد در حالی که این مهارت‌ها به دانش‌آموزان ضعیف و قوی هر دو کمک می‌کند چرا که بهره‌گیری از دانش و مهارت‌های تحصیلی توانايی دانش‌آموزان را ارتقا می‌بخشد. در نتیجه معدّل درسی آنان بالا می‌رود.
البتّه در زمینه‌ي انواع مهارت‌های تحصیلی کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است که بیان‌گر اهتمام نویسندگان و دلسوزان به این موضوع است. امّا آن‌چه در این کتاب ملاحظه می‌فرمايید دارای چند ویژگی مشخّص است :
1ـ ده مهارت اساسی تحصیلی که معمولاً در آثار نویسندگان پراکندگی داشت، در قالب یک مجموعه تدوین گردیده است.
2ـ سعی شده است به زبان ساده و قابل فهم برای دانش‌آموزان و دانشجویان بیان شود.
3ـ اگر چه هر مهارت به تنهایی مطالب بسیار زیادی را در بردارد. امّا تنها به بیان نکات اساسی و کلیدی مهم اشاره شده و چنان‌چه دانش‌آموزانی علاقه‌مند به کسب اطّلاعات بیش‌تر درخصوص هر مهارت باشند باید به منابع تفصیلی مراجعه نمایند.
4ـ تجربه بیش از دو دهه فعّالیّت در واحدهای آموزشی مؤلّف مؤیّد این واقعیّت است که مطالب انتخاب شده در این مجموعه می‌تواند بسیاری از نیازهای دانش‌آموزان و حتّی دانشجویان را پاسخگو باشد.
بنابراین به برنامه‌ریزان دلسوز نظام آموزشی کشور پیشنهاد می‌کنم امکان آموزش رسمی این مهارت‌ها را به فرزندان این مرز و بوم در قالب دروس رسمی و فوق برنامه مورد بررسی قرار دهند.
به پدران و مادران عزیز عرض می‌کنم هم‌چنان‌که رانندگی بدون گذراندن دوره‌های آموزشی، پرخطر و غیرمنطقی است مطالعه و یادگیری نیز بدون داشتن اطّلاعات و دانش کافی کم‌ثمر و غیر مؤثّر است. لذا ضروری است فرصت لازم را برای شرکت فرزندانتان در دوره‌های آموزشی فراهم نمايید و یا این‌که کتب مفید در این زمینه را تهیّه و در اختیارشان بگذارید.
به مدیران محترم مدارس پیشنهاد می‌نمایم تا به توانمندسازی دانش‌آموزان خویش در مواجه با مشکلات یادگیری کمک نمایند و ازاین رهگذر ضمن افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، علاوه بر کاهش اضطراب در آنان، افت تحصیلی را در واحد آموزشي خویش به حدّاقل برسانند.   در اين كتاب خوب به مهارت هاي دهگانه در حوزه راهنمايي تحصيلي اشاره مي شود : مهارت اول - مهارت برنامه‌ریزی
مهارت دوم - مهارت مدیریت زمان
مهارت سوم - مهارت تمرکز حواس
مهارت چهارم- مهارت تقویت حافظه
مهارت پنجم- مهارت مطالعه‌ي صحیح
مهارت ششم - مهارت یادداشت‌برداری
مهارت هفتم - مهارت خلاصه‌نویسی  
مهارت هشتم - مهارت تندخوانی
مهارت نهم - مهارت تست‌زنی
مهارت دهم - مهارت کنترل اضطراب امتحان   نام صاحب اثر : اردشير كياني قيمت: 3900 تومان
  -------------------------------------------------------------------------------------
مشکلات روانی و رفتاری دانش آموزان / شناسایی و مداخله

مطالعات نشان می دهد که تقریبا ً یک پنجم کودکان و نوجوانان بدون توجه به این که کجا و چگونه زندگی می کنند، در دوران کودکی و نوجوانی، دچار مشکلات روانی – اجتماعی وی شوند. این مشکلات به شکل های مختلفی تظاهر می نمایند. برخی از کودکان دچار افت تحصیلی می شوند، از نظر اجتماعی منزوی و گوشه گیر می شوند، اعتماد به نفس ضعیفی دارند، در برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان مشکل دارند و به قوانین و مقرّرات جامعه پایبند نیستند. با توجه به این که بخش عمده ی این کودکان و نوجوانان شکل دار محسوب می شوند. این کتاب به معلمان و مربیان مدارس کمک می کند تا مشکلات رفتاری و تحصیلی را بشناسند و با راه های مناسب مداخله در مورد این مشکلات آشنا شوند و به این ترتیب گام مهمی در جهت ارتقای سلامت روان و پیشگیری از مشکلات روانی – اجتماعی دانش آموزان بردارند.


قيمت :  8000 تومان         --------------------------------------------------------------------------------------------------   نقش‌آفرينان راهنمايي و  مشاوره در مدرسه   راهنمايي و مشاوره به اندازه‌ي طول خلقت بشر داراي سابقه‌ي تاريخي است و مناسب‌ترين شاخصه‌اي است كه همه‌ي جوامع با هر نوع بينش و تفكّري، و با هرنوع اعتقاد و ايماني از آن بهره‌برداري مي‌نمايند. اين مهم در مكاتب ديني خاصّه دين مبين اسلام و از ديدگاه صاحب‌نظران و انديشمندان شرق و غرب عالم به‌طور قطع و يقين در جايگاه با اهمّيّتي قرار دارد. تا حدّي كه راهنمايي و مشاوره به‌عنوان نياز ناگسستني جامعه محسوب شده و ارتزاق ابناء بشر از اين سفره‌ي گسترده بر مبناي نياز فطري و ذاتي و درك موقعيّت‌ها و فرصت‌هاي فرهنگي و اجتماعي امري اجتناب‌ناپذير قلمداد مي‌شود.
تحولات يكصد‌ساله‌ي اخير در حوزه‌ي علوم انساني، به‌ويژه علم روان‌شناسي و مشاوره‌ي تربيتي و حرفه‌اي خواه‌ناخواه با توجّه به تغيير و تحوّل در زندگي اجتماعي، اقتصادي و سياسي جوامع بشري اثرات بيش‌تري را مترتّب شده است. نياز به اين علوم نه تنها در خانواده‌ها و محيط كار، بلكه در فضاي علمي و آموزشي بالاخص در مدارس سراسر دنيا مانند چتري سايه افكنده و اهمّيّت آن براي كودكان، نوجوانان و جوانان دوچندان مي‌باشد. در چنين شرايطي دوره‌هاي سنّي دانش‌آموزان به‌ويژه دوره‌ي راهنمايي تحصيلي با توجّه به پديده‌ي بحران هويّت، كه به‌ دوران برزخي زندگي فرهنگي و اجتماعي دانش‌آموزان از لحاظ بلوغ جسمي و جنسي تعريف شده است، داراي آثار فردي و اجتماعي در برابر فشارهاي دروني و بيروني است. در چنين وضعيت خلاء وجودي راهنمايي و مشاوره به‌طور واضح محسوس بوده و توجه به نقش‌آفرينان راهنمايي و مشاوره در مدارس بالاخص «احياء نقش راهنمايي، مشاوره‌اي معلّمان» امري ضروري است. چرا كه از يك سو به اهمّيّت و ضرورت چنين كاري از جانب تمامي سياست‌گزاران و متولّيان دلسوز تعليم و تربيت صحه گذاشته مي‌شود و از سوي ديگر نقش محوري و سرنوشت‌ساز معلّمين و عوامل مدرسه به‌عنوان نيروهاي اثربخش و كارساز در فرايند آموزش و يادگيري، و به‌كارگيري شيوه‌هاي مقدّماتي و نوين راهنمايي و مشاوره با عنايت به ارتباط قوي و مداوم في‌مابين معلّم و دانش‌آموز شناخته مي‌گردد. به‌طوري كه فرصت‌هاي مشاهده‌ي درست، راهنمايي صحيح و تصميم‌گيري به موقع براساس وسع و توان و علم و تعهدّ، در قبال دانش‌آموزان صورت مي‌گيرد. لذا اگر اين مسير با تدبير و درايت بيش‌تري طي شود و ارتباط اولياء دانش‌آموزان با اولياء آموزشگاه افزايش پيدا كند، رشته‌اي كه به نام مشاوره تنيده شده مستحكم‌تر باقي خواهد ماند و جايگاه نقش‌آفرينان راهنمايي و مشاوره مشخّص مي‌گردد.
آن‌چه كه در اين كتاب به‌طور اجمال بدان پرداخته مي‌شود نگاهي اجمالي به تاريخچه، تعاريف و اصول وفنون راهنمايي و مشاوره است، كه نقش محوري معلّم به‌عنوان مركز ثقل آموزش و پرورش در ايجاد تعادل همه‌جانبه و شناخت شرايط متفاوت دانش‌آموزان و انتظارات جامعه در وضعيت حال و آينده مدّنظر قرارمي‌گيرد. بدين‌منظور آگاهي اجمالي معلّمان از مباحث مقدّماتي راهنمايي و مشاوره و به‌كارگيري آن در فرصت‌هاي مغتنم دور از انتظار نيست؛ چرا كه معلّم تنها كسي است كه همه‌ي رفتارها، كردارها و مهارت‌هاي دانش‌آموزان را مورد مشاهده قرار مي‌دهد. با اين رويكرد او تنها كسي است كه صلاحيّت‌ راهنمايي و مشاوره‌ي دانش‌آموزان را بيش از ديگران داراست، همه‌ي ما مقرّ به آنيم كه كار مشاوره توسّط يك نفر در يك مدرسه يا محيط آموزشي با موانع جدّي مواجه است و هر كس ادّعا داشته باشد كه به تنهايي از پس انبوهي از مسايل و مشكلات برمي‌آيد، به‌طور حتم از محالات است؛ لذا بهترين شيوه، آموزش همگاني و كسب مهارت‌هاي راهنمايي و مشاوره توسّط معلّمان است تا با آگاهي بيش‌تر در شناخت شخصيّت‌هاي متفاوت دانش‌آموزان، تقويت روحيه‌ي خودباوري و خود راهبري در آنان، با ايجاد حس همدلي و مشاركت همه‌جانبه به‌عنوان يك مشاهده‌گر ماهر، راهنمايي‌كننده‌ي متعهّد و تصميم‌گيرنده‌ي متفكّر در فرايند تعليم و تربيت، به‌تنهايي يا در كنار مشاور عمل نمايد. پس هرچه حلقه‌ي مشاوره بيش‌تر و بيش‌تر شود احساس مسؤوليّت در همه‌ي معلّمان و نقش‌آفرينان متبلور مي‌شود، چرا كه چنين ظرفيتي در تمامي معلّمان و در تمامي دروس وجود دارد.
اصل بسيار مهم در امر مشاوره و راهنمايي اين است كه در صورت عدم كارايي با شجاعت تمام مراجع را به يك مركز تخصّصي ارجاع دهيم. البتّه در امر ارجاع شناخت و اطّلاع كافي از مراحل آن مهمّ است. از طرفي مشاوره يك كار تيمي است، لذا همه‌ي اعضاي مدرسه، همه‌ي متخصّصين و همه‌ي مراكز مي‌توانند با مشاركت خود، هرچه بهتر مشكل مراجع را حلّ و فصل نمايند و به‌عبارتي كمك‌رساني همه با هم داشته باشند.
از آن‌جايي كه كار مشاوره زمان‌بر است،‌لذا ضرورت فرهنگ‌سازي در جامعه و در لايه‌هاي مختلف نهاد‌ها اجتناب‌ناپذير بوده و بايد به نحو ممكن انجام گيرد. بينش اجتماعي افراد در اين مقوله افزايش يافته و عمل خود ارجاعي، و ديگر ارجاعي، با حضور مداوم مراجعه‌كننده تا زمان رفع مشكل و اقدامات متخصّصان امر به نحو احسن صورت گيرد، و از جانب ارجاع‌دهنده نيز پيگيري كار ارجاعي‌ها تداوم داشته باشد.
آن‌چه كه در اين راستا حايز اهمّيّت است، اوّلاً : بينش و دانش ارجاع‌دهنده بايد در حدّي باشد كه بداند مراجع داراي مشكل است و او را چگونه و به كجا ارجاع مي‌دهد. ثانياً : شخص ارجاع‌دهنده بايد شجاعت و اخلاق مشاوره را به تمام معنا دارا باشد. البتّه بهترين شيوه و حدّاقل كار ممكن اين است كه مجموعه‌ي پرسنل آموزشي و اداري مدارس به‌عنوان نقش‌آفرينان راهنمايي و مشاوره در مدرسه، آموزش دوره‌هاي راهنمايي و مشاوره را پشت‌سر گذاشته و در حدّ امكان، معلومات خود را به‌كار بندند، و از مشاركت مشاوران متخصّص بهره‌مند شوند.
فصول مختلف اين كتاب عبارتند از : فصل اوّل : تاريخچه و تعاريف راهنمايي و مشاوره
فصل دوم : اصول و فنون راهنمايي و مشاوره
فصل سوم : تعادل و تقابل خانوادگي و اجتماعي نوجوانان و مشكلات و اختلالات شايع اين دوران
فصل چهارم : راهنمايي و مشاوره در مدارس
فصل پنجم : بررسي نمونه‌اي از اقدام‌پژوهي مشاوره‌اي

اين كتاب وزين تاليف سيّد طاهر قادري مي باشد. قيمت :  4000 تومان --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ايده هاي ناب تربيتي قيمت: 1800 تومان   --------------------------------------------------------------------------- برنامه ها و فعالیت های راهنمایی و مشاوره قيمت:  4500 تومان   --------------------------------------------------------------------------------------------------------     شما هم مي‌توانيد موفّق شويد
افراد موفّق كارهاي متفاوتي انجام نمي‌دهند،
بلكه آن‌ها كارها را به روشي متفاوت انجام مي‌دهند.

اين كتاب افراد را در موارد زير كمك مي‌كند :
ـ به‌وسيله‌ي مهارت در هفت مرحله‌ي تفكّر مثبت، به شما اطمينان مي‌بخشد.
ـ به‌وسيله‌ي تبديل ضعف‌ها به توانايي‌ها باعث موفّقيّت مي‌شود.
ـ به‌وسيله‌ي انجام كار درست با دليل درست اعتبار كسب مي‌كنيد.
ـ به‌وسيله‌ي كنترل چيز‌ها به جاي اين‌كه آن‌ها شما را كنترل كنند، مسئوليّت‌پذير مي‌شويد.
ـ به‌وسيله‌ي احترام متقابل به اطرافيان خود باعث اعتماد مي‌شويد.
ـ به‌وسيله‌ي برطرف كردن موانع كارآيي، باعث انجام كارها مي‌شويد.


اين كتاب كمك خواهد كرد تا شما اهداف جديدي را به‌ وجود آوريد، احساس تازه‌اي از مقاصد را به‌وجود آوريد، و ايده‌هاي تازه درباره‌ي خودتان و آينده خلق كنيد. اين كتاب همان‌گونه كه از عنوانش پيداست شما را قادر خواهد كرد كه موفّقيّت هميشگي زندگي را به دست آوريد.
امّا بايد توجّه داشت كه نمي‌توان مفاهيم اين كتاب را با ورق زدن صفحات و يا يك نگاه سطحي به آن به دست آورد. بلكه بايد آن را به آرامي و با دقّت و فصل به فصل خواند. نبايد از فصلي به فصل ديگر پريد تا زماني كه كليّه‌ي مفاهيم در فصل قبلي درك نشده باشد.
اين كتاب را به عنوان يك كتاب كاربردي در نظر بگيريد و براي خودتان در حاشيه‌ي آن يادداشت‌هايي بنويسيد. ضمناً در حين خواندن برخي از قسمت‌ها به خصوص كلمات، جمله‌ها و يا پاراگراف‌هايي كه به نظر مفيد مي‌آيند و در مورد شما صدق مي‌كنند، برجسته نموده و يا زير آنها خط بكشيد.
در هنگامي كه كتاب را مي‌خوانيد، با همسرتان، والدين و يا يك دوست نزديك مفاهيم هر فصل را مورد بررسي قرار دهيد. ضمناً نظر واقعي فردي را كه معايب و محاسن شما را به درستي مي‌شناسد مي‌تواند در بحث ثمربخش باشد، مورد استفاده قرار دهيد.   اكنون يك برنامه براي عمل شروع كنيد.
يكي از اهداف اين كتاب، كمك به شما براي خلق يك برنامه‌ي‌ عملي براي بقيّه‌ي زندگي مي‌باشد. اگر تاكنون چنين برنامه‌اي نداشته‌ايد، اين برنامه، سه چيز را تعريف مي‌كند:
1ـ در چه چيزي مي‌خواهيد پيشرفت كنيد.
2ـ انتظار داريد چگونه به اين موفّقيّت برسيد.
3ـ از چه زماني براي موفّقيّت برنامه‌ريزي مي‌كنيد.
همان‌گونه كه اين كتاب را مي‌خوانيد براي خودتان يادداشت‌هاي دستي برداريد كه به سه بخش تقسيم شده‌اند. 1ـ اهداف شما 2ـ مراحلي كه در برنامه براي رسيدن به آنها لازم است. 3ـ برنامه‌ي زماني شما براي موفّقيّت.
به‌ تدريج كه كتاب تمام مي‌شود، يادداشت‌هاي شما شامل اصول و پايه‌‌هايي خواهند بود كه شما مي‌توانيد زندگي تازه را بر آنها بنا كنيد.
اصول اين كتاب حالت همگاني دارد و مي‌تواند در هر موقعيّت، براي هر سازمان و يا كشوري كاربرد داشته باشد. همان‌گونه كه ارسطو گفته «حقايق ابدي هستند».
اصول كتاب قابل اجرا در مورد هر زن و مرد است و بر اين قضيّه بنا شده‌ است كه اغلب مردم به دليل كمبود توانايي و يا هوش شكست نمي‌خورند، بلكه عدم موفّقيّت آن‌ها به دليل نبود آرزو، جهت، هدف و يا نظم روي مي‌دهد. فصول اين كتاب عبارتند از : فصل اوّل: اهمّيّت نگرش  
فصل دوم: موفّقيّـت
فصل سوم: انگيـزش 
فصل چهارم: عـزّت‌نفس   
فصل پنجم: مهارت‌هاي ميان فردي: ساخت شخصيّتي نيكو 
فصل ششم: ذهن نيمه آگاه و عادات  
فصل هفتم: انتخاب هدف، انتخاب و رسيدن به اهداف  
فصل هشتم: ارزش‌ها و ديدگاه‌ها

نويسنده اين كتاب مفيد : شيو خيرا "Shiv Khera" است كه مترجم اين كتاب دكتر سيّد داود حسيني‌نسب استاد دانشگاه تبريز مي باشد كه با همكاران مترجم خود دكتر رحيم بدري گرگري، دكتر جواد مصرآبادي، دكتر شهرام واحدي و دكتر اكبر سليمان‌نژاد اقدام به انتشار اين كتاب ارزشمند نمودند. قيمت كتاب 5500تومان

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------     فعاليت‌هاي پرورشي و اجتماعي در مدارس
(راهنمای عملی مربیان پرورشی مدارس)
با اعلام بحران جهانی نظام‌های آموزش رسمی توسط سازمان‌ها و کارشناسان بین‌المللی در اواخر دهه‌ي1960 و 1970 آمار و اطلاعات به‌گونه‌ای روشن و بارز، گواه آنند که نظام‌های آموزشی نه تنها جواب‌گوی هدف‌های تعیین شده و امیدهای گذشته نیست، بلکه جوامع بشری را با مسایل و مشکلات جدید، ناشناخته و اساسی روبه‌رو می‌سازد. گسترش کمی آموزش از یک سو با محدودیت‌های مالی، نیروی انسانی و سازمانی روبه‌رو می‌شود و از سوی دیگر بحران خود را به دیگر بخش‌های جامعه و اقتصاد انتقال می‌دهد. با شروع بحران آموزش رسمی، فکر گسترش آموزش غیررسمی و غیرمستقیم ابعاد بسیار گسترده و جدیدی پیدا می‌کند؛ طوری که در دهه‌ي 1980ـ1970 آموزش غیررسمی در متن آموزش و پرورش مداوم و در خدمت تحول نظام رسمی آموزش مطرح می‌شود و به‌تدریج از اهمیت و توجه برخوردار می‌گردد. درحال حاضر بسیاری از صاحب‌نظران جدید تعلیم و تربیت معتقدند که مفهوم، روش ساخت و سازمان آموزش رسمی می‌بایست اساساً مورد بازنگری و بازنویسی قرار گیرند. در چنین شرایطی قطعاً روش‌های آموزش غیررسمی و غیرمستقیم راه‌های جدیدی را برای گسترش مطلوب آموزش و پرورش می‌گشایند و افق‌هایی را برای آینده باز می‌کنند. هدف از طرح این مبحث آن بود که باور کنیم که نظام آموزش رسمی نمی‌تواند پاسخ‌گوی همه‌ی نیازهای آموزشی و تربیتی انسان باشد. به‌نظر می‌رسد میان آموزش رسمی و غیررسمی نباید تقابل و تضاد وجود داشته باشد، طوری که یکی بخواهد بر دیگری غلبه کند و یا آن را در خدمت خود بگیرد. این دو نظام در حقیقت مکمل یک‌دیگرند. نظام آموزش غیررسمی نباید به رقابت با آموزش رسمی برخیزد، بلکه باید به کمک آن بیاید تا هردو باهم در تربیت انسان و  تحول جامعه موفق بشوند. خلاصه آن‌که در دنیای امروز صرف‌نظر از آموزش و پرورش رسمی و مدرسه‌ای، راه‌های بسیاری برای آموختن مهارت‌های نو و دانش جدید وجود دارد. فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی در مدارس در کنار فعالیت‌های رسمی مدارس فرصت‌هایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها، به رشد علایق، استعدادها و توانمندی‌های خود بپردازند و خود را برای یک زندگی شایسته‌ي شغلی و اجتماعی آماده سازند. یکی از ویژگی‌های فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی این است که در انجام دادن آن‌ها اجباری وجود ندارد و دانش‌آموزان با میل و رغبت به انتخاب آن‌ها می‌پردازند و به رضایت خاطر می‌رسند.
لذا این کتاب با هدف آشنایی معلمان و مربیان پرورشی  با فعالیت‌های پرورشی، انواع آن و روش‌های طراحی، اجرا و ارزش‌یابی فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی در مدارس به رشته‌ي تحریر درآمده است. کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌ي علوم تربیتی، در مقطع کارشناسی به‌عنوان منبع اصلی درس فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی به ارزش 2 واحد تدوین شده است. تدوين چنين كتابي، به‌دليل نبود منبعي کامل براساس سرفصل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براي درس فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی رشته‌ي علوم تربيتي، گامي مهم درجهت آشنايي،  توسعه، ترغيب و ترويج فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی بوده كه كمبود آن در منابع درسي مشهود مي‌باشد و می‌تواند راهنمای عملی فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی معلمان، مربیان پرورشی و تمام علاقه‌مندان باشد.   عناوين فصول اين كتاب : فصل اوّل : كلّيات
فصل دوم : اصول فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی
فصل سوم  : انواع فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی
فصل چهارم : آشنایی با سازمان‌ها و مراکز مرتبط با فعالیت‌های پرورشی ـ اجتماعی و شرح وظایف آن‌ها



اين كتاب اثر دکتر اکبر سلیمان‌نژاد استادیار دانشگاه پیام نور مي باشد. قيمت : 5500 تومان   =====================================================   براي خريد كتاب هاي مذكور مي توانيد به روش هاي زير اقدام نمائيد: مراجعه حضوري به آدرس : تهران - ميدان انقلاب، خيابان 12 فروردين، كوچه‌ي نوروز، پلاک 28 New Address :
No 28- Norouz Alley - 12th FARVARDIN St - Enghelab Sq - Tehran - I.R.Iran
Tel : (021) 66475750-53(10 line) - 33305115   تماس با تلفن هاي :    66468018        66957461        66475807
تلفن: (ده خط) 66475750            فكس: 66475808                 همراه:2073901-0912/2073901-0939
E-mail:     vd_publisher@yahoo.com site: www.varayedanesh.com

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
كتاب مشاوره با دانش‌آموزان در مدارس " بسيار كاربردي هست . و بعنوان يك مشاور براي ساير همكاران توصيه مي كنم
خدایی
باسلام وسپاس فراوان از شما بخاطر اظهار نظر ارزشمندتان
Iran, Islamic Republic of
سلامخواستم بگم برامون دوره ضمن خدمت با عنوان اخلاق حرفه ای در مشاوره گذاشتن...چه خوب میشد اگر میتونستم این کتاب رو برای مشاورا تهیه کنم ----------------به انتشارات مربوطه زنگ بزنید
ورای دانش
باسلام واحترام می تونم بپرسم دوره مذکور در کجا برگزار شده
سپاس از راهنمایی های شما
کتاب های مشاوره و تعلیم و تربیت
Iran, Islamic Republic of
خوشحال می شیم از وبلاگ ما هم بازدید کنید.
محمد طهانی
Iran, Islamic Republic of
کتاب
از اقای عبدی خیلی می تونه برای دانشجو های روانشناسی مفید باشه
من این کتاب رو خوندم فوق العاده است
اکمان
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشین.میشه چند کتاب خوب برا مشاوران مدارس معرفی کنین؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی