چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۷
کد مطلب: 37484
۰

چرا زنان سیگار می‌کشند

به گزارش فارس،مهناز ابراهیمی گفت:‌ از حدود یک قرن پیش زمانی که شرکت‌های دخانیات زنان را تبلیغات فریبنده هدف قرار دارند تعداد زنان سیگاری افزایش یافت. وی ادامه داد: شرکت‌های دخانی تلاش کردند تا از طریق تبلیغاتی که مدل‌های جذاب و مورد پسند زنان را نشان می‌داد پیام‌های تبلیغاتی خود را با تمایلات زنانه و دخترانه متناسب کنند.

ابراهیمی گفت: این شرکت‌ها با پیام انتخاب خود را پیدا کنید و با نشان دادن زنانی از زمینه‌های قومی و نژادی مختلف زنان و دختران را هدف گرفتند این پیام نشان می‌داد که سیگار کشیدن با آزادی و قدرت زنان ارتباط دارد.

این کارشناس دخانیات گفت:‌ترفند دیگر این شرکت‌ها شامل پیشنهاد تخفیف غذا یا اجناس خانگی،‌هدیه دادن یا دفترچه تلفن یا لباس با خرید سیگار بود.

ابراهیمی گفت:‌در سال 2010 حدود 200 میلیون زن در سراسر جهان سیگار مصرف می‌کردند که نیمی از آنها در کشورهای با درآمد بالا و نیمی دیگر در کشورهای با درآمد پایین بودند.
وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در سال 2010 در کشور ما نیز 9 دهم درصد دختران 13 تا 15 ساله و کمتر از یک درصد زنان 15 تا 64 ساله به صورت روزانه سیگار مصرف می‌کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!