چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۴
کد مطلب: 24668
۰
سیما فردوسی:

بهترین شرایط برای برنامه ریزی کنکور کدام است؟

دانش‌آموزانی که حوصله‌شان سر می‌رود متناوب درس بخوانند
سیما فردوسی در گفت‌وگو با فارس، درباره نحوه برنامه‌ریزی برای امتحانات پایان ترم و کنکور، اظهارداشت: برنامه‌ریزی درست باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در نظر گرفتن اولویت‌ها مهمترین آن است. دانش آموز باید بداند که برای کدام درس باید وقت بیشتری بگذارد، نکته دوم این است که برای همه داوطلبان نمی‌توان یک نسخه مشترک پیچید و گفت چند ساعت در طول روز باید درس بخوانند.

وی افزود: باید دید دانش آموز چقدر زمان دارد و امتحانات او تا چه تاریخی ادامه دارد، نکته قابل تأمل این است که باید تا پایان تاریخ امتحانات درس‌ها خوانده شوند بنابراین تمامی دروس باید در برنامه‌ریزی درسی گنجانده شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران تفاوت‌های فردی را یکی از علل متفاوت بودن برنامه‌ریزی درسی عنوان کرد و ادامه داد: تفاوت‌های فردی در درس خواندن وجود دارد و برخی کند و برخی تند درس می‌خوانند، نکته‌ای که به داوطلبان توصیه می‌شود این است که کیفیت لازم را در درس خواندن رعایت کنند ضمن اینکه به این نکته نیز توجه داشته باشند که همه درس‌ها مهم است و نباید انتخابی عمل کرد.

فردوسی گفت: برخی برنامه‌ریزی‌ها فراتر از توان فرد است چنین برنامه‌ریزی‌هایی موجب عدم اجرا می‌شود بنابراین داوطلبان باید در برنامه‌ریزی به توان و مدت زمانی که در اختیار دارند توجه کنند. این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد: برخی افراد طبق برنامه‌ریزی عمل می‌کنند و به صورت متوالی درس می‌خوانند و برخی دیگر نیز به طور متناوب درس می‌خوانند و لازم است بعد از کمی درس خواندن استراحت کنند، این موضوع به ویژه در کسانی که کم دقت هستند و زود حوصله‌شان سر می‌رود مصداق دارد.

وی افزود: به داوطلبان توصیه می‌شود برنامه استراحت و تفریح را نیز در جدول برنامه‌ریزی درسی خود قرار دهند، اما در حدی نباشد که به هدف آنها لطمه بزند. عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران خاطر نشان کرد: به والدین نیز توصیه می‌شود که شرایط بیرونی مانند کنترل گرما، نور، سکوت و غیره را فراهم کنند و از اختلافات و نزاع‌های خانوادگی بپرهیزند تا فرزندان آنها بتوانند با آسودگی امتحانات پایان ترم و کنکور خود را پشت سر بگذارند، همچنین از رفت و آمدهای بی‌رویه جلوگیری کنند تا فضا و زمان مناسب برای فرزندان آنها جهت مطالعه فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت