سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۳
کد مطلب: 41389
۱

برگزاری آزمون شفاهی دکتری تخصصی (MMI) رشته روانشناسی بالینی

برگزاری آزمون شفاهی دکتری تخصصی (MMI) رشته روانشناسی بالینی
به گزارش میگنا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان (انستیتو روانپزشکی تهران) مسئولیت برگزاری آزمون مصاحبه دکتری تخصصی (MMI) در سال تحصیلی 97-96 در دو رشته «روانشناسی بالینی» و «مطالعات اعتیاد» كه به دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان واگذار شده بود كه طي آن آزمون نيز در روز یک‌شنبه 18/4/1396 برای هر دو رشته یاد شده منطبق با دستورالعمل‌های ابلاغی در این دانشکده برگزار شد.

در این رابطه دکتر محمد باقر صابری زفرقندی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئول برگزاری امتحان در رشته مطالعات اعتیاد گفت: «نیاز کشور به رشته دانشگاهی در مقطع دکتری از سال‌ها قبل مورد توجه مسئولین ذی‌ربط بوده است. خوشبختانه رشته دکترای مطالعات اعتیاد از چند سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ایران- انستیتو روانپزشکی تهران و چند دانشگاه دیگر راه‌اندازی شده است.»
وي یادآور شد: «فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز آموزشی، تحقیقاتی و اجرایی مرتبط با اعتیاد فعالیت نمایند. با حضور و بهره‌گیری دستگاه‌های مختلف از این فارغ‌التحصیلان امید می‌رود تا روند برنامه‌ها چه در حوزه مقابله و هم‌چنین پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد بیش از گذشته مبتنی بر شواهد علمی طراحی و پیگیری شود.»

مدیر گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: «دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان – انستیتو روانپزشکی تهران- چهارمین گروه از داوطلبینی که دارای شرایط علمی شده‌اند را پذیرش می کند.»

وي از روند برگزاری امتحان چه مرحله کتبی و مرحله شفاهی ابراز رضایت کرد و خواستار معرفی بیشتر رشته مطالعات اعتیاد شد و اظهار امیدواری کرد تا در سال‌های آتی شاهد باشیم تا افراد بیشتری داوطلب ورود به این رشته نوپا در ایران شوند و با جذب دانشجویان بتوانیم با افزایش کمی و کیفی پذیرای دانشجویان بیشتری دراین رشته باشیم. »

گفتنی است این آزمون برای 8 داوطلب در پنج ایستگاه با حضور اساتیدی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

دکتر بنفشه غرایی
، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران مسئول برگزاری آزمون در رشته روانشناسی بالینی بود.
این آزمون برای 51 داوطلب در شش ایستگاه با حضور اساتیدی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شد.

دکتر محمدکاظم عاطف‌وحید، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران مسئول هماهنگی برگزاری آزمون در دانشکده و ناظر بر انجام آن بود.

دکتر علی مظاهری‌نژاد (مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران) نیز از نحوه برگزاری آزمون بازدید و ابراز رضایت نمود. کلیه مراحل اجرای این آزمون، شامل طراحی سؤالات، تایپ، تکثیر و نگهداری نمرات نهایی زیر نظر حراست آزمون دانشکده انجام شد.

دکتر سیدحسین سلیمی نماینده بورد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز بر تمامی مراحل اجرای برگزاری آزمون نظارت داشتند. در پایان آزمون، همه داوطلبان فرم‌های نظرسنجی را تکمیل کردند.
در نهایت نمرات نهایی در ایستگاه‌ها به امضا و تأیید اعضای هیأت علمی رسید و در فایل ارسالی از وزارت متبوع وارد و در قالب DVD به همراه صورتجلسه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی ایران ارسال گردید.
-
 
-
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا