شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ / ۲۳:۰۶
کد مطلب: 33620
۰

عدم تاثیر تکرار اطلاعات در یادگیری بیماران اوتیسمی

دانشمندان دانشگاه‌ کارنگی‌ ملون و دانشگاه پیتزبورگ با بررسی گروهی از بیماران مبتلا به اوتیسم دریافتند این افراد گاهی رفتار یا مهارت جدید را فقط در موقعیت خاص یاد می‌گیرند اما در انتقال‌ آن مهارت یا اطلاعات یاد گرفته‌ شده به یک موقعیت جدید مشکل دارند. به طور مثال، می‌توان با نشان دادن تصویر یک سگ و تکرارکردن واژه سگ بارها و بارها ماهیت این حیوان را به کودکان اوتیسمی آموزش داد اما زمانی که آنها یاد می‌گیرند که گربه چه نوع حیوانی است یا سگی از نوع دیگر به آنها نشان داده می‌شود، دانش قبلی خود از سگ را انتقال نمی‌دهند و باید اطلاعات جدید دوباره به آنها آموزش داده شود.

این یافته‌ها رویکردهای آموزشی کنونی که بر تکرار تمرکز دارند، را با چالش مواجه می‌سازد و دارای مفاهیم مهمی برای آموزش‌ دادن افراد مبتلا به اوتیسم است.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد