افزایش چشمگیر نارضایتی بیماران از پزشکان
کد مطلب: 39138
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲
 
مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه در سال های اخیر قصورات پزشکی در رشته هایی مانند ارتوپدی و جراحی پلاستیک و زیبایی روند صعودی داشته است.
افزایش چشمگیر نارضایتی بیماران از پزشکان
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در کنفرانس ارتباط بین پزشک و بیمار که صبح امروز در بیمارستان سوانح سوختی شهید مطهری برگزار شد، بهنام ثبوتی مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: خوشبختانه از سال پیش گروه اخلاق پزشکی به طور منسجم تشکیل یافته است و دارای حدود 15 نفر عضو در رشته‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: در هر بیمارستانی در هر ماه یک برنامه آموزش اخلاق حرفه‌ای را داریم که این امر متناسب با نیاز بیمارستان است.

مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در طول سال حدود 7 تا 10 مورد از این همایش‌ها در مراکز درمانی دانشگاه‌‌ها برگزار می شود، عنوان کرد: امید است برآیند این همایش‌ها منجر به کاهش شکایات و قصورات پزشکی و افزایش سطح آگاهی اعضای کادر پزشکی از جمله پزشکان و پرستاران شود.

ثبوتی یادآور شد: حدود دو سوم از پرونده‌ها مربوط به قصورات پزشکی و ارتباط ناصحیح پزشک و بیمار در زمینه‌های مختلف مانند تصمیم گیری و ارتباط مالی پزشک و بیمار است.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر آمار نارضایتی بیماران از پزشکان رو به افزایش است که امید است بتوان با برنامه‌ریزی‌های مناسب این نرخ را کاهش داد. البته میزان شکایات در برخی رشته‌ها مانند ارتوپدی، جراحی پلاستیک و زیبایی بیشتر و در رشته‌های مانند داخلی، کودکان و پوست کمتر است.
کلمات کليدی: سوختگی ، اخلاق پزشکی ، نارضایتی بیماران ، قصور پزشکی،بهنام ثبوتی،مدیر گروه اخلاق پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی ایران
Share/Save/Bookmark
 
 


کسي را که اميدوار است هيچگاه نااميد نکن، شايد اميد تنها دارائي او باشد.