شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۷:۰۳
کد مطلب: 26556
۱
۱
با رفع مشکل تراکم کلا‌های درسی ابتدایی تا سال 96 اعلام شد

افزایش 20 درصدی فوق‌العاده شغل معلمان ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از افزایش 20 درصدی فوق‌العاده شغل معلمان ابتدایی تا مهر ماه امسال خبر داد.

 

 

به گزارش ایسنا، محمد دیمه‌ور با بیان اینکه معلمان دوره ابتدایی قبل از اعمال قانون مدیریت خدمات کشوری 20 درصد بیش از معلمان دیگر فوق العاده شغل دریافت می‌کردند گفت: با تأیید نهایی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، فوق‌العاده حقوق معلمان ابتدایی تا مهر ماه امسال افزایش می‌یابد.

 

دیمه‌ور همچنین کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی را یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش دانست.

 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی را دو میلیون و 200 هزار نفر در سال 93 عنوان کرد و گفت: کار سازماندهی مدارس در کل کشور انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

 

دیمه‌ور در پاسخ به انتقاد معلمان مبنی بر تراکم کلاس‌ها در دوره ابتدایی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اضافه شدن دوره ششم به ابتدایی، محدودیت فضای آموزشی و نیروی انسانی و کیفی-توصیفی شدن ارزشیابی‌ها، تراکم کلاس‌ها افزایش یافت.

 

وی در همین راستا نسبت به حل این مشکل تا سه سال آینده ابراز امیدواری کرد.

 

 

سیاست آموزش و پرورش در خصوص کلاسهای چند پایه روستایی و مناطق محروم

 

 

وی در ادامه با اشاره به چند پایه بودن کلاس‌ها در مناطق محروم، مرزی و روستایی گفت: برنامه آموزش و پرورش در این مورد توجه ویژه برای کیفیت بخشی کلاس‌های چند پایه، پرداخت مبلغ حق التدریس به معلمان این کلاس‌ها و عرضه دوره پیش دبستانی به صورت رایگان و دولتی در این مناطق است.

 

دیمه‌ور در مورد جشنواره دانش آموزی جابر ابن حیان که روز گذشته (28 مرداد ماه) در ارودگاه شهید باهنر تهران برگزار شد گفت: این جشنواره سومین سالی ست که در سطح ملی برگزار و شامل مجموعه پروژه‌های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی، مبتنی بر خلاقیت، یادگیری و پژوهش محوری می‌شود.

 

وی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، اهداف این جشنواره را لذت بخش کردن یادگیری برای دانش آموزان در جهت توسعه علمی کشور و ایجاد احساس نشاط در آنها عنوان کرد و گفت: برای توسعه فعالیتهای این جشنواره، آثار برگزیده می‌توانند به جشنواره خوارزمی و بعد از آن به مسابقات جهانی راه یابند.

 

به گزارش ایسنا، شکوهی، معاون دفتر آموزش دبستانی مهمان دیگر این برنامه در ادامه با اشاره به توجه آموزش و پرورش به فعالیت‌های پژوهش محور برای دانش آموزان گفت: طبق یک اصل علمی و روشمند، محتوا و فعالیتهای آموزشی باید با ابعاد شخصیتی، ویژگیهای روانی و جسمانی دانش آموزان متناسب باشد.

 

شکوهی به عنوان دبیر جشنواره جابرابن‌حیان استقبال از این جشنواره را بسیار خوب و علاقه مندی دانش آموزان به فعالیتهای جستجوگرانه، پژوهش محور و تلاش برای حل مسأله را از نتایج این جشنواره دانست.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدی
Iran, Islamic Republic of
هنوز اعمال نشده خبرشو نوشتین؟ خب منظورتون شاید مهر 95 هست؟ یا هم مهر 99؟
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...