زمزمههای 3-3-7 در راه است/ فرهنگیان از بیمه طلایی ناراضیاند
یک معلم با انتقاد از برخی برنامههای در حال اجرای آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش در قبال خواسته فرهنگیان، در گامهای اول وعده وعیدهاست و تا زمانی که کیفیت برنامههای خود را ارتقا ندهد، عزت معلم بر نخواهد گشت.
محمدرضا فیضی، رییس آموزش و پرورش کنگاور در گفتوگو با ایسنا، با ابراز نارضایتی از سیستم اداری بیمه طلایی فرهنگیان، مدعی شد: اکثر فرهنگیان از بیمه طلایی نارضاییاند، چرا که این بیمه هنوز به دست بسیاری از فرهنگیان در شهرستانهای دور نرسیده است. وی افزود: از زمان تمدید این بیمه که معمولا در اردیبهشت ماه صورت میگیرد تا استفاده فرهنگیان از این بسته بیمهای حدود سه ماه طول میکشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان این بیمه را قبول ندارند، اظهار کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید به این قضیه رسیدگی کنند و رسانهها نیز نباید روی موضوع سرپوش بگذارند.
بسیاری از پزشکان این بیمه را نمیپذیرند و پس از اخذ کامل هزینهها یک برگه تحویل فرهنگیان میدهند و برای دریافت هزینههای درمانی باید پروسهای طولانی طی شود، ضمن آنکه باید برای اخذ مبلغ هزینه شده، هزینههای دیگری را پرداخت کنند. فیضی با بیان اینکه آموزش و پرورش در قبال خواسته فرهنگیان در اولین گامهای وعیده وعیدها است، گفت: حدود 30 سال سابقه فعالیت و خدمت در آموزش و پرورش دارم، اما تاکنون چیزی از این وعده وعیدها ندیدهام.
این معلم اضافه کرد: طبق توصیف و اظهارات بزرگان، امروز جایگاه و عزت معلم نسبت به 40 سال گذشته کمتر شده و همواره در هر محفلی از حق و حقوق و عزت معلم صحبت میشود و سوال اینجاست که اگر حق وحقوق معلم ضایع نشده چرا همواره از آن صحبت میشود؟
رییس آموزش و پرورش کنگاور درباره برنامههای سند تحول آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: شاید برخی از برنامهها و اقدامات آموزش و پرورش در کلانشهرها و در شمال شهر تهران قابلیت اجرا داشته باشد، اما به نظر میرسد در شهرهای کوچک به علت کمبود امکانات، امکانپذیر نیست.
وی درباره ساختار آموزشی 3-3-6 با اشاره به اینکه معلم نباید دروغ بگوید، ابراز عقیده کرد: به عنوان یک معلم معتقدم لازمه اجرای این برنامهها و طرحها، داشتن امکانات وسیع است و علیرغم اینکه تاکنون شاهد چهار مرحله تغییر و تحولات در نظام آموزشی کشور بودهایم و هر بار هم عنوان شده بهتر از مرحله قبل بوده، اما در عمل ثابت نشده است.
فیضی تصریح کرد: برای اجرای این گونه طرحها باید ابتدا به صورت محدود در شهرهای کوچک اجرا شود و پس از بررسی ایرادات و راهکارها، به سایر مناطق شهرها تسری یابد، چرا که در حال حاضر امکانات آموزشی ما جوابگوی این طرحها نیست.
زمزمههای 3-3-7 نیز در راه است
این معلم کنگاوری با بیان اینکه به نظر میرسد زمزمههای 3-3-7 نیز در راه است و میخواهند پیش دبستانی را وارد آموزش و پرورش کنند، اظهار کرد: این اقدامات نیاز به بررسی و کارشناسی دارد، چرا که پیش از این نیز طرحهایی همانند ترمی - واحدی و سالی - واحدی اجرا شده و اکنون میخواهند ساختار دیگری را اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 30 سال از عمر آموزش و پرورش میگذرد، اما هر ساله جایگاه علمی دانشآموزان پایین آمده، چرا که کیفیت آموزش فدای کمیت برنامهها شده و تا زمانی که این مشکل حل نشود و حقوق قانونی معلم به آنها بازنگردد، عزت معلم نیز بازنخواهد گشت. فیضی همچنین ازمسوولان خواست تا مطالبات قانونی فرهنگیان را از دولتی به دولت و از مجلسی به مجلس دیگر پاس ندهند و فردی که سکاندار این وزارتخانه خواهد شد باید همواره در فکر اجرای طرحهای نو، پیشرفته و به روز برای نظام تعلیم وتربیت باشد.
محمدرضا فیضی، رییس آموزش و پرورش کنگاور در گفتوگو با ایسنا، با ابراز نارضایتی از سیستم اداری بیمه طلایی فرهنگیان، مدعی شد: اکثر فرهنگیان از بیمه طلایی نارضاییاند، چرا که این بیمه هنوز به دست بسیاری از فرهنگیان در شهرستانهای دور نرسیده است. وی افزود: از زمان تمدید این بیمه که معمولا در اردیبهشت ماه صورت میگیرد تا استفاده فرهنگیان از این بسته بیمهای حدود سه ماه طول میکشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان این بیمه را قبول ندارند، اظهار کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید به این قضیه رسیدگی کنند و رسانهها نیز نباید روی موضوع سرپوش بگذارند.
بسیاری از پزشکان این بیمه را نمیپذیرند و پس از اخذ کامل هزینهها یک برگه تحویل فرهنگیان میدهند و برای دریافت هزینههای درمانی باید پروسهای طولانی طی شود، ضمن آنکه باید برای اخذ مبلغ هزینه شده، هزینههای دیگری را پرداخت کنند. فیضی با بیان اینکه آموزش و پرورش در قبال خواسته فرهنگیان در اولین گامهای وعیده وعیدها است، گفت: حدود 30 سال سابقه فعالیت و خدمت در آموزش و پرورش دارم، اما تاکنون چیزی از این وعده وعیدها ندیدهام.
این معلم اضافه کرد: طبق توصیف و اظهارات بزرگان، امروز جایگاه و عزت معلم نسبت به 40 سال گذشته کمتر شده و همواره در هر محفلی از حق و حقوق و عزت معلم صحبت میشود و سوال اینجاست که اگر حق وحقوق معلم ضایع نشده چرا همواره از آن صحبت میشود؟
رییس آموزش و پرورش کنگاور درباره برنامههای سند تحول آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: شاید برخی از برنامهها و اقدامات آموزش و پرورش در کلانشهرها و در شمال شهر تهران قابلیت اجرا داشته باشد، اما به نظر میرسد در شهرهای کوچک به علت کمبود امکانات، امکانپذیر نیست.
وی درباره ساختار آموزشی 3-3-6 با اشاره به اینکه معلم نباید دروغ بگوید، ابراز عقیده کرد: به عنوان یک معلم معتقدم لازمه اجرای این برنامهها و طرحها، داشتن امکانات وسیع است و علیرغم اینکه تاکنون شاهد چهار مرحله تغییر و تحولات در نظام آموزشی کشور بودهایم و هر بار هم عنوان شده بهتر از مرحله قبل بوده، اما در عمل ثابت نشده است.
فیضی تصریح کرد: برای اجرای این گونه طرحها باید ابتدا به صورت محدود در شهرهای کوچک اجرا شود و پس از بررسی ایرادات و راهکارها، به سایر مناطق شهرها تسری یابد، چرا که در حال حاضر امکانات آموزشی ما جوابگوی این طرحها نیست.
زمزمههای 3-3-7 نیز در راه است
این معلم کنگاوری با بیان اینکه به نظر میرسد زمزمههای 3-3-7 نیز در راه است و میخواهند پیش دبستانی را وارد آموزش و پرورش کنند، اظهار کرد: این اقدامات نیاز به بررسی و کارشناسی دارد، چرا که پیش از این نیز طرحهایی همانند ترمی - واحدی و سالی - واحدی اجرا شده و اکنون میخواهند ساختار دیگری را اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 30 سال از عمر آموزش و پرورش میگذرد، اما هر ساله جایگاه علمی دانشآموزان پایین آمده، چرا که کیفیت آموزش فدای کمیت برنامهها شده و تا زمانی که این مشکل حل نشود و حقوق قانونی معلم به آنها بازنگردد، عزت معلم نیز بازنخواهد گشت. فیضی همچنین ازمسوولان خواست تا مطالبات قانونی فرهنگیان را از دولتی به دولت و از مجلسی به مجلس دیگر پاس ندهند و فردی که سکاندار این وزارتخانه خواهد شد باید همواره در فکر اجرای طرحهای نو، پیشرفته و به روز برای نظام تعلیم وتربیت باشد.
مرجع : خبرگزاری ايسنا