بيشترين سرمايه گذاري در حوزه آسيب هاي اجتماعي بايد صرف پيشگيري شود
کد مطلب: 40694
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
 
وزيرآموزش و پرورش تعامل خوب خانواده ها با فرزندان را مانع ناهنجاري ها در سطح جامعه دانست.
بيشترين سرمايه گذاري در حوزه آسيب هاي اجتماعي بايد صرف پيشگيري شود
به گزارش ميگنا دكتر فخرالدين دانش‌آشتياني در دومين نشست شوراي عالي سند نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان ( نماد ) كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد؛ با تبريك عيد سعيد مبعث اظهاركرد: هرچند كارگروهي، آن هم با مشاركت بيش از 10 وزارتخانه، سازمان و يا دستگاه هاي دولتي، سخت به نظر مي رسد اما طبق گزارش هاي رسيده، گام هاي موثري توسط اعضاي نماد در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي برداشته شده است.

دكتر دانش آشتياني افزود: حل مشكلات يك جامعه منوط به داشتن آموزش و پرورش با كيفيت است و لازمه كارآمد بودن نظام تعليم و تربيت، نيز داشتن نيروي متخصص است تا مهارت هاي زندگي را به دانش آموزان بياموزد.

وزيرآموزش و پرورش گفت: اگر بخواهيم كشور در مسير توسعه گام بردارد، بايد در آموزش و پرورش سرمايه گذاري كنيم و اين سرمايه گذاري نيز بايد بيشتر در دوران ابتدايي و قبل ازآن صورت گيرد زيرا ميزان تاثير پذيري افراد از آموزش هاي ارائه شده در سنين پايين، بيشتر است.

وي تصريح كرد: مهم نيست چه چيزي را در مقطع ابتدايي آموزش مي دهيم، مهم نحوه آموزش است، زيرا كودكان دراين سنين، مهارت هاي زندگي را فرا مي گيرند.

دكتر دانش آشتياني با اشاره به نقش كليدي خانواده ها در تربيت فرزندان، اظهاركرد: ريشه ناهنجاري هاي موجود در جامعه اكثرا به خانواده هايي برمي گردد كه نحوه تعامل مناسب با فرزندان را نمي دانند.

وي افزود: ارتباط نسل قديم با نسل جديد بسيار مشكل است زيرا دنياي جوانان امروزي با والدين شان متفاوت است بنابراين خانواده ها نيز نيازمند فراگيري مهارت هاي زندگي هستند.

وزيرآموزش و پرورش خاطر نشان كرد: درموضوع آسيب هاي اجتماعي بايد بيشترين سرمايه گذاري درحوزه پيشگيري صورت گيرد ودانش آموزان بايد به فراگيري مهارت ها ترغيب شوند.
-

وي با اشاره به اهميت موضوع تربيت در سند تحول بنيادين گفت: در سند تحول به جاي لفظ معلم ازكلمه مربي استفاده شده است زيرا معلم در كلاس درس بايد مهارت هايي را كه شامل مهارت تفكر، مهارت غلبه بر مشكلات، مهارت روبرو شدن با بحران و مهارت اعتماد به نفس مي شود را، به دانش آموزان بياموزد.

دكتر دانش آشتياني اضافه كرد: اعتماد به نفس، نسبت به سايرمهارت ها، نقش موثرتري درآينده دانش آموزان دارد لذا افرادي كه اعتماد به نفس ضعيفي دارند احساس ناتواني مي كنند و ممكن است دچار ناهنجاري شوند.
-
سند نماد عامل هم افزايي بين دستگاه هاست
همچنين در اين نشست معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش سند نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان (نماد) را عامل هم افزايي بين دستگاه ها دانست.


دكتر مهرزاد حميدي اظهاركرد: نماد زماني شكل گرفت كه همه دستگاه ها پيشگيري را بر درمان درحوزه آسيب هاي اجتماعي ترجيح دادند.

معاون تربيت بدني وسلامت وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان يك برنامه تيمي در سطح ملي است كه با مشاركت تعدادي از دستگاه ها در حال انجام است .

وي تقسيم كار بين دستگاه هاي مختلف را عامل هم افزايي دانست و افزود: تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، انگيزه ائتلاف نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان را افزايش داده است.
حميدي، وفاق و همدلي اعضاي ائتلاف نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان را مثال زدني دانست و افزود: 64 كتابچه آموزشي،40 بسته راهنماي غربالگري و 40 بسته خدمت در بخش مداخله و همچنين ايجاد سامانه جامع نماد از جمله دستاوردهايي است كه در اين نشست با حضور وزيرآموزش و پرورش رونمايي مي شود.
کلمات کليدی: نماد،دكتر مهرزاد حميدي،نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان،دكتر دانش آشتياني
Share/Save/Bookmark
مرجع : وزارت آموزش و پرورش
 
 


برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.