پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۵
کد مطلب: 32827
۰

همچنان به شیوه 50 سال گذشته سوال امتحانی طراحی می‎کنیم

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول عمادی در شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور که به میزبانی لرستان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که استانداردسازی سوالات در رشته فیزیک و نظام آموزشی چگونه است؟ اضافه کرد: استانداردسازی سوالات به شکلی که همه حیطه‎های یادگیری را پوشش دهد و سوال از استاندارد لازم برخوردار باشد در نظام آموزشی ما تدوین نشده است.

وی ادامه داد: استانداردسازی سوالات ما براساس طراحی و مهارت همکاران رشته فیزیک است و باید فرایند طرح سوال را ساماندهی کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه به شیوه 50 سال گذشته سوال طراحی می‎کنیم و افت نتایج امتحانات مربوط به نظام ارزشیابی ماست چرا که نظامی کامل نیست و ما برای ارزیابی دانش‎آموز از نظام سوال کاغذی امتحان استفاده می‎کنیم.

عبادی گفت: این در حالیست که دانش‎آموز باید مفاهیم آزمایشگاهی را درک کند و باید بدانیم که سهم آزمایشگاه در محتوای دروس ما چقدر است؟
وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی ما نیاز به تحول دارد و این نظام در پیشرفت تحصیلی باید تغییر کند چراکه با نظام ارزشیابی به صورت خطی نمی‎توان مساله آموزش و پرورش را ارزیابی کرد و اشکال به نظام ارزشیابی ما وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!