چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۶
کد مطلب: 30595
۱

تبیین اهمیت اجرای طرح کاشف

تبیین اهمیت اجرای طرح کاشف

پایش شایستگی کارآفرینی (طرح کاشف) بر اساس توافق نامه ی فی مابین معاونت متوسطه وزارت متبوع با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اجرا می شود .

این طرح یک آزمون ساده مانند آزمون درسی نیست بلکه ابزار سنجش شایستگی های کارآفرینی (ریسک پذیری، نوآوری، خودباوری و . . .) در یک فرایند علمی طراحی شده است و اعتبار و پایایی آن در دانشکده کارآفرینی تهران تأیید شده است.این طرح یک مطالعه علمی و پژوهشی است؛ لذا از اولویت های مهم کاری معاونت آموزش متوسطه درسال جاری است.


الف - اهمیت و ضرورت:
1-اجرای طرح کاشف می تواند تبدیل به یک فرصت برای مشارکت اولیا، ادارات دولتی ، نهادهای اجتماعی مردم نهاد، خیرین، موسسات آموزش خصوصی و بانک ها در جهت تامین منابع مالی برای آموزش و پرورش شود.


به عبارت دیگر توسعه فرهنگ کارآفرینی در دانش آموزان نیازمند تقویت روحیه ی کارآفرینی در مدیران وکارشناسان است.
تبدیل ادارات مناطق و مدارس به سازمان کارآفرین جهت خلاقیت و نوآوری توام با ریسک پذیری جهت استفاده بهینه از فرصت های درآمدزا (اولیا و ...) از شاخص های استان های موفق با رویکرد کارآفرینی است.
2-توسعه ی مهارتهای تفکر وکارآفرینی باید مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد مدارس باشد. لذا میزان و کیفیت فعالیت های مربوط به توسعه مهارتهای تفکر ، پژوهش و کارآفرینی در قالب جشنواره نوجوان خوارزمی ، فعالیت های عملی درس کار و فناوری ، علوم تجربی ، هنر و ... و برپایی نمایشگاه و بازارچه و اجرای موفق طرح کاشف باید مهمترین شاخص جهت ارزیابی مدارس دوره اول متوسطه تلقی گردد .
3-فعالیت های مربوط به کارآفرینی باید نقطه عطف تغییر رویکرد کارمند محوری به کارآفرین محوری تبدیل شود.


ب- اهداف:
-تقویت مهارت های کسب و کار و کارآفرینی در دانش آموزان
-هدایت فعالیت های پرورشی مدارس با رویکرد کارآفرینی
-بهره گیری از جشنواره علمی و عملی دانش آموزان با رویکرد کارآفرینی
-هدایت فرایند یاددهی یادگیری با رویکرد کار، مهارت و . . .
-توسعه فعالیت های اجتماعی مدارس با مشارکت دانش آموزان و مسئولیت پذیری آن ها در راستای تمرین جهت آمادگی مدیریت در بنگاه های کسب و کار
-هدایت اردوهای دانش آموزی با رویکرد انجام کار و کارآفرینی از سوی آن ها،به گونه ای که بتوانند با خودباوری و کار تیمی ارزش آفرین باشند. به عبارت دیگر اردو را خود اداره کنند.
-زمینه سازی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در حوزه های کارشناسی و مدیریتی آموزش و پرورش در ابعاد مختلف


ج - اقدامات مورد انتظار از استان ها:
تبیین تربیت کارآفرین با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در هفته مشاغل از طریق :
-سخنرانی ائمه جمعه،مدیران کل و روسای آموزش و پرورش در نماز جمعه
-استفاده از توان مندی دستگاه های مختلف در سطح استان و مناطق (شهرداری ها ؛ سازمان فنی و حرفه ای و ...)در جهت اشاعه فرهنگ کارآفرینی
-برگزاری نشست ها و جلسات تخصصی برای رؤسای مناطق آموزش و پرورش و ...
-برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس(ویژه ی طرح کاشف).
-برگزاری جلسات توجیهی برای اولیا از سوی مدیران مدارس(با تاکید بر طرح کاشف).
- برپایی نمایشگاه فعالیت های دانش آموزی مربوط به جشنواره نوجوان خوارزمی ، درس کار و فناوری ، خرید و فروش وسایل تولید شده توسط دانش آموزان و ...
-هماهنگی با صدا و سیما جهت پوشش خبری در روند اجرای طرح  بویژه در روز برگزاری اجرای طرح در مدارس.
-برگزاری کنفرانس خبری با موضوع اهمیت تربیت روحیه ی کارآفرینی در دانش آموزان و معرفی طرح کاشف.
-
-

پانا

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.